Miasto dla rowerów, czy dla pieszych? Kto powinien mieć...

    Miasto dla rowerów, czy dla pieszych? Kto powinien mieć pierwszeństwo?

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Po zakończeniu prac autobusy MPK w tym miejscu będą jeździć po torowisku

    Po zakończeniu prac autobusy MPK w tym miejscu będą jeździć po torowisku ©Łukasz Kasprzak

    - Nastały dobre czasy dla miłośników pedałowania, ale uważam, że dyktat rowerzystów przekracza już pewną masę krytyczną - oburza się pan Mateusz, wskazując trzy miejsca, w których piesi przegrywają z rowerzystami. Urzędnicy jednak zapewniają, że piesi nadal są na wygranej pozycji.
    Po zakończeniu prac autobusy MPK w tym miejscu będą jeździć po torowisku

    Po zakończeniu prac autobusy MPK w tym miejscu będą jeździć po torowisku ©Łukasz Kasprzak

    Ulica Przybyszewskiego przy ul. Tatrzańskiej (wzdłuż pawilonów handlowych) to według naszego Czytelnika miejsce bardzo niebezpieczne dla pieszych.

    - Tam jest ważny węzeł komunikacyjny z przystankami autobusów i ryneczek, na którym setki ludzi co dzień robi zakupy. A to, co zafundowano łodzianom, to jedna wielka ścieżka rowerowa - podkreśla łodzianin. - Przez skrzyżowanie ulic Przybyszewskiego i Tatrzańskiej nie można przejść, nie przecinając kilkakrotnie drogi dla cyklistów.

    Co gorsza, żeby dotrzeć na przystanek autobusowy tuż przed skrzyżowaniem, trzeba przejść przez drogę rowerową. Biegnie ona tuż przy przystanku. Chodnik położony jest dopiero za drogą rowerową, przy pawilonach handlowych.

    - Byłem świadkiem, gdy jakiś młodzian strofował starszą kobietę słowami: "gdzie się k... pchasz, tu jest ścieżka dla rowerów". Mimo że to jeszcze nie jest ścieżka, bo inwestycja nie jest ukończona - oburza się pan Mateusz. - Rozumiem, że taki jest kierunek zmian w Europie, ale róbmy coś z głową. To, co drogowcy szykują mieszkańcom za nasze pieniądze, to jedna wielka zgroza!

    Pracownicy Zarządu Dróg i Transportu uspokajają, że obecne rozwiązanie na ul. Przybyszewskiego jest tymczasowe. Ma ono obowiązywać wyłącznie podczas modernizacji torów.

    - Po zakończeniu prac przystanek autobusowy będzie razem z tramwajowym. To znaczy, że autobusy będą jeździły po to-rowisku - wyjaśnia Wojciech Kubik, rzecznik ZDiT.

    Rozwiązanie, które zostanie wprowadzone na ul. Przybyszewskiego, jest dosyć oryginalne, bo w Łodzi jeszcze go nie stosowano. W przeciwieństwie do ul. Narutowicza, gdzie autobusy kursują na całej długości po jednym pasie z tramwajami, na ul. Przybyszewskiego będą go zajmować tylko na pewnym fragmencie. Pas tramwajowo-autobusowy (wydzielone torowisko) będzie obowiązywał od al. Rydza-Śmigłego do ul. Nurta-Kaszyńskiego (przy stacji paliw). Potem autobusy mają zjeżdżać na jezdnię. Ponownie wjadą na wydzielone torowisko na skrzyżowaniu ul. Lodowej z ul. Przybyszewskiego, gdzie powstanie punkt przesiadkowy. Dalsza trasa autobusów ponownie będzie przebiegała po jezdni.

    Na pewno pozwoli to autobusom MPK zaoszczędzić czas, który traciłyby w korkach. Oczywiście jeśli włączanie się autobusów do ruchu na jezdni będzie regulowane światłami. W innym przypadku stracą zaoszczędzony czas na przepuszczanie aut. Jednak piesi będą mieć problem z głowy.

    - Na całej długości drogi rowerowej na ul. Przybyszewskiego przy ul. Tatrzańskiej piesi mają dwa metry chodnika wyraźnie oddzielonego granitową kostką od dwuipółmetrowej drogi rowerowej - przedstawia plany Wojciech Kubik.

    O ile konflikt pieszych i rowerzystów zostanie rozwiązany na ul. Przybyszewskiego, o tyle w innych miejscach wskazanych przez naszego Czytelnika, sytuacja pozostanie bez zmian.

    A dotyczy to ul. Puszkina, między Rokicińską a Wujaka, oraz al. Piłsudskiego, między Wodną a Wysoką. - Na Puszkina pieszy musi przefrunąć na przystanek, bo może się do niego dostać tylko przez ścieżkę rowerową - podkreśla pan Mateusz.

    Z kolei na al. Piłsudskiego (od Wodnej do Wysokiej) piesi muszą się przemieszczać - według naszego Czytelnika - przy samej jezdni, omijając latarnie i narażać się na ochlapanie przez pędzące samochody. Bo pozostałą część chodnika zajmują rowerzyści...

    ZDiT podkreśla, że w dwóch wymienionych miejscach rowerzyści wcale nie mają pierwszeństwa.

    - Ustawione są tam znaki ciągów pieszo-rowerowych. To oznacza, że z takiej drogi mogą korzystać zarówno piesi, jak i rowerzyści z zastrzeżeniem zachowania przez tych ostatnich szczególnej ostrożności i konieczności ustępowania pierwszeństwa pieszym - podkreśla Wojciech Kubik.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (69)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    brakuje kultury i znajomośc przepisów ze strony wszystkich

    ff (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Po pierwsze - miasto z założenia ma być jak najbardziej odblokowane od samochodów - dlatego pierwszeństwo mają piesi i komunikacja miejska, czyli pojazdy świadczące usługi dla pieszych. Potem...rozwiń całość

    Po pierwsze - miasto z założenia ma być jak najbardziej odblokowane od samochodów - dlatego pierwszeństwo mają piesi i komunikacja miejska, czyli pojazdy świadczące usługi dla pieszych. Potem rowerzyści, potem dopiero samochody. Dlatego taki nacisk jest na usprawnienie komunikacji, aby jak najmniej ludzi poruszało się samochodami. Kierowcy muszą zrozumieć że miasto jest miejscem dla ludzi, a nie samochodów. Oczywiście ludzie muszą poruszać się samochodami, ale to jest miasto, a nie teren niezabudowany, pędzić to sobie można poza miastem, w mieście trzeba umieć koegzystować z innymi użytkownikami. Po drugie - kultura rowerzystów jest zdecydowanie za mała, i to jest faktem. Rowerzyści zdecydowanie koegzystować nie umieją - wiem bo sam jestem rowerzystą i widze co się dzieje. nie zmienia to faktów, że najwyraźniej wiekszy odsetek kierówców po prostu nie zna przepisów dotyczących rowerzystów. ładują się pełną predkością na ścieżkę przed skrzyżowaniem zamiast zatrzymać się przed nią, nie przepuszczają rowerzysty skręcającego na ulicy w lewo po wystawieniu ręki tylko ładują się na niego (i jeszcze się drą, że co on robi, wyjeżdża na środek ulicy). Po trzecie - ludzie nie tylko wyjeżdżają na rower na spacer, na rowerze się załatwia sprawy, pracuje (ja jestem np. kurierem rowerowym i muszę jeździć jak najszybciej). Po czwarte - rowerzyści faktycznie nie rozumieją że piesi mają swoje prawa, co moim zdaniem uwłacza rowerzyście, kultura by się przydała. Po czwarte - masa krytyczna się zwulgaryzowała, wiec ja np. nie biorę w niej udziału, ale warto się zastanowić dlaczego jest organizowana. Po piąte - widzę że coraz więcej kierowców zaczyna zachowywać się kulturalnie wobec rowerzystów i zgodnie z przepisami, co się bardzo ceni.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    BLE BLE BLE

    AG (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    PIESZEMU WYSTARCZY WIEDZIEĆ CO TO JEST CZERWONE ŚWIATŁO.

    ROWERZYSTA MOŻE PORUSZAĆ SIĘ PO JEZDNI RAZEM Z INNYMI UCZESTNIKAMI RUCHU-WIEC NALEŻY PRZYJĄĆ ŻE POWINIEN ZNAĆ PRZEPISY I ZNAKI.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rowerzyści

    EE (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 7

    Bezczelnych gnoi na rowerach przybywa z każdym dniem, w d**** mają przepisy i innych uczestników ruchu.Wpaja im się ,że uprzywilejowywani na drodze i są tego pierwsze efekty - chamstwo i poczucie...rozwiń całość

    Bezczelnych gnoi na rowerach przybywa z każdym dniem, w d**** mają przepisy i innych uczestników ruchu.Wpaja im się ,że uprzywilejowywani na drodze i są tego pierwsze efekty - chamstwo i poczucie bezkarności .Kto stoi za tym za tym wszystkim w UM ?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Szczyty łódzkiego debilizmu rowerowego

    podium (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 14

    1. Masówka rowerowa blokująca ruch w mieście, regularnie raz w miesiącu.
    2. Zawężanie chodników do szer. mniejszej niż 1,5 m, przez malowanie na nich białych linii
    3. Dopuszczenie do jazdy...rozwiń całość

    1. Masówka rowerowa blokująca ruch w mieście, regularnie raz w miesiącu.
    2. Zawężanie chodników do szer. mniejszej niż 1,5 m, przez malowanie na nich białych linii
    3. Dopuszczenie do jazdy rowerzystów po Bus-pasie

    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Społeczeństwo niezdrowo porąbane nie potrafi koegzystować

    hohoho (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 10

    Pełno różnorakich wariatów - kierowców, rowerzystów, pieszych!

    Rowerzyści po ścieżkach kolidujacych z chodnikami powinni jeździć z prędkością do max 15km/h.

    Piesi na Tatrzańskiej lezą gromadnie...rozwiń całość

    Pełno różnorakich wariatów - kierowców, rowerzystów, pieszych!

    Rowerzyści po ścieżkach kolidujacych z chodnikami powinni jeździć z prędkością do max 15km/h.

    Piesi na Tatrzańskiej lezą gromadnie przez świeży trawnik, zadeptując go, chociaż 30 metrów dalej jest przejście!

    Samochody przy Tesco jeżdżą po chodnku i na nim parkują, a piesi zmuszeni są chodzić po parkingu (oby po remoncie się zmieniło).

    Ciężko przejść pół kilometra, żeby nie usłyszeć wulgaryzmów!

    Proszę Państwa, co dzieje się z Polakami?!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ZDiT do roboty!

    gotowe rozwiązanie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 15

    http://img24.imageshack.us/img24/6654/8q1c.png 3h roboty i problem rozwiazany

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    drogi rowerowe

    Jędrek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 11

    W komentarzach widać duzo opinii rowerzystów którzy uwazają że mają bezwzględne pierszeństwo.Błąd jest jeden że na rower nie potrzeba mieć tak jak dawniej karty rowerowej.Tam na takich kursach...rozwiń całość

    W komentarzach widać duzo opinii rowerzystów którzy uwazają że mają bezwzględne pierszeństwo.Błąd jest jeden że na rower nie potrzeba mieć tak jak dawniej karty rowerowej.Tam na takich kursach poznawali przepisy ruchu drogowego oraz zasadę bezpiecznego poruszania się po drogach.Teraz wielu rowerzystów nie zna podstawowych zasad poruszania się po drogach.Myślę że kiedy ci rowerzyści przesiądą się kiedyś do samochodu wtedy zmienią zdanie i przekonają się że kierowca nawet jadąc bardzo ostrożnie,zatrzymując się przed ścieżką rowerową nie jest w stanie zawsze w porę dojrzeć rowerzystę gnającego na łeb na szyję.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    JakStr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    Sam jestem kierowcą, ale po mieście jeżdżę więcej rowerem znam zatem sytuację z "obu stron barykady" i wiem, że po obu stronach nie brakuje winnych. Sam papier uprawniający do prowadzenia takim czy...rozwiń całość

    Sam jestem kierowcą, ale po mieście jeżdżę więcej rowerem znam zatem sytuację z "obu stron barykady" i wiem, że po obu stronach nie brakuje winnych. Sam papier uprawniający do prowadzenia takim czy innym pojazdem nie do końca rozwiązuje sprawę. Ilu kierowców na bieżąco zapoznaje się ze zmianami w prawie drogowym, zwłaszcza Ci co uprawnienia nabyli 20 i więcej lat temu? Ilu posiadaczy prawa jazdy jeździ bezbłędnie i nigdy nie przekracza przepisów? Im przydałyby się obowiązkowe jazdy rowerem po mieście i to tak z kilkanaście godzin! A co z pieszymi? Ich też zmusić do obowiązkowych kursów na "Kartę Pieszego" uprawniającą do poruszania się po ulicach, ciągach pieszo rowerowych i skrzyżowaniach? Owszem, szkolić w zakresie ruchu drogowego i współistnienia - tak; współistnienia - na drogach i ulicach różnych ich uczestników należy już dzieci w szkołach podstawowych. Ale do puki nie nauczymy się SAMI szacunku i poszanowania innych i ich praw, wszelkie nakazy, zakazy i obowiązkowe uprawnienia na niewiele się zdadzą. Więcej wyrozumiałości i życzliwości z każdej strony będzie najlepszym rozwiązaniem !zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DO PRZEMYŚLENIA

    AG (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    PIESZEMU WYSTARCZY WIEDZIEĆ CO TO JEST CZERWONE ŚWIATŁO.

    ROWERZYSTA MOŻE PORUSZAĆ SIĘ PO JEZDNI RAZEM Z INNYMI UCZESTNIKAMI RUCHU-WIEC NALEŻY PRZYJĄĆ ŻE POWINIEN ZNAĆ PRZEPISY I ZNAKI.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    drogi rowerowe

    jędrek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 16

    Sam miałem dwa przypadki zajechania drogi rowerzyście wyjezdzajac z ulicy Szpitalnej w Piłsudzkiego.Dojezdzam do ściezki rowerowej spoglądam w prawo nic nie jedzie spoglądam w lewo ul.Piłsudzkiego...rozwiń całość

    Sam miałem dwa przypadki zajechania drogi rowerzyście wyjezdzajac z ulicy Szpitalnej w Piłsudzkiego.Dojezdzam do ściezki rowerowej spoglądam w prawo nic nie jedzie spoglądam w lewo ul.Piłsudzkiego nic nie jedzie ruszam a tu pędzi jak wariat rowerzysta na bok mojego samochodu.To nie powinny być tory wyścigowe tylko ścieżki do jazdy spacerowej przy najmniej zblizając się do skrzyżowania.Kiedy rowerzyści zaczną jeżdzić normalnie to napewno staną się bardziej widoczni i tych wypadków będzie mniej.Niech oni też stosują zasadę ograniczonego zaufania bo naprawdę przy takiej ostrej jeżdzie to nie zawsze daje się ich zauwazyć w porę.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ścieżki do jazdy spacerowej?

    Rowerzysta miejski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 11

    Czy Jędrek zdaje sobie sprawę, że wielu rowerzystów nie wybrało się na spacer, ale jedzie do pracy, na zakupy?
    Czemu zatem podobnych rad nie ma dla kierujących samochodami na równoległej ulicy,...rozwiń całość

    Czy Jędrek zdaje sobie sprawę, że wielu rowerzystów nie wybrało się na spacer, ale jedzie do pracy, na zakupy?
    Czemu zatem podobnych rad nie ma dla kierujących samochodami na równoległej ulicy, którym także się najwyraźniej gdzieś spieszy skoro nie potrafią jechać z przepisową prędkością 60 km/h. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wiem...

    JakStr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 15

    jak rozwiązać ten problem! Skoro rowerzystom nie wolno przejeżdżać przez skrzyżowanie po zebrach, tylko muszą zsiąść z roweru i go przeprowadzić, to niech kierowcom zabroni się przejazdu przez...rozwiń całość

    jak rozwiązać ten problem! Skoro rowerzystom nie wolno przejeżdżać przez skrzyżowanie po zebrach, tylko muszą zsiąść z roweru i go przeprowadzić, to niech kierowcom zabroni się przejazdu przez drogę rowerową przy skrzyżowaniu, tylko niech muszą się zatrzymać, zgasić silnik, przepchać samochód za drogę rowerową i tam będą mogli kontynuować jazdę. Tak będzie dla wszystkich najbezpieczniej! Że też wcześniej nikt na to nie wpadł ;-) zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wiesz ???

    Krzysztof (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 15

    Gdybyś choć raz zapoznał się z KRD to byś wiedział dla czego rowerzystom nie wolno jeździć po przejściu dla pieszych. Ale skoro się nie zapoznałeś, to proponuję na logikę. Z czy Ci się kojarzy...rozwiń całość

    Gdybyś choć raz zapoznał się z KRD to byś wiedział dla czego rowerzystom nie wolno jeździć po przejściu dla pieszych. Ale skoro się nie zapoznałeś, to proponuję na logikę. Z czy Ci się kojarzy nazwa "przejście dla pieszych"? Nie trudne- prawda. Mam nadzieję,że zrozumiałeśzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ograniczenie prędkości

    Suseł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 15

    Czy wiesz z jaką maksymalną prędkością może się poruszać rower po DDR?
    Dla twojej wiadomości dopuszczalna prędkość jest taka sama dla wszystkich pojazdów na odcinku drogi, nieważne czy to ulica...rozwiń całość

    Czy wiesz z jaką maksymalną prędkością może się poruszać rower po DDR?
    Dla twojej wiadomości dopuszczalna prędkość jest taka sama dla wszystkich pojazdów na odcinku drogi, nieważne czy to ulica czy DDR więc jeśli Ty możesz mknąć 50tką to rowerzysta też.
    Czy wiesz że rzadko który rower przekracza prędkość 30 Km/h?
    Czy wiesz że znaczna część kierowców ma w głębokim powarzaniu ograniczenie prędkości do 50 Km/h?
    Zanim więc zaczniesz wytykać błędy innym, pomyśl czy ty jeździsz samochodem zgodnie z przepisami?
    Tak na marginesie, wielu rowerzystów posiada prawo jazdy, zna i stosuje się do przepisów ruchu drogowego.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bzdura

    mk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 13

    i co rowerzysta może 50km/h przejechać przez skrzyżowanie, czyli tak jak tutaj przez skrzyżowanie z Wysoką? Coś Ci się chyba poj...ało.
    Rzadko który rower przekracza 30km/h? Z górki jest to...rozwiń całość

    i co rowerzysta może 50km/h przejechać przez skrzyżowanie, czyli tak jak tutaj przez skrzyżowanie z Wysoką? Coś Ci się chyba poj...ało.
    Rzadko który rower przekracza 30km/h? Z górki jest to banalne.
    Na marginesie... tylko margines rowerzystów ma prawo jazdy i zna przepisy ruchu drogowego. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jeśli wprowadzono bzdurny przepis

    batman (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 10

    i potem takie susły pi....przą głupoty to świadczy o urzędniczym kretyniźmie. To tak jakby wprowadzić pierwszeństwo dla pieszych na niestrzeżonym przejeździe kolejowym i potem jechać po...rozwiń całość

    i potem takie susły pi....przą głupoty to świadczy o urzędniczym kretyniźmie. To tak jakby wprowadzić pierwszeństwo dla pieszych na niestrzeżonym przejeździe kolejowym i potem jechać po maszyniście, że nie zatrzymał pociągu. Suseł to już po wcześniejszych komentarzach wykazał poziom intelektualny mrówki. Krótko: kierowca zauważy rowerzystę jak wystawi maskę na 1,5 m poza przeszkodę, żeby zobaczyć co jest za przeszkodą. Jak zaraz za przeszkodą jest ścieżka to na masce może wylądować nieuważny rowerzysta (pierwszeństwo tego nie zmieni). Z faktami dyskutują kretyni jak suseł.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przepisy się kłaniają

    Suseł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

    Jasne, w takiej sytuacji rowerzysta ląduje na masce, ale wina leży po stronie kierowcy i to on jest sprawcą wypadku ponosząc tego konsekwencje.
    Dziwnie ludzie reagują na próbę zwrucenia im uwagi...rozwiń całość

    Jasne, w takiej sytuacji rowerzysta ląduje na masce, ale wina leży po stronie kierowcy i to on jest sprawcą wypadku ponosząc tego konsekwencje.
    Dziwnie ludzie reagują na próbę zwrucenia im uwagi na przestrzeganie przepisów PODR - czy to kierowcy aut, piesi czy rowerzyści.
    Nie ja je wymyśliłem, ale cieszę się że Polskie prawo drogowe dorasta razem z resztą cywilizowanego świata biorąc się za tępienie piractwa drogowego i. ułatwiając egzystencję na drogach niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jako kierowca (staż 16 lat) rowerzysta i pieszy nigdy nie dostałem mandatu. Nie spowodowałem wypadku choć dwa razy miałem kolizję - obie na roweże i nie z mojej winy. Bo przestrzegam Przepisów Ruchu Drogowego.
    No i kultura się kłania, buraków za kierownicą nie brakuje.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak napisałem - tylko kretyni

    batman (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 14

    dyskutują z faktami. Suseł robi to w ślepym fanatyźmie rowerowym. Bez krzty zdrowego rozsądku. PS. Jak masz staż 16 lat za kółkiem to powinieneś pamiętać motodromy, gdzie przygotowywano rowerzystów...rozwiń całość

    dyskutują z faktami. Suseł robi to w ślepym fanatyźmie rowerowym. Bez krzty zdrowego rozsądku. PS. Jak masz staż 16 lat za kółkiem to powinieneś pamiętać motodromy, gdzie przygotowywano rowerzystów do uczestniczenia w ruchu drogowym. Teraz dopuszcza się rowerzystów bez jakiegokolwiek przygotowania i ty to nazywasz dorastaniem przepisów do reszty cywilizowanego świata? To chyba cywilizacja dla ciebie jest w centrum Afryki. Pozdrozwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pamiętam.

    Suseł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

    Pamiętam motodromy, w Poniatoszczaku zdawałem kartę rowerową :)
    Co do dyskutowania z faktami: Faktem niezaprzeczalnym są Przepisy Ruchu Drogowego.
    I to Ty panie Batman z nimi dyskutujesz.
    I jak...rozwiń całość

    Pamiętam motodromy, w Poniatoszczaku zdawałem kartę rowerową :)
    Co do dyskutowania z faktami: Faktem niezaprzeczalnym są Przepisy Ruchu Drogowego.
    I to Ty panie Batman z nimi dyskutujesz.
    I jak napisałeś cyt." Tylko kretyni dyskutują z Faktami".
    I nie zapominaj że to Ty przyznałeś się że nieomal potrąsiłeś rowerzystkę jadącą Drogą Dla Rowerów.
    Co do fanatyzmu rowerowego, diabeł ze mnie wyłazi dopiero jak założę zbroję, kask i ochraniacze na szczycie zarośniętego lasem zbocza, tam można poszaleć :)
    Na ulicy jako pieszy, rowerzysta czy kierowca samochodu zachowuję się odpowiedzialnie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zasciankowo

    xyz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 26

    ciekawe tylko czemu samochody ulica nie jezdza "spacerowo" tylko gnaja ile tylko pary mają;0


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    podobno średnia w Łodzi to 30km/h

    yxz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 9

    to spacerek jest. Masz samochód?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    który przepis pozwala na bezmyślny wjazd na skrzyżowanie dróg ?!

    rower (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 11

    Przepisy jeszcze nikomu nie ocaliły życia jeżeli nie zachował zdrowego rozsadku. Mamy pierwszenstwo, super, ale czy tak ciężko do cholery upewnić się że jednak mogę bezpiecznie wpaść z pełną...rozwiń całość

    Przepisy jeszcze nikomu nie ocaliły życia jeżeli nie zachował zdrowego rozsadku. Mamy pierwszenstwo, super, ale czy tak ciężko do cholery upewnić się że jednak mogę bezpiecznie wpaść z pełną predkoscią na przejazd rowerowy, wystarczy czasem się rozejrzec. To nie boli, ale po co przeciez mam pierwszenstwo. Tylko pamiętajmy auto zrobi nam większa krzywe niz my jemu. Podstawą przetrwania gatunku zawsze było unikanie zbędnego ryzyka. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przepisy jeszcze nikomu nie ocaliły życia

    Suseł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 4

    Ale ich nie przestrzeganie pochłania coraz więcej ofiar.
    Gdyby przepisy nie pyłu potrzebne to by ich nie było.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dobrze dajesz, ale rowerowi fanatycy

    batman (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 14

    nie zrozumieją. Oni rozumieją tylko, że mają rower a inni spier...lać. Zupełnie jak kretyni na szlifierkach z pierdzącymi wydechami. To ten sam gatunek. Możesz pisać ale nie pomyślą bo maja rozum...rozwiń całość

    nie zrozumieją. Oni rozumieją tylko, że mają rower a inni spier...lać. Zupełnie jak kretyni na szlifierkach z pierdzącymi wydechami. To ten sam gatunek. Możesz pisać ale nie pomyślą bo maja rozum wielkości fasolki. No i też sa potencjalnymi dobrowolnymi dawcami nerek co w tym przypadku jest jedynym plusem.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Samochodowe buraki.

    Suseł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

    To kierowcy samochodów nie rozumieją.
    "Mam auto to nic mi się nie stanie więc niech reszta uważa na mnie, a co tam ustąp pierwszeństwa, maskę się wyklepie".
    Rowerzyści "dawcami nerek"? Jasne!...rozwiń całość

    To kierowcy samochodów nie rozumieją.
    "Mam auto to nic mi się nie stanie więc niech reszta uważa na mnie, a co tam ustąp pierwszeństwa, maskę się wyklepie".
    Rowerzyści "dawcami nerek"? Jasne! Mkniemy po ścieżkach dla rowerów z zawrotną prędkością 30 km/h i jesteśmy potrącani przez wymuszających pierszeństwo "blacharzy-morderców". TERrowerzyści jak już nas ładnie nazwano.
    Już Ci pisałem Batman że jadąc rowerem oczy musisz mieć do okoła głowy i myśleć za innych bo to my obrywamy w starciu z samochodami. Ale kretyn który mnie potrącił nie raczył nawet spojrzeć czy nie jedzie rower, starym nawykiem skręcając w prawo lampił się w lewo czy ma wolne. No przecież miał zieloną strzałkę...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    rower (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 6

    Przepisy jeszcze nikomu nie ocaliły życia jeżeli nie zachował zdrowego rozsadku. Mamy pierwszenstwo, super, ale czy tak ciężko do cholery upewnić się że jednak mogę bezpiecznie wpaść z pełną...rozwiń całość

    Przepisy jeszcze nikomu nie ocaliły życia jeżeli nie zachował zdrowego rozsadku. Mamy pierwszenstwo, super, ale czy tak ciężko do cholery upewnić się że jednak mogę bezpiecznie wpaść z pełną predkoscią na przejazd rowerowy, wystarczy czasem się rozejrzec. To nie boli, ale po co przeciez mam pierwszenstwo. Tylko pamiętajmy auto zrobi nam większa krzywe niz my jemu. Podstawą przetrwania gatunku zawsze było unikanie zbędnego ryzyka. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo