Miasto podpisało umowę na budowę Trasy W-Z

    Miasto podpisało umowę na budowę Trasy W-Z

    mbr, mek

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Miasto podpisało umowę na budowę Trasy W-Z
    1/3
    przejdź do galerii
    Władze Łodzi podpisały w piątek umowę na budowę Trasy W-Z łączącej Retkinię z Olechowem z firmą Mosty-Łódź. Koniec budowy zaplanowany został na czerwiec 2015 r.
    Przez najbliższe pół roku trwać będą prace projektowe nad pierwszym etapem budowy. Jest to odcinek między ulicami Żeromskiego i Kilińskiego. Roboty na tej części trasy mają rozpocząć się jesienią.

    Na przełom marca i kwietnia zaplanowany został przetarg na przygotowanie koncepcji przebudowy skrzyżowania al. Piłsudskiego z ul. Śmigłego-Rydza/Kopcińskiego. Jednak przebudowa tego skrzyżowania ma zacząć się dopiero w następnej unijnej perspektywie budżetowej.

    Istotnym punktem nowej trasy ma być duży dworzec tramwajowy na skrzyżowaniu ul. Mickiewicza i al. Kościuszki. Ulokowany zostanie na przeciwko domu handlowego Central. Według deklaracji urzędników, w ciągu godziny zatrzymywać się na nim ma 50 tramwajów.

    Trasa W-Z będzie kosztować 625 mln. zł. W tej kwocie znalazło się 332 mln. pochodzące z unijnych dotacji.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (31)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wtopa

    torekx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Ciekawi mnie dlaczego zdemontowano tory od ul.Żeromskiego (wiadukty)do Włókniarzy?? Kilka lat temu były wyremontowane, były w bardzo dobrym stanie i nadawały się do użytku jeszcze przez 15-20...rozwiń całość

    Ciekawi mnie dlaczego zdemontowano tory od ul.Żeromskiego (wiadukty)do Włókniarzy?? Kilka lat temu były wyremontowane, były w bardzo dobrym stanie i nadawały się do użytku jeszcze przez 15-20 lat.TO JEST JAWNE MARNOTRAWSTWO. Na trasie w-z jest jeszcze kilka odcinków w niezłym stanie które nie wymagają remontu.Prace powinny być prowadzone tylko na najbardziej zniszczonych fragmentach torów.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Sceptycznie

    Kryt. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 18

    Nie no tak szczerze to uważam, że Łódź stanowczo powinna się rozwijać....więcej, musi się rozwijać, ale nie w totalnie bezmyślny sposób...
    Czy ktoś jest mi w stanie wyjaśnić na cholerę Łodzi...rozwiń całość

    Nie no tak szczerze to uważam, że Łódź stanowczo powinna się rozwijać....więcej, musi się rozwijać, ale nie w totalnie bezmyślny sposób...
    Czy ktoś jest mi w stanie wyjaśnić na cholerę Łodzi dworzec tramwajowy w centrum miasta? A może lepiej wyremontować tory, przystanki, odrestaurować przejścia podziemne a resztę kasy władować w kamienice, chodniki?!
    Po prostu irytuje i doprowadza mnie do furii kiedy władze miasta, w którym:urodziłem się, mieszkam, żyje na co dzień i nie chcę, żeby odstawało od innych regionów, inwestuje bez jakiegokolwiek pomyślunku, nie przejmując się podstawowymi problemami Łodzi...Czy nowy wiadukt, i pod ziemny przejazd dla samochodów zmieni oblicze Łodzi jako miasta, które właściwie dogorywa? Odpowiedź jest prosta.....ale chyba nie wszyscy to widzą...szkoda, że akurat Ci, którzy powinni zauważyć to jako pierwsi...
    Mam wrażenie, że żeby powstała budowla najpierw musi być fundament.....a czy u nas jest jakikolwiek?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W poprznich artykułach miało zatrzymywać się ponad 110 tramwajów na godzinę.

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 26 / 15

    Skąd ta zmiana planów?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kto pyta, ma odpowiedź

    ODP. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 17

    Jest tylko pół, bo nie wszystkie będą w stanie dojechać

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    fantastycznie

    lol (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 28 / 10

    że wykonawcą została jedna z najlepszych firm w kraju MOSTY - ŁÓDŹ i to jest gwarancja solidnego wykonania( będą budować u siebie czyli w naszym fantastycznym mieście ŁODZI) ,a cha cytat z Barei...rozwiń całość

    że wykonawcą została jedna z najlepszych firm w kraju MOSTY - ŁÓDŹ i to jest gwarancja solidnego wykonania( będą budować u siebie czyli w naszym fantastycznym mieście ŁODZI) ,a cha cytat z Barei "zawsze zdanżają na czas"zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A propos naszego fantastycznego miasta....

    Komentator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 18

    Przy korycie nie jest źle.
    Dla pozostałych - krew, pot i łzy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tory na Żwirki

    Kot789 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 8

    Oby tory na Żwirki i Kościuszki zostawili i podłączyli do przebudowanego skrzyżowania (plus dobudować skręt w lewo ze Żwirki w Piotrkowską). W ten sposób powstałoby idealne miejsce do zawracania...rozwiń całość

    Oby tory na Żwirki i Kościuszki zostawili i podłączyli do przebudowanego skrzyżowania (plus dobudować skręt w lewo ze Żwirki w Piotrkowską). W ten sposób powstałoby idealne miejsce do zawracania tramwaju w centrum miastazwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xx

    xx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 15

    No i tak będzie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Roboty na tej części trasy mają rozpocząć się jesienią.

    bartek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 12

    czytaj na jesieni może coś zaczną robić, a na pewno rozkopią ulice na zimę i zostawią na 4 -5 miesięcy i na wiosnę zaczną znowu. będzie ja kz tramwajem regionalnym - skrócenie przejazdu...rozwiń całość

    czytaj na jesieni może coś zaczną robić, a na pewno rozkopią ulice na zimę i zostawią na 4 -5 miesięcy i na wiosnę zaczną znowu. będzie ja kz tramwajem regionalnym - skrócenie przejazdu pabianice-ozorków o 7 minut. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mpk

    miasto (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 42 / 26

    Dobry tramwaj to 10 baniek ,ciekawe co będzie jeździło po tych cudnyh torach ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    chodzi o kasę

    jeremi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 27 / 10

    Nawet jak nic nie powstanie to i tak przewali się kasę której połowa pójdzie po kieszeniach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xoxo

    xoxo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 27 / 14

    Dach w stylu ART DECO proszę

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kolejna Totalna Porażka; inwestycja=sabotaż

    Brak słów. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 43 / 31

    Tramwaje same złomy jeżdżą. Właśnie chcieli, i jak obiecują - zmniejszą po raz kolejny - częstotliwość i ilość linii......... Q***, o co tu chodzi???

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Menadżer Roku 2018

    Menadżer Roku 2018

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny