Dzięki dotacji, o którą samorząd wystąpił do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, mieszkańcy nie będą ponosić kosztów związanych z pozbyciem się azbestu i jego wywiezieniem. Kwota ta wynosi ponad 62,5 tys. zł i pokrywa 90 procent wydatków. Resztę należności płaci gmina. Urząd podpisał już umowę ze specjalistyczną firmą, która zajmie się demontażem np. azbestowych płyt pokrywających dachy, wywozem płyt zalegających na posesjach. Prace zakończą się w listopadzie tego roku.
Według inwentaryzacji przeprowadzonej w gminie w 2017 roku azbest zajmował 143 tys. m kw. powierzchni i ważył 2146 ton. W ubiegłym roku eternitowe dachy zniknęły z pięćdziesięciu posesji, w 2019 r. z siedemdziesięciu, a w 2018 - z prawie stu. W najlepszym roku z gminy usunięto około 200 ton szkodliwego pokrycia dachowego.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?