Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy os. Chrobrego nie chcą tramwaju pod oknami

Agnieszka Jasińska
Według wariantu III tramwaj jechałby przez osiedle
Według wariantu III tramwaj jechałby przez osiedle
Do skrzynek pocztowych mieszkańców osiedla Chrobrego trafiły ankiety w sprawie trasy tramwaju. Według jednego z wariantów tramwaj jechałby przez osiedle. Ankiety można wypełniać do poniedziałku.

- Nasi mieszkańcy nie chcą tramwaju na osiedlu, spółdzielnia również jest przeciwna temu pomysłowi. - mówi Jan Królak, prezes spółdzielni mieszkaniowej im. B. Chrobrego w Łodzi. - Ul. Wujaka jest za wąska na taką inwestycję. Tramwaj jechałby zbyt blisko bloków, przez to w mieszkaniach byłoby za głośno.

Królak dodaje, że spółdzielnia jest właścicielem działki pomiędzy zespołem szkół ogólnokształcących nr 1 a ul. Lermontowa, na wysokości szkoły podstawowej nr 33. - Absolutnie nie zgodzimy się na przeznaczenie jej pod linię tramwajową - podkreśla prezes.

Tramwaj przez osiedle to wariant nr III przebiegu tramwajowej trasy W-Z w Łodzi. Według tego wariantu tramwaje miałyby skręcać z ronda Inwalidów w Puszkina a następnie w ul. Wujaka. Po przecięciu całego osiedla wyjeżdżałyby z ul. Wujaka na ul. Augustów i skręcały w lewo w ul. Przybyszewskiego.

Pomysł tramwaju przez osiedle popiera Tomasz Bużałek z Łódzkiej Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu.

- Nie jestem mieszkańcem osiedla, ale uważam, że pomysł jest niezły i dość innowacyjny jak na Łódź. Na zachodzie Europy tramwaje prowadzi się właśnie blisko osiedla - mówi Bużałek. - Nie dziwię się mieszkańcom, że boją się nowego rozwiązania. Myślą, że tramwaj będzie hałasował, bo do takiego są przyzwyczajeni. Jednak na osiedlu powstałoby nowoczesne torowisko i prawdopodobnie jeździłyby po nim nowoczesne tramwaje. A jeśli chodzi o zieleń, to trawnik bez szyn zastąpiłby trawnik z szynami.

A jak wyglądają inne warianty przebiegu trasy W-Z? Najmniej kontrowersji wzbudza wariant 0. Według niego wyremontowane zostanie torowisko między pętlą na Retkini a pętlą Augustów.

Wariant I zakłada, że tramwaje będą jeździć po dotychczasowej trasie. Natomiast od pętli Augustów torowisko będzie przedłużone ul. Rokicińską do al. Hetmańskiej. Potem al. Hetmańską będzie tramwaj pojedzie aż do al. Ofiar Terroryzmu.

Wariant II prowadzi tramwaj przez centrum miasta obok nowego dworca Łódź Fabryczna. Na wysokości ul. Konstytucyjnej torowisko ma prowadzić do al. Piłsudskiego. Dalej trasa wygląda tak, jak wariant I.

Według wariantu IV tramwaj omija osiedle i zamiast w ul. Wujaka skręca na wschód dopiero w ul. Przybyszewskiego, potem prowadzi do al. Hetmańskiej i do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.

Trzy warianty: I, III i IV zakładają wybudowanie węzła przesiadkowego na al. Piłsudskiego na wysokości Centralu. Dla aut powstałby tunel. Wymagałoby to wybudowania torowiska na ul. Piotrkowskiej między al. Piłsudskiego i ul. Żwirki.

ZOBACZ TEŻ:
Tramwaje pojadą tuż pod blokami? [WARIANTY TRASY W-Z]
Władze Łodzi chcą dodatkowych 100 mln zł na trasę W-Z
Mało pieniędzy na trasę w-z

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki