reklama

Mija dwadzieścia lat, odkąd lotnisko Lublinek otrzymało status międzynarodowego portu lotniczego.

RedakcjaZaktualizowano 
Gdyby miał pan powiedzieć o największych plusach PL Łódź.

Za plus należy uznać zakończenie najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych na łódzkim lotnisku. W tym budowy nowoczesnego terminala pasażerskiego, rozbudowy płyt postojowych i świateł podejścia oraz budowa zaplecza technicznego. Jeśli chodzi natomiast o połączenia lotnicze to współpraca – wymagająca ciągłego doskonalenia - z przewoźnikiem, który oferuje bezpośrednie połączenia do trzech największych portów przesiadkowych w Europie, z których można dostać się praktycznie w każde miejsce na świecie.

Dokąd dziś można polecieć z Łodzi?
Dziś z Łodzi można polecieć do Londynu Stansted, East Midlands, Dublina, Monachium, Amsterdamu i Paryża. Z zaznaczeniem, że trzy ostatnie destynacje to największe huby w Europie.

Jakie ma Pan plany na najbliższe pięć lat ?
Z uwagi na bardzo dobrą lokalizację logistyczną Łodzi będziemy dalej rozwijali przewozy i docelowo połączenia cargo rozbudowując ten obiecujący segment działalności portu lotniczego. Aktywnie poszukujemy formuły bliższej współpracy z operatorami niskokosztowymi, jak i z największymi portami przesiadkowymi w Europie. Kontynuujemy także restrukturyzację portu oraz szukamy możliwości rozwoju usług dodatkowych, między innymi specjalistycznych szkoleń branżowych w oparciu o własny ośrodek.

Negocjujemy z kilkoma przewoźnikami lotniczymi rozbudowę siatki połączeń także w zakresie wakacyjnych charterów. Ten rynek nie jest łatwy, także ze względu na bliskość obu lotnisk warszawskim i ich konkurencję w stosunku do nas. Chcemy też skorzystać z zapowiedzi Ryanaira, którzy planuje w najbliższych latach otworzyć w naszym kraju dodatkowe bazy. Chcemy aby jedną z nich było lotnisko im. Reymonta.

Co wyróżnia Port Lotniczy w Łodzi im. Wł. Reymonta na tle innych lotnisk np. w Modlinie, Rzeszowie, Gdańsku, Poznaniu?
Jednym z największych naszych atutów jest położenie. Łódź jest usytuowana w sąsiedztwie ważnych dróg i skrzyżowania autostrad A1 i A2 oraz drogi ekspresowej S8, a dzięki temu do miasta, jak i do samego lotniska, można sprawnie dojechać. Do tego dochodzi rozwój miasta, w tym planowane w 2022 r. Expo.

Centralny Port Lotniczy. Zdradzi pan co naprawdę myśli o tym pomyśle?
Projekt CPL wiąże się z dużym ryzykiem m.in. pod względem inwestycyjnym, finansowania czy geograficznym. Droga do realizacji – patrząc na inne tego typu projekty na świecie jest bardzo długa i niepewna. Inwestycja w rozbudowę PL Łódź i jego siatki połączeń jest dużo mniej ryzykowna. Walczymy w otoczeniu konkurencyjnym i staramy się robić to jak najlepiej.

100 mln euro z Funduszy Norweskich na rozwój innowacji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3