Milion na promocję miasta. Łódź idzie w Polskę

Katarzyna Chmielewska
Prezentacja nowego logo Łodzi
Prezentacja nowego logo Łodzi Grzegorz Gałasiński/archwium
Telewizyjne spoty, billboardy w całym kraju, kreatywny gadżet i kampania w internecie. Jesienią ruszy kampania promująca Łódź jako centrum przemysłów kreatywnych. Biuro promocji dostało unijną dotację w wysokości 800 tys. zł na promowanie marki miasta. Z własnych środków magistrat dołoży ponad 300 tys. zł. W sumie kampania będzie kosztować ponad 1 mln zł.

Gadżet i film

Do końca marca urząd miasta rozpisze dwa konkursy. Jeden na kreatywny gadżet, drugi na koncepcję filmu reklamującego miasto i krótkich spotów promujących łódzką kulturę, edukację, gospodarkę i turystykę.

- Każdy będzie mógł wziąć udział w konkursie na gadżet. Jeśli chodzi o koncepcję przedmiotu, który będziemy rozdawać turystom, gościom i łodzianom nie ma właściwie żadnych ograniczeń. Może to być przedmiot codziennego użytku lub coś bardziej abstrakcyjnego. Wyprodukowanie jednej sztuki nie może jednak kosztować więcej niż 30 zł. Autor zwycięskiego projektu dostanie 5 tys. zł - mówi Agnieszka Pietrzak, główny specjalista w biurze promocji urzędu miasta.

- Do konkursu na film i spoty zapraszamy profesjonalistów. Zwycięska koncepcja zostanie nagrodzona umową na realizację projektu - dodaje Agnieszka Pietrzak.

Łódź na billboardach

Kolejnym etapem kampanii będzie przetarg na kampanię wizerunkową. Zaprojektowanie przez specjalistyczną agencję billboardy zawisną w całej Polsce. - Mamy w planach wykupienie 850 nośników - mówi Agnieszka Pietrzak.

- Na koncie mamy już udaną kampanię billboardową z zeszłego roku. Plansze pod hasłem "Czy wiesz, że w Łodzi..." zaprojektowane przez łódzką agencję biorą udział w prestiżowych konkursach dla twórców reklam. Mogę zdradzić, że mają dużą szansę na wygraną - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji.

W ramach przetargu powstaną także bannery, które zostaną wykorzystane w kampanii internetowej - w portalach informacyjnych i społecznościowych.

Nowa strona internetowa miasta

Za unijną dotację stworzona zostanie również internetowa "brama miasta". Strona www.lodz.pl ma być portalem, który będzie przekierowywał użytkowników zainteresowanych różnymi tematami na konkretne witryny: stronę urzędu miasta, stronę turystyczną czy witrynę o przemysłach kreatywnych.

Kampania ma budować wizerunku naszego miasta jako miejsca, gdzie wiele się dzieje, miasta stawiającego na kulturę, sztukę i modę. - Chodzi nam o to, by zainteresować Łodzią inwestorów, potencjalnych studentów, a także turystów - mówi Agnieszka Pietrzak. - Badania, które przeprowadziliśmy wykazały, że w Łodzi jest wiele firm związanych z działalnością kreatywną - biur projektowych, graficznych, agencji marketingowych i reklamowych i wiele przedsiębiorstw oferujących usługi artystyczne.

Magistrat chce zachęcić młodych ludzi do odwiedzania Łodzi na tzw. "city breakes", czyli krótkie, weekendowe wypady. Tacy turyści mogliby przyjeżdżać do nas na imprezy związane z modą i sztuką, festiwale. Mocną stroną Łodzi są również pofabryczne budynki, które zaadaptowano dziś na inne funkcje.

ZOBACZ: Targi w Cannes. Inwestorzy z zagranicy pytają o grunty w Łodzi [FILM]

CZYTAJ TEŻ:
* Promocja Łodzi na biletach. Czy władze miasta znają zabytki?
* Łódź będzie miała film promocyjny
* Strona turystycznej Łodzi tylko dla Polaków?

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
okonek

przeciwko kotom Filemonom czy innym postaciom z kreskowek promujacym miasto - bo tak z reka na sercu powiedzcie z czym sie kojarzy amerykanski park Yellowstone (zwlascza starszemu pokoleniu?) - oczywiscie , ze z misiem Yogi i jego adiutantem Bubu. gejzery to sprawa wtorna ;)

w
wstyd potem

To tak jak zapraszać gości do brudnego ,nie posprzątanego mieszkania.

77.11.2345.8765

Dobre prowadzenie kamery, plany dobrze dobrane - znaczy pełne zawodostwo. Nic tylko jechać z tym filmem do Bydgoszczy na Camerimage... Pod rozwagę oglądającym.

G
Gość

nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na odnowę lodzi? kamienic ulic itd stare kamienice sa które już sie sypią i nadal nie ma nikogo kto by wyremontował te kamienice :/ nie wspomne o smieciach na trawnikach i wogole ..

G
Gość

nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na odnowę lodzi? kamienic ulic itd stare kamienice sa które już sie sypią i nadal nie ma nikogo kto by wyremontował te kamienice :/ nie wspomne o smieciach na trawnikach i wogole ..

F
Franz Maurer

Gardzę suprematyzmem i resztą tego typu błazeństw.

T
Tim

Juz zaczynam sie bać, po tym jak zajczek parauszek promował Uć na Śwatowych Targach Turystycznych w Berlinie, w zeszłym tygodniu; w roku Najwieksazej w historii Polski imprezy sportowej - Euro 2012 Nasze kochane władze z Lodzi, postanowiły Łódź promowac zajączkiem parauszkiem dla dzieci !!!!!!!!!!!! Żenada !!!

k
kobe

sprawdź o co chodziło Malewiczowi i się nie ośmieszaj

z
zniesmaczony

Waśniewscy, Rutkowski, długo by można jeszcze wymieniać

G
Greg

Co to jest SSS? SS pamiętam ze szkoły i filmów wojennych, ale SSS?

p
pr-manager

Dziennik kreatywnie usuwa wpisy niewygodne dla Zdanowskiej.
To sie nazywa kratywne dziennikarstwo?
Łódz to czarna dziura...przez Zdanowska i jej wspolpracownikow.
A ukrywanie nadużyć w SSS (strata 25 mln z podatków na projekt niezgodny z prawem,utrata 200 mln z Unii dla SSS) powoduje że nie można ufać władzy.
łódz to maisto najwyższego ryzyka.
Kreatynych przemysłów tu nie ma to Mit!
Może do tego czasu będzie nowy Prezydent i wezmie sie za te prymitywna promocje ośmieszającą Łódz.

l
lastryko

Jaka kreatywność ? Dopóki Zdanowska będzie ukrywać nadużycia w SSS (z powodu których utraciliśmy 200 mln z Unii, wydaliśmy z podatków 25 na projekt uznany przez RIO za nielegalny, a wszystko za sprawą pełnomocnika ds SSS którego Zdanowska ewidentnie chroni przed odpowiedzialnością),
będzie wyrzucać Lyncha z Ec1, Żydowicza z Gehrym i Camerimage Łódż Center to będziemy postrzegani jako miasto o niskim stopniu cywilizacji, miejsce wysokiego ryzyka, podejrzanych układów urzedniczo-biznesowo-medialnych.
Pieniądze na te kampanie pojdą we właściwe miejsca...jak zwykle i efekt będzie mizerny.
Pojęcie przemysłów kreatywnych to bzdura. W Łodzi nie ma żadnego kreatywnego przedsiewziecia ponad prowincjonalny poziom .
Nie mamy co promować bo w Polsce jest wieksza konkurenacja a nie wspomnę o Europie i świecie.

Opowiadanie bzdur nie zmieni rzeczywistości. Powtarzanie sobie że jest się wielkim nie czyni nas wielkimi a najczęściej prowadzi nas do śmieszniści.
Zdanowską trzeba odwołać bo jej służby PR-owe zamknęły Łódż w śmieszności i teraz chcą ośmieszać się w Polsce.
Redakcjo pokaż mi czym chce się Łódż pochwalić co jest unikatowe i na poziomie ponad grajdolem regionu?

A ty POpaprańcu idź klepać mantry do swojej bogini w czerwonym, albo rudego guru.

c
che

.......................................(na tak głupiego człowieka szkoda słów)

l
lelek

A podwładni nie mają papieru do drukarek, nie mówiąc o innych art. panującym brudzie w pokojach. Zapraszamy to dopiero promocja

Dodaj ogłoszenie