Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Milion na promocję miasta. Łódź idzie w Polskę

Katarzyna Chmielewska
Prezentacja nowego logo Łodzi
Prezentacja nowego logo Łodzi Grzegorz Gałasiński/archwium
Telewizyjne spoty, billboardy w całym kraju, kreatywny gadżet i kampania w internecie. Jesienią ruszy kampania promująca Łódź jako centrum przemysłów kreatywnych. Biuro promocji dostało unijną dotację w wysokości 800 tys. zł na promowanie marki miasta. Z własnych środków magistrat dołoży ponad 300 tys. zł. W sumie kampania będzie kosztować ponad 1 mln zł.

Gadżet i film

Do końca marca urząd miasta rozpisze dwa konkursy. Jeden na kreatywny gadżet, drugi na koncepcję filmu reklamującego miasto i krótkich spotów promujących łódzką kulturę, edukację, gospodarkę i turystykę.

- Każdy będzie mógł wziąć udział w konkursie na gadżet. Jeśli chodzi o koncepcję przedmiotu, który będziemy rozdawać turystom, gościom i łodzianom nie ma właściwie żadnych ograniczeń. Może to być przedmiot codziennego użytku lub coś bardziej abstrakcyjnego. Wyprodukowanie jednej sztuki nie może jednak kosztować więcej niż 30 zł. Autor zwycięskiego projektu dostanie 5 tys. zł - mówi Agnieszka Pietrzak, główny specjalista w biurze promocji urzędu miasta.

- Do konkursu na film i spoty zapraszamy profesjonalistów. Zwycięska koncepcja zostanie nagrodzona umową na realizację projektu - dodaje Agnieszka Pietrzak.

Łódź na billboardach

Kolejnym etapem kampanii będzie przetarg na kampanię wizerunkową. Zaprojektowanie przez specjalistyczną agencję billboardy zawisną w całej Polsce. - Mamy w planach wykupienie 850 nośników - mówi Agnieszka Pietrzak.

- Na koncie mamy już udaną kampanię billboardową z zeszłego roku. Plansze pod hasłem "Czy wiesz, że w Łodzi..." zaprojektowane przez łódzką agencję biorą udział w prestiżowych konkursach dla twórców reklam. Mogę zdradzić, że mają dużą szansę na wygraną - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji.

W ramach przetargu powstaną także bannery, które zostaną wykorzystane w kampanii internetowej - w portalach informacyjnych i społecznościowych.

Nowa strona internetowa miasta

Za unijną dotację stworzona zostanie również internetowa "brama miasta". Strona www.lodz.pl ma być portalem, który będzie przekierowywał użytkowników zainteresowanych różnymi tematami na konkretne witryny: stronę urzędu miasta, stronę turystyczną czy witrynę o przemysłach kreatywnych.

Kampania ma budować wizerunku naszego miasta jako miejsca, gdzie wiele się dzieje, miasta stawiającego na kulturę, sztukę i modę. - Chodzi nam o to, by zainteresować Łodzią inwestorów, potencjalnych studentów, a także turystów - mówi Agnieszka Pietrzak. - Badania, które przeprowadziliśmy wykazały, że w Łodzi jest wiele firm związanych z działalnością kreatywną - biur projektowych, graficznych, agencji marketingowych i reklamowych i wiele przedsiębiorstw oferujących usługi artystyczne.

Magistrat chce zachęcić młodych ludzi do odwiedzania Łodzi na tzw. "city breakes", czyli krótkie, weekendowe wypady. Tacy turyści mogliby przyjeżdżać do nas na imprezy związane z modą i sztuką, festiwale. Mocną stroną Łodzi są również pofabryczne budynki, które zaadaptowano dziś na inne funkcje.

ZOBACZ: Targi w Cannes. Inwestorzy z zagranicy pytają o grunty w Łodzi [FILM]

CZYTAJ TEŻ:
* Promocja Łodzi na biletach. Czy władze miasta znają zabytki?
* Łódź będzie miała film promocyjny
* Strona turystycznej Łodzi tylko dla Polaków?

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki