Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Młodzi w Łodzi": platforma, gdzie rekrutuje i poleca cię osoba, a nie budynek

Agnieszka Magnuszewska
Marcin Miller, menadżer Accenture (z lewej), i Marcin Giełzak (z prawej) - autor projektu SharHire.pl, czyli platformy rekrutacyjnej. Obok nich - Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi i Witold Rogowski, dyrektor zarządzający Accenture Delivery Center Poland
Marcin Miller, menadżer Accenture (z lewej), i Marcin Giełzak (z prawej) - autor projektu SharHire.pl, czyli platformy rekrutacyjnej. Obok nich - Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi i Witold Rogowski, dyrektor zarządzający Accenture Delivery Center Poland Krzysztof Szymczak
Młodym łodzianom nie brakuje pomysłów na własną firmę. Już 950 osób wzięło udział w konkursie "Młodzi w Łodzi - Mam pomysł na biznes"

Jednym z nich jest Marcin Giełzak, który stworzył projekt ShareHire.pl, czyli społecznościową platformę rekrutacyjną. Wzorował się na największych sieciach taksówek i hoteli.

- Tak jak największa sieć taksówkarska nie ma żadnej taksówki, tylko społeczność ludzi posiadających samochody oraz platformę kojarzącą osoby potrzebujące gdzieś dojechać, tak największa sieć hoteli nie ma hotelu. Za to posiada platformę i społeczność ludzi, którzy chcą wynająć wszystko, począwszy od domku na drzewie przez własne mieszkanie po lokum w Wielkim Księstwie Liechtensteinu - podkreśla Marcin Giełzak. - Tak samo my wychodzimy z założenia, że największa firma rekrutacyjna nie będzie miała w przyszłości żadnego rekrutera. Informatycy będą polecać dobrych informatyków, a graficy dobrych, sprawdzonych grafików.

I tak właśnie działa projekt ShareHire.pl. Zanim ta platforma rekrutacyjna powstała, pan Marcin zgromadził wokół siebie osoby oferujące pracę, jej poszukujące, specjalistów od zasobów ludzkich oraz informatyków.

- Staraliśmy się wyciągnąć od nich informacje, jak chcieliby poszukiwać pracy. Dzięki ich pomocy stworzyliśmy projekt, który ma być połączeniem najbardziej popularnych metod poszukiwania zatrudnienia oraz kuszącą alternatywą w stosunku do nich- tłumaczy Giełzak.

To, co wyróżnia ShareHire.pl, to firmowanie "twarzą" każdego ogłoszenia o pracę. Składa je konkretny rekruter czy szef zespołu. - Dzięki temu osoby poszukujące pracy mają poczucie, że rekrutuje je osoba, a nie budynek - zaznacza Giełzak. - Poza tym zachęcamy pracodawców, żeby dopuszczali do kontaktu między nimi a kandydatami.

Co ważne, pracownicy po-szczególnych branż mogą polecać swoich kandydatów. Jeśli dojdzie do ich zatrudnienia, to polecający otrzymują nagrodę.

Pomysł Marcina Giełzaka nagrodziła firma Accenture, jeden z fundatorów nagród w konkursie "Młodzi w Łodzi - Mam pomysł na biznes".

- Dlaczego wierzymy w ten konkurs? Bo w biznesie ważne jest to, jakie będzie jutro. Czy to ja będę tworzył to jutro, czy będzie to coś, co mnie zaskoczy. Osoby biorące udział w konkursie mają pomysł na siebie i już działają na rynku - mówi Witold Rogowski, dyrektor zarządzający Accenture Delivery Center Poland.

- Poza tym prowadzimy zajęcia dydaktyczne na uczelniach, by na rynku pojawiły się osoby, których potrzebujemy- dodaje Marcin Miller, menedżer Accenture Łódź Delivery Center.

MŁODZI W ŁODZI

W programie "Młodzi w Łodzi - Mam pomysł na biznes", który promuje przedsiębiorcze postawy wśród młodych ludzi, mogą brać udział osoby między 18 a 35. rokiem życia.

Do tej pory w konkursie wzięło udział 950 osób, które albo były absolwentami uczelni, albo ich firma nie działała dłużej niż rok. Spośród wszystkich projektów zaprezentowanych w konkursie 120 jest realizowanych na rynku. Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się 200 osób, z czego42 przedstawiły do oceny profesjonalne biznesplany.

Siódmą edycję konkursu "Młodzi w Łodzi " wsparły24 firmy, które zaoferowały37 nagród finansowych, rzeczowych oraz o charakterze usługowym.

Jedną z tych firm jest Accenture, która wspiera konkurs od 2012 r. amag
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki