Mocny spot PKP. Tak dochodzi do wypadków na przejazdach kolejowych [SZOKUJĄCE WIDEO]

Anna NagelZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Pośpiech i skłonność do ryzyka kierowców oraz pieszych - to główne przyczyny wypadków na przejazdach, przejściach i torach - ostrzegają fachowcy.

Z danych PKP PLK wynika, że w 2014 r. aż 241 pieszych ucierpiało wskutek wtargnięcia na tory, a 69 osób zostało poszkodowanych w wyniku nieprzestrzegania przepisów na przejazdach.

PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Programu Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego prowadzą kampanię społeczną Bezpieczny Przejazd. Wystartowała już XI edycja akcji tym razem pod hasłem - "Szlaban na ryzyko!"

- Wszystkie przejazdy kolejowo-drogowe są bezpieczne. Niezależnie od kategorii, gwarantują pieszym i kierowcom bezpieczne pokonanie torów. Pod jednym warunkiem: poszanowania przepisów o ruchu drogowym. A z tym w Polsce wciąż jest największy problem, bo wielu z nas mniej lub bardziej świadomie je ignoruje. Dlatego od 11 lat prowadzimy kampanię społeczną Bezpieczny Przejazd - mówi Andrzej Pawłowski, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Według danych PKP PLK od 2011 r. liczba wypadków na kolei zmniejszyła się o jedną czwartą, a liczba osób poszkodowanych o 44 proc. W 2014 roku na przejazdach zanotowano o 14 proc. mniej wypadków niż w 2013 r.

Nie bez znaczenia jest fakt, że od 2005 r. trwa program inwestycyjny, w ramach którego PLK remontuje tysiące km linii kolejowych, czy modernizuje 1400 przejazdów i 3000 rozjazdów kolejowych za 3 mld złotych. Przypomnijmy, że liczba przejazdów kolejowo-drogowych oraz przejść zarządzanych przez PLK wynosi 12307, a program inwestycyjny firmy w latach 2012 - 2015 obejmuje modernizację 1400 przejazdów.

Do tej pory kampania PKP PLK koncentrowała się przede wszystkim na informowaniu o tragicznych skutkach zderzenia z pędzącym pociągiem. Aby dodatkowo wzmocnić przekaz, w tym roku kampania zmieniła swoje oblicze. Został odświeżony nie tylko logotyp i wizualizacje, ale również sposób dotarcia do opinii publicznej. Kampania to nie tylko ostrzeganie. Organizowane są też: symulacje, konkursy, happeningi, prelekcje dla dzieci, patrole SOK w terenie oraz kampania informacyjna w mediach, na plakatach i ulotkach. Akcję wspierają eksperci z dziedziny bezpieczeństwa: prof. Uniwersytetu Warszawskiego, dr hab. psych. Adam Tarnowski, dr n. med. Krzysztof Kowalczuk z Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej oraz Jakub Niklas i IPRON Consulting.

Więcej informacji: www.bezpieczny-przejazd.pl. Informacje o akcji można znaleźć także w mediach społecznościowych: #SzlabanNaRyzyko.

Dzienniki Polska Press Grupy są patronem prasowym akcji.

Materiał oryginalny: Mocny spot PKP. Tak dochodzi do wypadków na przejazdach kolejowych [SZOKUJĄCE WIDEO] - Gazeta Krakowska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3