Mój reporter: czy Łódź stać na buspasy?

    Mój reporter: czy Łódź stać na buspasy?

    (Ad.)

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Czy Łódź stać na buspasy? - zastanawia się nasz Czytelnik, pan Piotr. W liście do redakcji Czytelnik zastanawia się, czy potrzeby - jego zdaniem - element infrastruktury sprawdza się w istniejącej strukturze miasta. Poniżej - list Czytelnika.
    Czy Łódź stać na buspasy? - zastanawia się nasz Czytelnik.

    Czy Łódź stać na buspasy? - zastanawia się nasz Czytelnik. ©Krzysztof Szymczak

    Witam,

    trafiłem na sondę: "Czy buspasy w Łodzi są potrzebne?". Brakuje tu jeszcze pytania: Czy Łódź stać na buspasy?

    Buspasy z założenia są elementem poprawiającym komunikację. Jednak jak każdy dołożony później element nie zawsze mieści się w ściśle określonej i ograniczonej strukturze miasta. Czasami bardzo potrzebny, ale wciśnięty na szybko w aktualny stan miasta nie tylko nie pomaga, ale wręcz szkodzi.

    Wg mnie na razie naszego miasta nie stać na taki luxus, jak buspasy. Dodatkowo policja nie nadzoruje cwaniakowania, co tylko podnosi poziom adrenaliny na ulicach, co wydatnie odbije się w innych miejscach naszego miasta ... A na razie taka nowość pokazuje wyłącznie nieudolność naszej lokalnej władzy w zarządzaniu miastem. Smutne, ale prawdziwe.

    Przekażcie dalej, może dojdzie do rządzących, bo klapki na oczach nie tylko to im przesłaniają.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (20)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Buspasy + A1 bezpłatna obwodnica Łodzi!

    JT (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

    Buspasy mogą spełniać swoja role jeżeli stanowią logiczną część systemu komunikacyjnego miasta (parkingi P+R, obwodnice, integracja z pozostałymi środkami komunikacji miejskie). Niestety, w Łodzi...rozwiń całość

    Buspasy mogą spełniać swoja role jeżeli stanowią logiczną część systemu komunikacyjnego miasta (parkingi P+R, obwodnice, integracja z pozostałymi środkami komunikacji miejskie). Niestety, w Łodzi trudno odnieść wrażenie, że taki system powstaje rodzą się za to spontaniczne nieprzymyślane decyzje. Niech buspasy sobie funkcjonują... ale od terminu jak zacznie funkcjonować wschodnia obwodnica Łodzi, jeżeli tak można będzie nazwać odcinek A1. Władze lokalne powinny lobbować za wyłączeniem tego odcinka z opłat! Tak stało się np.: w Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach. Zamiast budować wiele nowych bardzo drogich tras jak np. trasa Nowokonstytucyjna, czy chociażby S14 w pierwszej kolejności potrzebna nam jest bezpłatna obwodnica. A w następnej modernizacja istniejącej trasy od Strykowskiej do Rzgowskiej o wiadukty, pasy od skrętów w celu likwidacji tzw. wąskich gardeł".zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    samochodem jedzie średnio 1 osoba, w autobusie kilkadziesiąt

    madma (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 13

    Nawet jak na światłach stoi w korku 40 samochodów, to ich dobra nie można przedkładać nad pasażerów MPK. Ponieważ pasażerowie płacą za minuty jazdy i dzięki bus pasom większa liczba osób dojeżdża...rozwiń całość

    Nawet jak na światłach stoi w korku 40 samochodów, to ich dobra nie można przedkładać nad pasażerów MPK. Ponieważ pasażerowie płacą za minuty jazdy i dzięki bus pasom większa liczba osób dojeżdża na miejsce docelowe na czas (zwróćcie uwagę, że niemal regułą jest, że w samochodzie siedzi wyłącznie kierowca). zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Buspasy pójdą precz

    zamiejscowy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 7

    Rozmawiałem kilka dni temu z władzą i główna władza w m. Łodzi powiedziała, że ma negatywną opinie z policji na temat pogorszenia płynności ruchu, małego tylko zmniejszenia czasu przejazdu...rozwiń całość

    Rozmawiałem kilka dni temu z władzą i główna władza w m. Łodzi powiedziała, że ma negatywną opinie z policji na temat pogorszenia płynności ruchu, małego tylko zmniejszenia czasu przejazdu autobusów. Więc, wg mnie na 90% buspasy zlikwidują. Zabieranie jednego z trzech pasów ruchu jest bez sensu. Tam gdzie są cztery pasy to i tak nie ma korków i autobusy jeżdżą bez ograniczeń.
    A w ramach polepszania pzejezdności to należałoby usunąć jeden budynek na rogu Piłsudskiego i Kopcińskiego i zrobić tam pas dla skręcających w prawo.
    Rondo Solidarności (koło kościoła Św Teresy) zrobić prawdziwym rondem (tak jak rondo Lotników Lwowskich)
    I w kilku miejscach wydłużyć pas do lewoskrętu - np Strykowska i skręt w Wojska Polskiego Brzezinską.
    A dziury łatane na Inflanckiej, która nagle z dwupasmówki przy cmentarzu żydowskim zwęża się do jednej jezdni woła o pomstę do nieba. Ta trasa na większości map jest zaznaczana jako rodzaj obwodnicy centrum Łodzi. Żal kilku drzew żeby poszerzyć? Na pobliskim cmentarzu jest ich tysiące. Chodnikiem nikt nie chodzi.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dlatego postuluję zamiast buspasów....

    monter (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 8

    ...wydłużyć czas obowiązywania biletów na 30 i 60min. Wilk byłby syty i owca cała. I wszyscy zadowoleni. Ale nasza władza woli ludzi skłócać niż robić coś z głową...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    madma

    nie chodzi o bilety, a o zaoszczędzony czas (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 14

    zniknie wówczas problem "nie zmieszczę się na bilecie", ale wciąż pozostanie kwestia stania w korku kilkudziesięciu osób! Jeśli autobusy jeżdżą co 10 minut (a jeżdżą tą trasą częściej), to buspasy...rozwiń całość

    zniknie wówczas problem "nie zmieszczę się na bilecie", ale wciąż pozostanie kwestia stania w korku kilkudziesięciu osób! Jeśli autobusy jeżdżą co 10 minut (a jeżdżą tą trasą częściej), to buspasy zaoszczędzają czas tysięcy osób (jeżdżących z MPK). Na tym tle setki kierowców (przypomnę jeden samochód to zwykle 1 kierowca i nikt więcej) - to nie jest taka ogromna "ofiara" jak to na różnych forach użytkownicy próbują malowaćzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Uważam że przeszacowujesz...

    monter (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

    ...ilość użytkowników MPK nad ilość kierowców stojących w korkach przez buspasy. Zaręczam ci że na 1 autobus który mija korek przypada średnio 100 samochodów jak nie więcej (2 pasy ruchu, w ciągu...rozwiń całość

    ...ilość użytkowników MPK nad ilość kierowców stojących w korkach przez buspasy. Zaręczam ci że na 1 autobus który mija korek przypada średnio 100 samochodów jak nie więcej (2 pasy ruchu, w ciągu jednej zmiany świateł korek posuwa się o jakieś 100 metrów co daje około 50 samochodów - w tym czasie nie za każdą zmianą świateł przejeżdża autobus). Oni niestety też się spóźnią i wydadzą więcej na benzynę. O zanieczyszczeniu miasta spalinami już nie wspomnę bo co mają powiedzieć okoliczni mieszkańcy którzy muszą te spaliny wdychać? Nadal uważam że wydłużenie czasu ważności biletów byłoby najsprawiedliwszym rozwiązaniem i dla kierowców i dla pasażerów MPK. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Smród i spaliny

    Kocio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 6

    No i najsprawiedliwsze dla mieszkańców z bloków i domów blisko drogi bo smród spalin przez te korki stał się koszmarny. Już nie można normalnie otworzyć okna żeby mieszkanie przewietrzyć.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Postulaty

    Postulaty (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 14

    1. Buspasy powinny być maksymalnie tylko w określonych godzinach szczytu!!!
    2. Znaki zakazu skrętu wynikające z buspasów tylko w określonych kilku godzianch największego ruchu!
    3. Całe buspasy...rozwiń całość

    1. Buspasy powinny być maksymalnie tylko w określonych godzinach szczytu!!!
    2. Znaki zakazu skrętu wynikające z buspasów tylko w określonych kilku godzianch największego ruchu!
    3. Całe buspasy również dla samochodów skręcających w prawo na najbliższym skrzyżowaniu!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    anty_buspas

    lodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 30 / 12

    A mieszkańcy pobliskich bloków i domó muszą teraz znosić smród spalin bo korki są potworne. Dużo większe niż było bez buspasów. Samochody ruszają i stają co chwila a wiadomoże najwięcej spalin i o...rozwiń całość

    A mieszkańcy pobliskich bloków i domó muszą teraz znosić smród spalin bo korki są potworne. Dużo większe niż było bez buspasów. Samochody ruszają i stają co chwila a wiadomoże najwięcej spalin i o najgorszym dla zdrowia składzie produkowanych jest właśnie w momencie ruszania pojazdu (spalanie niekompletne). Ciekawe ile zyskali pieniędzy pasażerowie MPK a ile w tym samym czasie stracili ludzie w samochodach stojąc i spalając paliwo. Buspasy OK niech będą ale nie na GŁÓWNEJ przelotówce północ-południe!! Już z utęsknieniem czekam na referendum żeby pokazac nowej władzy że w tym miejscu buspasy to tragiczna pomyłka. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Buspasy ok ale z głową

    Korrkoniusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 29 / 8

    Buspasy powinny być tylko że powinny być puszczone w linii torów tramwajowych, środkiem powinny naraz jeżdzić i tramwaje i autobbusy, tak jak to jest na piotrkowskiej. Zabranie pasów z głównej...rozwiń całość

    Buspasy powinny być tylko że powinny być puszczone w linii torów tramwajowych, środkiem powinny naraz jeżdzić i tramwaje i autobbusy, tak jak to jest na piotrkowskiej. Zabranie pasów z głównej trasy krajowej to tragiczna pomyłka. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dokładnie

    Arek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 9

    Tak jak jest to w każdym cywilizowanym kraju.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tylko referendum

    joko (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 14

    Władze nasze mają gdzieś mieszkańców, łatwiej i taniej im zabrać pas i zrobić potworne korki niż przebudować środek jezdni i zrobić tam buspasy. Idą po najmniejszej linii oporu i nie myślą o...rozwiń całość

    Władze nasze mają gdzieś mieszkańców, łatwiej i taniej im zabrać pas i zrobić potworne korki niż przebudować środek jezdni i zrobić tam buspasy. Idą po najmniejszej linii oporu i nie myślą o konsekwencjach dla mieszkańców. Niedługo mieszkańcy wypowiedzą się co o nich myślą. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 31

    1. Cwaniakowania nie widzę zbyt często
    2. Buspasy to oszczednosc - oszczednosc paliwa i czasu, a takze skarg od zdenerwowanych pasazerow MPK
    3. Buspasy nie poprawiają komunikacji! One poprawiają...rozwiń całość

    1. Cwaniakowania nie widzę zbyt często
    2. Buspasy to oszczednosc - oszczednosc paliwa i czasu, a takze skarg od zdenerwowanych pasazerow MPK
    3. Buspasy nie poprawiają komunikacji! One poprawiają komunikację miejską!
    Celem buspasów jest zwiekszenie konkurencyjnosci komunikacji miejskiej, a takze zwiekszenie zadowolenia pasazerow KM bo nie wszyscy moga/chcą jeździć samochodem.
    4. Co to w ogóle znaczy znaczy ze miasta "nie stać na buspas"? Pan Piotr nie wyjaśnia tego określenia tylko tak naprawdę odpowiada na pytanie które było w sondzie - "Czy buspasy w Łodzi są potrzebne?"zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bzdurpas

    Sanna (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 12

    Spalin przez ten pomysł z buspasami w mieście zdecydowanie przybyło. Mówisz o zdenerwowanych pasażerach MPK? A kierowcy stojąc w tych korkach się nie denerwują? A mieszkańcy pobliskich domów...rozwiń całość

    Spalin przez ten pomysł z buspasami w mieście zdecydowanie przybyło. Mówisz o zdenerwowanych pasażerach MPK? A kierowcy stojąc w tych korkach się nie denerwują? A mieszkańcy pobliskich domów wąchających teraz spaliny też się nie denerwują? Lepiej było wydłużyć czas biletów do 30 i 60 min i byłoby OK. Pasażerowie by się już nie denerwowali że im czas przejazdu minie, MPK wieel by nie straciło a korki i ilośc spalin by się zmniejszyły. Tyko że władzom w Łodzi nie chce się myśleć. Lepiej ludzi "uszczęsiwiać" na siłę. Ja też czekam na referendum by móc się wypowiedzieć o tym jak oceniam do tej pory działania naszej władzy. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Świetny pomysł

    Gonzo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 10

    Pomysł z wydłużeniem czasu biletów jak najbardziej OK. Szkoda że władze nasze na tak prosty sposób nie wpadły tylko nam na siłę wcisnęli "koszmarne udogodnienie" niby dla naszego dobra. Szkoda że...rozwiń całość

    Pomysł z wydłużeniem czasu biletów jak najbardziej OK. Szkoda że władze nasze na tak prosty sposób nie wpadły tylko nam na siłę wcisnęli "koszmarne udogodnienie" niby dla naszego dobra. Szkoda że tam w magistracie nie płacą za myślenie...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 13

    Dobrze poczekajmy na referenudm (jesli bedzie).Wtedy sie wszystko rozstrzygnie. To jest jak najbardziej fair.

    Kiedy koniec zbierania podpisow?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    oszczdnośc paliwa??

    kokos (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 12

    Ciekawe ile zaoszczędziły paliwa autobusy a ile w tym czasie więcej spaliły samchody przez stworzone przez buspasy korki.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zasłanianie się sondażami.

    Łapiduch (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 23

    Kolejni maruderzy zza kierownicy osobówek, a na wprowadzeniu buspasów skorzystało wielu mieszkańców korzystających z MPK jeszcze tylko zwiekszenie częstotliwości kursowania i będzie lepiej.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmmm idąc tym samym tropem...

    kokos (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 9

    ...można napisać o kolejnych maruderach wśród pasażerów MPK... Zawsze jest tak że ktoś zyskuje a ktoś traci. Tylko władze powinny robić tak by jak najmniej tracić a jak najwięcej zyskać. Pomysł z...rozwiń całość

    ...można napisać o kolejnych maruderach wśród pasażerów MPK... Zawsze jest tak że ktoś zyskuje a ktoś traci. Tylko władze powinny robić tak by jak najmniej tracić a jak najwięcej zyskać. Pomysł z buspasami jest jak najbardziej nietrafiony. Zanieczyszcza miasto spalinami i psuje nerwy tysiącom kierowców. Pomysł z wydłużeniem czasu ważności biletów byłby idealną alternatywą buspasów. No tylko niestety widac że naszym władzom myśleć za bardzo się nie chce. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    krakow

    JOLA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 15

    W krakowie sa buspasy czyli po tej samej linii jedzie tranwaj i autobus,przystanki te same i bilety,ulatfienie dla ludzi.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo