Tramwaj Tango zabiera 276 pasażerów, z czego 182 osób może usiąść. Wózki skrętne sprawiają, że stabilniej zachowuje się na krzywym torowisku, po którym PESA czy Cityrunner nie pojadą szybciej niż 5 km/h. Prędkość maksymalna tramwaju Tango firmy Stadler na torze 1000 mm (takim jak w Łodzi) wynosi 80 km/h.
Na trasie W-Z mogłyby jeździć tramwaje w wersji dwukierunkowej.
Koszt zakupu tramwaju Tango, który pomieści 276 pasażerów, to około 15 mln zł. Pesa, w której zmieści się tylko 196 pasażerów, kosztowała 10 mln zł, a Cityrunner (163 pasażerów) - 10 mln zł. Ponadto - jak podkreśla nasz Czytelnik - ostatni przetarg na pociągi dla ŁKA pokazał, że Stadler ma tańszy serwis od PESY.
Co na to MPK?
- Do tej pory nikt nam nie proponował przetestowania takiego tramwaju - mówi Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź. - Kiedy będziemy realizować zakupy pojazdów na zmodernizowaną trasę W-Z, to oczywiście Stadler będzie mógł złożyć swoją ofertę.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?