Na dokończenie budowy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego trzeba będzie poczekać do nowego rozdania unijnych pieniędzy na lata 2014-20.
Oczywiście, nie oznacza to, że pieniądze z UE zostaną uruchomione już w 2014 roku. Trzeba najpierw przygotować dobry projekt ŁTR. Na razie trwają dyskusje i debaty z udziałem samorządów przez które przebiega trasa linii tramwajowej nr 46.
Rozpatrywanych jest kilka wariantów. Podstawowy wariant to kosztowna modernizacja torowiska. To o tyle trudne, że podłódzkie samorządy nie dysponują tak dużymi pieniędzmi w budżetach, aby mieć fundusze na wkład własny do inwestycji. Jest też wariant mało prawdopodobny, czyli puszczenie na tę trasę trolejbusów. To jednak wiąże się z wymianą sieci trakcyjnej i zakupem taboru. Zlikwidowanie torowiska daje szansę na poszerzenie jezdni, ale na to musi wydać zgodę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?