reklama

Możliwość zakupu biletu przez Internet często przesądza o wyborze przewoźnika

AIPZaktualizowano 
Mariusz Kapała / Polska Press
Co drugi badany Polak stwierdził, że opcja zakupu biletu przez internet pozytywnie wpływa na jego decyzję o wyborze środka transportu.

Konferencja marketingowa marketingON - 4 lutego 2019 w Bydgoszczy

Aż 89 proc. Polaków porusza się transportem zbiorowym, ale tylko połowa z nas jest z niego zadowolona - wynika z raportu “Transportowe Zwyczaje Polaków” zleconego przez firmę Busradar.pl. Badanie pokazuje też na co najczęściej narzekamy i z czym musimy się mierzyć podróżując autobusem, koleją czy komunikacją miejską.

Przede wszystkim wyższy komfort (61 proc.), po drugie krótszy czas dojazdu (35 proc.), po trzecie ogólny brak połączeń na interesujących trasach (27 proc.). To trzy podstawowe powody, dla których respondenci zapytani przez firmę Biostat wybierają podróż samochodem, gdy mają taką możliwość.

Badanie przeprowadzone na grupie 1000 dorosłych osób sprawdziło stosunek Polaków do transportu zbiorowego. Lista krytycznych uwag pod jego adresem jest jednak dłuższa. Badani narzekają także wysokie koszty podróży pociągiem czy autobusem, brak dogodnych godzin przejazdów, konieczność przesiadania się, a co za tym idzie, także duże odległości między przystankami.
Mimo to 89 proc. badanych stwierdziło, że korzysta z różnych form transportu zbiorowego przynajmniej raz w roku, a niemal co drugi używa go co najmniej raz w tygodniu. Ponad połowa z nich (54 proc.) deklaruje też, że jest zadowolona z liczby dostępnych połączeń z innymi miastami.

To prawda, że po polskich drogach jeździ kilkuset przewoźników, ale ich oferty nie są ze sobą skoordynowane i nie układają się w spójny system. Podróżny często nie może kupić z wyprzedzeniem biletu na całą trasę, ani dowiedzieć się na dworcu, jak najlepiej dojechać do celu. Wyzwaniem jest nieczytelny rozkład jazdy, w którym zwykle brakuje części przewoźników. Na szczęście wiele osób pozostaje przy transporcie zbiorowym dzięki internetowym wyszukiwarkom połączeń, które upraszczają planowanie podróży
-​Martin Rammensee, CEO firmy-operatora platformy Busradar.pl

Chcemy planować podróże w sieci

Opinia eksperta jest zgodna z odczuciami uczestników badania. Z raportu “Transportowe Zwyczaje Polaków” wynika bowiem, aż dla 2/3 respondentów lepszy dostęp do informacji o ofercie transportu zbiorowego wpłynąłby w dużym stopniu na ich gotowość do podróży. Jednocześnie dokładnie połowa badanych stwierdziła, że opcja zakupu biletu przez internet pozytywnie wpływa na ich decyzję o wyborze środka transportu.

- Analizując ofertę przewoźników w internecie obserwujemy ostatnio spory postęp. Jednak wciąż najsłabszym ogniwem w planowaniu podróży pozostają lokalni przewoźnicy, gdzie za bilet płaci się gotówką u kierowcy, który mając komplet pasażerów może odmówić jego sprzedaży. Ważne, aby przewoźnicy zdali sobie z tego sprawę i wyszli naprzeciw oczekiwaniom pasażerów uruchamiając płatności online - zauważa Rammensee.

Karta Dużej Rodziny od 2019 r. przysługuje większej grupie rodziców. Zniżki na paliwo, w bankach - gdzie jeszcze. Jakie zniżki w zimowe ferie? Kliknij w ten tekst a poznasz odpowiedzi na te pytania.

Mniej barier - więcej pasażerów

Raport opublikowany przez Busradar.pl udowadnia, że Polacy mogliby korzystać z transportu zbiorowego w większym stopniu niż dotychczas, jeśli ta forma podróżowania stałaby się dla nich wygodniejsza. O ile poprawienie komfortu jazdy i skrócenie jej czasu wydaje się poważną inwestycją w infrastrukturę, to dostosowanie rozkładu połączeń do oczekiwań podróżnych, lepsza informacja o ofercie i ułatwienie korzystania z niej przez internet wydają się w zasięgu zarówno samorządów jak i samych przewoźników.

Badanie “Transportowe Zwyczaje Polaków” zostało przeprowadzone w styczniu 2019 r. na reprezentatywnej grupie 1000 Polaków przez firmę Biostat, na zlecenie firmy-operatora platformy Busradar.pl.

Chcesz być dobrze poinformowany w tematach budżetu domowego, prowadzenia biznesu i ważnych zmian w prawie? Kliknij w ten tekst i polub nas na Facebooku! Naprawdę warto!

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Materiał oryginalny: Możliwość zakupu biletu przez Internet często przesądza o wyborze przewoźnika - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ta i uniemożliwia rezerwacje i zakup poza Internetem w wielu wypadkach za gotówkę. Internet śledz jużkażdy ruch czlowieka.i

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3