Obecnie MPK zatrudnia prawie 900 pracowników technicznych, w tym ponad 600 stanowi kadrę remontową pojazdów. - Kadra się zmienia, część naszych pracowników technicznych przechodzi na emeryturę, a na rynku brakuje specjalistów, których moglibyśmy zatrudnić. Stąd pomysł, by naszej przyszłej kadry poszukać już w szkołach i ją przyuczyć - tłumaczy Sebastian Grochala, rzecznik MPK.
Na razie przewoźnik współpracuje z Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, co ma umożliwić objęcie patronatem wybranych łódzkich szkół zawodowych. I to już od przyszłego roku szkolnego. Jednak zajęcia praktycznej nauki zawodu rozpoczęłyby się w szkołach jeszcze w pierwszym półroczu 2014 r.
Placówki, z którymi MPK chciałoby nawiązać współpracę, kształcą głównie w zawodach montera mechatronika, technika mechatronika, elektromontera, elektromechanika i ewentualnie elektronika. - Kwalifikacje kadry technicznej MPK, szczególnie pracowników zajmujących się naprawą taboru tramwajowego, mają specjalistyczny, unikatowy charakter - podkreśla Grochala.
Dlatego też uczniowie, którzy będą przychodzić do MPK na praktyki a później na staże, mają zdobywać wiedzę i doświadczenie w zakresie budowy czy naprawy tramwajów. Oczywiście podopieczni MPK będą mieć zagwarantowane zatrudnienie w spółce. - Szczególne obowiązki kadry technicznej wiążą się z koniecznością ciągłości zatrudnienia - zaznacza rzecznik MPK.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?