MPK Łódź. Czy miasto zamierza zmniejszyć liczbę kursów linii MPK?

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Miało być drogo ale często, pozostanie już tylko drogo...
Miało być drogo ale często, pozostanie już tylko drogo... Krzysztof Szymczak
Władze miasta, wprowadzając w ubiegłym roku dwie drastyczne podwyżki cen biletów twierdziły, że łodzianie zapłacą więcej, ale za to nie będzie zmniejszania liczby kursów. Czyżbyśmy zostali oszukani?

Czy mieszkańców Łodzi i okolic korzystających z transportu publicznego czekają ostre cięcia w rozkładach jazdy tramwajów i autobusów MPK? Ja donoszą pracownicy miejskiego przewoźnika – trwają prace nad nową siatką połączeń, gdzie niektóre linie będą jeździły rzadziej. A przecież władze miasta, wprowadzając w ubiegłym roku dwie drastyczne podwyżki cen biletów twierdziły, że łodzianie zapłacą więcej, ale za to nie będzie zmniejszania liczby kursów. Czyżbyśmy zostali oszukani?

– Chodzi o dwie rzeczy - mówi anonimowo jeden z pracowników nadzoru ruchu w MPK Łódź. – O bardzo dotkliwe i pogłębiające się braki kierowców i motorniczych oraz o oszczędności na paliwie i energii elektrycznej. Prowadzący tramwaje i autobusy skarżą się, że przez korki w mieście nie wyrabiają się w rozkładowym czasie, na krańcówki przyjeżdżają później niż powinni i zaraz muszą jechać z powrotem. Brakuje czasu na przerwę, na jedzenie czy toaletę. To poważne naruszenie praw pracowniczych, dlatego nasi ludzie protestują, a jeśli nie ma reakcji - odchodzą z pracy. Pogłębia się kryzys kadrowy, stąd konieczność cięcia częstotliwości.

To, jak się okazuje, problem nie tylko Łodzi. Z powodu oszczędności i braku kadry cięcia w rozkładach wprowadzają także inne miasta, np. Kraków, Szczecin czy Opole. Tyle że tam bilety są tańsze.

– Brak kierowców na rynku pracy jest widoczny od dłuższego czasu w całym kraju. Ograniczona ilość etatów wymusza dopasowanie rozkładów jazdy do posiadanych mocy przerobowych. Również wymagania czasu pracy czy zapewnienia odpowiednich postojów, wymagają odpowiedniego zaplanowania rozkładu jazdy na który mają również wpływ utrudnienia na drogach. Nie wykluczone, że będziemy musieli wprowadzić zmiany w rozkładach jazdy, jednakże każde zmiany poprzedzane są szeroką analizą, aby były jak najmniej odczuwalne dla pasażerów. Przede wszystkim chcemy utrzymać obecne połączenia i jeśli jest to tylko możliwe nie wprowadzać zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej – wyjaśnia Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi, organizatora komunikacji miejskiej w naszym mieście.

Oszczędności są wszędzie, ale u nas dwukrotnie podniesiono w ubiegłym roku ceny biletów obiecując w zamian, że tramwajów i autobusów nie ubędzie. Mamy teraz najdroższe przejazdy tramwajami i autobusami w Polsce, a do tego najwolniej kursującą komunikację w kraju. Teraz jeszcze będzie ona kursowała rzadziej...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Stanisław Żaryn o ruchach prorosyjskich

Materiał oryginalny: MPK Łódź. Czy miasto zamierza zmniejszyć liczbę kursów linii MPK? - Express Ilustrowany

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
24 stycznia, 11:52, Gość:

Zamknięte jest 32% torowisk w mieście, z czego jedynie 10% jest w remoncie, migawki są najdroższe w Polsce, a jednorazowe droższe niż w stolicy, łódzkie tramwaje są najwolniejsze w kraju.

Więcej, plus mapka, poniżej:

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,28136633,trawmaje-w-lodzi-najwolniejsze-w-polsce-co-mozna-zrobic-zeby.html

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1133896940748367

jeszcze zmiejszyc?

G
Gość
24 stycznia, 11:50, Gość:

Kodomita znowu nie na temat. Dlaczego nie komentujesz na: der onet.pl, wyborcza.pl, tvn24.pl, oko.press, krytykapolityczna.pl i lodz.pl? xD

Za kadencji PO-ZSL sprzedano 70 proc. udziałów w PKP Cargo, Polskie Koleje Liniowe i PKP Energetykę.

Za obecne ceny energii elektrycznej, dzięki której porusza się ponad 90% pociągów, odpowiedzialna jest koalicja PO-ZSL negocjująca pakiet klimatyczno-energetyczny w 2008 roku, która podpisała rozwiązania prowadzące do energetycznej zapaści Polski, mając prawo weta.

Dodatkowo w 2014 roku w Brukseli Ewa Kopacz, zgodziła się na dalsze ograniczenie emisji CO2 o 43 proc. do roku 2030, ale przede wszystkim na wprowadzenie tzw. Rezerwy Stabilizacyjnej.

"Ja jestem spokojna, że po roku 2019 polski prąd zdrożeje dla odbiorców" – no i zdrożał więc w czym problem?:)

Wideo poniżej:

https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1074054578398773248

24 stycznia, 13:17, Gość:

Cargo nie wozi pasażerów

Energetyka nie wozi niczego

Koleje linowe nie służą do komunikacji między miastami.

2008 rok był dawno, a podwyżki są TERAZ.

Waldemar Kowal to pisowski troll, a nie źródło informacji.

Pisowski troll zna powyższe, ale jemu płacą za kłamanie, a nie za informowanie.

Kodomita uważa, że one nie wożą pasażerów, więc można je było opiërdolić jak kolejkę na Kasprowy Wierch:)

Prąd drożał od dawna, ale podwyżki są DOPIERO TERAZ.

G
Gość
Gadzinówka KŁAMIE.

Pisze o "drastycznych" podwyżkach, a drastyczne były podwyżki cen energii i inflacja.
G
Gość
24 stycznia, 11:50, Gość:

Kodomita znowu nie na temat. Dlaczego nie komentujesz na: der onet.pl, wyborcza.pl, tvn24.pl, oko.press, krytykapolityczna.pl i lodz.pl? xD

Za kadencji PO-ZSL sprzedano 70 proc. udziałów w PKP Cargo, Polskie Koleje Liniowe i PKP Energetykę.

Za obecne ceny energii elektrycznej, dzięki której porusza się ponad 90% pociągów, odpowiedzialna jest koalicja PO-ZSL negocjująca pakiet klimatyczno-energetyczny w 2008 roku, która podpisała rozwiązania prowadzące do energetycznej zapaści Polski, mając prawo weta.

Dodatkowo w 2014 roku w Brukseli Ewa Kopacz, zgodziła się na dalsze ograniczenie emisji CO2 o 43 proc. do roku 2030, ale przede wszystkim na wprowadzenie tzw. Rezerwy Stabilizacyjnej.

"Ja jestem spokojna, że po roku 2019 polski prąd zdrożeje dla odbiorców" – no i zdrożał więc w czym problem?:)

Wideo poniżej:

https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1074054578398773248

Cargo nie wozi pasażerów

Energetyka nie wozi niczego

Koleje linowe nie służą do komunikacji między miastami.

2008 rok był dawno, a podwyżki są TERAZ.

Waldemar Kowal to pisowski troll, a nie źródło informacji.

Pisowski troll zna powyższe, ale jemu płacą za kłamanie, a nie za informowanie.

G
Gość
24 stycznia, 11:52, Gość:

Zamknięte jest 32% torowisk w mieście, z czego jedynie 10% jest w remoncie, migawki są najdroższe w Polsce, a jednorazowe droższe niż w stolicy, łódzkie tramwaje są najwolniejsze w kraju.

Więcej, plus mapka, poniżej:

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,28136633,trawmaje-w-lodzi-najwolniejsze-w-polsce-co-mozna-zrobic-zeby.html

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1133896940748367

Mapka jest fałszywa, zamazane są czynne odcinki linii. Autorem mapki jest "społecznik", który nie wychodzi z pisowskiej telewizji.

Kłamstwem jest, że bilety są najdroższe. Dotyczy to również biletów miesięcznych.

Tramwaje w korku mają wydzielone torowisko i są szybsze. Ranking prędkości to bzdura, tak jak porównywanie zbliżonych cen.

Pisowski troll zna powyższe, ale jemu płacą za kłamanie, a nie za informowanie.

G
Gość
Kodomita znowu nie na temat. Dlaczego nie komentujesz na: der onet.pl, wyborcza.pl, tvn24.pl, oko.press, krytykapolityczna.pl i lodz.pl? xD

Za kadencji PO-ZSL sprzedano 70 proc. udziałów w PKP Cargo, Polskie Koleje Liniowe i PKP Energetykę.

Za obecne ceny energii elektrycznej, dzięki której porusza się ponad 90% pociągów, odpowiedzialna jest koalicja PO-ZSL negocjująca pakiet klimatyczno-energetyczny w 2008 roku, która podpisała rozwiązania prowadzące do energetycznej zapaści Polski, mając prawo weta.

Dodatkowo w 2014 roku w Brukseli Ewa Kopacz, zgodziła się na dalsze ograniczenie emisji CO2 o 43 proc. do roku 2030, ale przede wszystkim na wprowadzenie tzw. Rezerwy Stabilizacyjnej.

"Ja jestem spokojna, że po roku 2019 polski prąd zdrożeje dla odbiorców" – no i zdrożał więc w czym problem?:)

Wideo poniżej:

https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1074054578398773248
G
Gość
Gadzinówka KŁAMIE.

Pisze o "drastycznych" podwyżkach, a drastyczne były podwyżki cen energii i inflacja.
G
Gość
22 stycznia, 12:01, Gość:

Zamknięte jest 32% torowisk w mieście, z czego jedynie 10% jest w remoncie, migawki są najdroższe w Polsce, a jednorazowe droższe niż w stolicy, łódzkie tramwaje są najwolniejsze w kraju.

Więcej, plus mapka, poniżej:

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,28136633,trawmaje-w-lodzi-najwolniejsze-w-polsce-co-mozna-zrobic-zeby.html

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1133896940748367

Kodomita bąka Kodomita Kodomita Kodomita Kodomita bąka koryto ośmiornica bez końca bąka zakodowany bąka zaprogramowany bąka Kodomita czerski bąka der der der onet bąka Kodomita bąka Kodomita bąka Kodomita Kodomita Kodomita Kodomita bąka koryto ośmiornica bez końca bąka zakodowany bąka zaprogramowany bąka Kodomita czerski bąka der der der onet bąka Kodomita bąka Kodomita bąka Kodomita Kodomita Kodomita Kodomita bąka koryto ośmiornica bez końca bąka zakodowany bąka zaprogramowany bąka Kodomita czerski bąka der der der onet bąka Kodomita bąka Kodomita bąka Kodomita Kodomita Kodomita Kodomita bąka koryto ośmiornica bez końca bąka zakodowany bąka zaprogramowany bąka Kodomita czerski bąka der der der onet bąka Kodomita bąka Kodomita bąka Kodomita Kodomita Kodomita Kodomita bąka koryto ośmiornica bez końca bąka zakodowany bąka zaprogramowany bąka Kodomita czerski bąka der der der onet bąka Kodomita bąka Kodomita bąka Kodomita Kodomita Kodomita Kodomita bąka koryto ośmiornica bez końca bąka zakodowany bąka zaprogramowany bąka Kodomita czerski bąka der der der onet bąka Kodomita bąka Kodomita bąka Kodomita Kodomita Kodomita Kodomita bąka koryto ośmiornica bez końca bąka zakodowany bąka zaprogramowany bąka Kodomita czerski bąka der der der onet bąka Kodomita bąka Kodomita bąka Kodomita Kodomita Kodomita Kodomita bąka koryto ośmiornica bez końca bąka zakodowany bąka zaprogramowany bąka Kodomita czerski bąka der der der onet bąka Kodomita bąka

G
Gość
21 stycznia, 18:17, Gość:

Gadzinówka KŁAMIE.

Pisze o "drastycznych" podwyżkach, a drastyczne były podwyżki cen energii i inflacja.

No były, bo do nich doprowadziliście.

"Ja jestem spokojna, że po roku 2019 polski prąd zdrożeje dla odbiorców" – no i zdrożał więc w czym problem?:)

https://twitter.com/waldemar_kowal/status/1074054578398773248

https://wpolityce.pl/polityka/579023-jak-to-bylo-za-poco-kopacz-z-tuskiem-kryja-ws-cen-energii

G
Gość
Gadzinówka KŁAMIE.

Pisze o "drastycznych" podwyżkach, a drastyczne były podwyżki cen energii i inflacja.
G
Gość
21 stycznia, 12:48, Gość:

"Za bilet na pociąg PKP Intercity z Rybnika do czeskiego Bohumina trzeba zapłacić ponad 94 złote. Jeśli tym samym składem jedziemy w drugą stronę i wsiadamy w Czechach - cena na tej trasie jest niemal cztery razy niższa.

Na pytanie to, dlaczego polskie bilety na ten sam pociąg są droższe niż w Czechach, nasz reporter został odesłany do komunikatu o wysokich cenach prądu i do rzecznika PKP Intercity, który z urlopu wróci za ponad dwa tygodnie"

https://www.rmf24.pl/regiony/slaskie/news-polskie-bilety-na-ten-sam-pociag-duzo-drozsze-niz-w-czechach,nId,6546324#crp_state=1

.

G
Gość
Mamy rekordową inflację i najwyższe ceny prądu w Europie.
G
Gość
21 stycznia, 12:48, Gość:

"Za bilet na pociąg PKP Intercity z Rybnika do czeskiego Bohumina trzeba zapłacić ponad 94 złote. Jeśli tym samym składem jedziemy w drugą stronę i wsiadamy w Czechach - cena na tej trasie jest niemal cztery razy niższa.

Na pytanie to, dlaczego polskie bilety na ten sam pociąg są droższe niż w Czechach, nasz reporter został odesłany do komunikatu o wysokich cenach prądu i do rzecznika PKP Intercity, który z urlopu wróci za ponad dwa tygodnie"

https://www.rmf24.pl/regiony/slaskie/news-polskie-bilety-na-ten-sam-pociag-duzo-drozsze-niz-w-czechach,nId,6546324#crp_state=1

Co na to powiesz?

G
Gość
21 stycznia, 17:22, Gość:

Zamknięte jest 32% torowisk w mieście, z czego jedynie 10% jest w remoncie, migawki są najdroższe w Polsce, a jednorazowe droższe niż w stolicy, łódzkie tramwaje są najwolniejsze w kraju.

Więcej, plus mapka, poniżej:

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,28136633,trawmaje-w-lodzi-najwolniejsze-w-polsce-co-mozna-zrobic-zeby.html

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1133896940748367

Troll uparcie was okłamuje. Nie jest zamkniętych tyle torowisk, obrazek "społecznika" z Facebooka jest fałszywy. Ceny biletów nie są najwyższe, dotyczy to również biletów miesięcznych. O prędkości to już w ogóle bajka powstała w oderwaniu od rzeczywistości.

G
Gość
21 stycznia, 1:09, Gość:

Rządowa tarcza:

1. Węgiel "z dopłatą" dużo droższy niż w Niemczech.

2. Paliwo droższe niż na Zachodzie, chociaż ceny ropy spadły do poziomu sprzed wojny, a nawet niżej.

3. Ceny prądu wyższe niż w Niemczech.

4. Ceny gazu wyższe niż w Niemczech. Boicie się Niemców?

5. Po ośmiu latach podatki wzrosły, a miały spadać.

6. Przekopka mierzei - wywalone 2 miliardy i przepłynęło trochę jachtów.

7. Wojna na Ukrainie - to LUDZIE, A NIE RZĄD pomagali uchodźcom.

8. Braki leków w aptekach.

9. "Darmowa" służba zdrowia, tylko coraz więcej ludzi leczy się prywatnie, bo nie doczeka się na wizytę w 2028r. I ciągle są zbiórki na leczenie - a podobno jest darmowe.

10. Policja wypuszcza obcokrajowców nurkujących zimą w nocy obok naftoportu, ale za to śledzi z podnośnika grupkę opozycji, bo ci mogliby coś krzyczeć i Jarosław by się obraził.

11. Długość życia Polaków wyraźnie się zmniejszyła.

12. Komendant główny policji w czasie pijackiej imprezy detonuje granatnik niszcząc dwa stropy. I nic, nawet nagany nie dostał. Próbowali to ukryć, ale im nie wyszło.

13. Brat komendanta członek mafii VATowskiej - przełożony nakazał prokuratorowi go wypuścić. Bo to swój człowiek.

14. Respiratory kupione... to znaczy zapłacone, ale ich nie ma. Pieniędzy też nie ma. Szumowski wypoczywał na jachcie na Kanarach.

15. Za rządów PiS import ruskiego węgla wzrósł TRZYKROTNIE, chociaż wtedy był to kradziony węgiel z Donbasu.

16. Prawie dwa miliardy wywalone na budowę elektrowni węglowej w Ostrołęce. Są tam złoża? Nie, ale do Ruskich blisko.

17. W ciągu rządów PiS protestowali między innymi:

- policjanci

- nauczyciele

- rolnicy

- lekarze

- pracownicy administracyjni sądów

- sędziowie

- kolejarze

- pielęgniarki

- matki osób niepełnosprawnych

Chlup

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie