MPK Łódź kupiło 50 nowych autobusów

    MPK Łódź kupiło 50 nowych autobusów

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    We wtorek MPK i EvoBus podpisały umowę w sprawie kupna nowych autobusów.

    We wtorek MPK i EvoBus podpisały umowę w sprawie kupna nowych autobusów. ©Grzegorz Gałasiński

    Blisko 60 mln zł MPK zapłaci za 50 nowych mercedesów conecto, które mają przyjechać do Łodzi w grudniu. We wtorek MPK i firma EvoBus podpisały w tej sprawie umowę.
    We wtorek MPK i EvoBus podpisały umowę w sprawie kupna nowych autobusów.

    We wtorek MPK i EvoBus podpisały umowę w sprawie kupna nowych autobusów. ©Grzegorz Gałasiński

    Łódzki przewoźnik kupił nowy tabor na kredyt, który będzie spłacał 8 lat. MPK kupiło podobne autobusy już trzy lata temu, ale te które wyjadą zimą na nasze drogi mają lepszą wentylację i spalają mniej paliwa.

    ZOBACZ: MPK Łódź kupuje 50 nowych autobusów mercedesa [ZDJĘCIA]

    - Autobusy wykonano według łódzkich wymagań, a są one wysokie.
    Można powiedzieć, że autobusy te są szyte na miarę - podkreśla Laszlo Rakasz, dyrektor ds. strategii EvoBus. - W obecnym modelu conecto na pewno komfort pasażera będzie większy niż w poprzednich. Przyczyni się do tego nowy typ wentylacji, która dostarczy do pojazdu więcej świeżego powietrza.

    Oczywiście nowe mercedesy będą wyposażone w klimatyzację zarówno w części dla pasażerów jak i kierowcy.

    - Związki zawodowe MPK bardzo naciskały by zwiększyć komfort i bezpieczeństwo kierowców. Dlatego będą oni mogli wchodzić do kabiny przez oddzielne wejście. To rozwiązanie często stosowane na Zachodzie - zaznacza Laszlo Rakasz.

    Nowością jest bardzo duża powierzchnia przeznaczona na wózek inwalidzki i dziecięcy. To rozwiązanie zastosowane przez mercedesa po raz pierwszy.

    - Dzięki niemu nie trzeba już będzie ustawiać wózków dziecięcych w poprzek autobusu tylko wzdłuż osi auta. To zwiększy bezpieczeństwo dzieci - podkreśla Rakasz.

    Nowe mercedesy mają być też tańsze w eksploatacji. Przede wszystkim powinny zużywać o 4-5 proc. mniej paliwa dzięki sześciobiegowej skrzyni (automat). Poza tym rzadziej mają w nich być robione przeglądy. Do tej pory wykonywano je co 30 tys. km a teraz co 60 tys. km.

    Nowe autobusy trafią zarówno do zajezdni Nowe Sady, gdzie stacjonują mercedesy zakupione wcześniej oraz na Limanowskiego. Ta druga zajezdnia na razie nie jest przygotowana na ich przyjęcie. Głównym problem to warsztat, dlatego firma EvoBus zamierza już w październiku rozpocząć szkolenie mechaników z zajezdni przy ul. Limanowskiego.

    - Musimy przekazać do niej część mercedesów, bo szykuje się tam wymiana taboru. Głównie dotyczy ona volvo, które ukończyły dziesięć lat - wyjaśnia Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Zresztą, do końca 2014 r. musimy wycofać z eksploatacji od 80 do 90 autobusów w obu zajezdniach.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (16)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ruch w interesie

    ZZZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 7

    solarisy eksportujemy a mercedesy importujemy..

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jacy Polacy

    Zły (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    Lech Wałęsa - Lejba Kohne (agent UB "Bolek", arcy-bydle, kpiarz i szuja)
    Mieczysław Wachowski - Jakub Windman ( major SB )
    Hanna Suchocka - Hajka Silberstein
    Donald Tusk - folksdojcz i żyd z...rozwiń całość

    Lech Wałęsa - Lejba Kohne (agent UB "Bolek", arcy-bydle, kpiarz i szuja)
    Mieczysław Wachowski - Jakub Windman ( major SB )
    Hanna Suchocka - Hajka Silberstein
    Donald Tusk - folksdojcz i żyd z Dawidowskich,
    Aleksander Kwaśniewski- Izaak Stoltzman (agent sowiecki KGB, syn zbrodniarza NKWD)Stefan Niesiołowski - Aaron Nusselbaum
    Marek Jurek - Jachim Szacht
    Marek Borowski - Szymon Berman
    Marian Krzaklewski - Dawid Zimmerman (rozbił i splugawił po stanie wojennym NSZZ Solidarność
    Jacek Kuroń – Icek Kordblum
    Roman Giertych -Pinkus Gerbaum

    i wielu , wielu innych dla których Polska to folwark do rozpieprzenia i tylko głupcy tego nie widzą , a szczury uciekają i plują na swą ojczyznę głosując na to dziadostwo.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jacy Polacy

    Zły (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

    Leszek Balcerowicz - Aaron Bucholtz (mason, główny "rabin" żydolichwy w Polsce,
    Tadeusz Mazowiecki - Icek Dikman (agent NKWD, stalinowiec, komunista,
    Janusz Lewandowski - Aaron Langman,...rozwiń całość

    Leszek Balcerowicz - Aaron Bucholtz (mason, główny "rabin" żydolichwy w Polsce,
    Tadeusz Mazowiecki - Icek Dikman (agent NKWD, stalinowiec, komunista,
    Janusz Lewandowski - Aaron Langman,
    Jerzy Buzek - Myszures Zweinos (mason) Tajny współpracownik ( donosiciel "Docent" vel "Karol"
    Bronisław Komorowski - syn z Żydówki - Szalkowskiej , dziadek Osip Szczynukowicz
    Hanna Gronkiewicz-Waltz - Hajka Grundbaum
    Bronisław Geremek - Berele Lewartow
    Jacek Roztowski - Icek Rothfeld , dziadek Mojżesz zmienił nazwisko w 1940
    Michał Boni - Jakub Bauer,
    Jan K. Bielecki - Izaak Blumenfeldzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Decyzje przeciw Polakom

    zorientowany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

    Jak ktoś nie jest zorientowany to dług Łodzi , którym oczywiście obciążą nas wynosi już 1 mld 800 mln . Do czego jeszcze doprowadzą nas rządy tych farbowanych lisów. Należy przypomnieć , że dług...rozwiń całość

    Jak ktoś nie jest zorientowany to dług Łodzi , którym oczywiście obciążą nas wynosi już 1 mld 800 mln . Do czego jeszcze doprowadzą nas rządy tych farbowanych lisów. Należy przypomnieć , że dług Polski w/g niezależnych opinii wynosi 3 biliony.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Miły początek lepszego

    Włodek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 7

    Dlaczego stale preferuje się w komunikacji zbiorowej autobusy, a nie tramwaje. Znowu jesteśmy w tyle za zachodnimi państwami. Tam wyraźnie widać preferencje dla komunikacji szynowej w miastach - z...rozwiń całość

    Dlaczego stale preferuje się w komunikacji zbiorowej autobusy, a nie tramwaje. Znowu jesteśmy w tyle za zachodnimi państwami. Tam wyraźnie widać preferencje dla komunikacji szynowej w miastach - z uwagi na wszechstronne walory ekologiczne. Tam gdzie mniej spalin, kurzy i pyłów ścierających się opon jest więcej zdrowego powietrza, zwłaszcza w stosunkowo gęsto zabudowanym mieście. Mniej zatrutego powietrza to mniej nowotworów i innych pochodnych od zatrutego środowiska.
    Dlaczego zlikwidowano tramwaje na ul. Łagiewnickiej od ul Wojska Polskiego, i od Warszawskiej, Radwańskiej, Wróblewskiego, Sterlinga, A. Struga, na Bałuckim Rynku, w kierunku na nowe Złotno i d, itd. Przy awarii bądź kolizji drogowej następuje paraliż komunikacyjny, bo objazdy stają się nieefektywne także dlatego, że polikwidowano wiele rozjazdów. Zlikwidowano znakomite ongiś podjazdy linii tramwajowych pod sam dworzec Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Przecież takie rozwiązania nie służą tym mieszkańcom Łodzi, którzy korzystają z komunikacji zbiorowej, ani nie zachęcają tych, którzy mogliby zrezygnować z jazdy własnym samochodem po mieście. Dobrze, że Pani Prezydent pomyślała o doprowadzenie linii tramwajowej na powrót pod sam dworzec Łódź Fabryczna. To wielkie udogodnienie dla przyszłych podróżnych PKP - szczególnie tych z bagażami, defektami swobodnego poruszania się itp. Gdyby udało się jeszcze wyremontować fatalny stan torowisk i zakupić nowy tabor tramwajowy - byłby to duży postęp i udogodnienie podróży po naszym mieście. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Coraz większy dług

    Pozostawi po sobie ta władza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

    Niemcy się cieszą, Banki się cieszą, POlitycy się cieszą, Wszyscy są zadowoleni.
    Kto za to zapłaci ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dobre ;)

    forest gump (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 5

    jak zamkna pilsudskiego to juz tylko kopcinskiego i rydza smiglego zostana jedyna trasa po ktorej autobusy beda mogly sie poruszac. Ciekawe jak oni tam je wszystkie zmieszcza

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I znowu złoty sypie się kurz.

    sklave

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

    Wszyscy święci balują w niebie.
    Czasami mam wrażenie że w Polsce niczego już nie produkujemy.
    Tusk i Rostowski robią wszystko by do cna zniszczyć polski przemysł.
    Pociągi, autobusy,...rozwiń całość

    Wszyscy święci balują w niebie.
    Czasami mam wrażenie że w Polsce niczego już nie produkujemy.
    Tusk i Rostowski robią wszystko by do cna zniszczyć polski przemysł.
    Pociągi, autobusy, tramwaje...... sprowadzamy z zagranicy
    tylko po to by w naszych zakładach zwalniano pracowników.
    Co cena nie jest konkurencyjna???
    Nic dziwnego skoro podatki i inne daniny narzucone przez państwo
    są na poziomie 70% wartości brutto produktu???
    Na i kupujący polskie produkty nie otrzyma dotacji, z przyznaniem kredytu będzie miał problemy.....
    Stworzy mu się miliony problemów.
    No ale tak to jest jak obcokrajowcy nienawidzący Polaków sprawują władzę.
    więcej:
    http://sklave.manifo.com/zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po co kupowali

    myślący (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 9

    Czy zamiast brania kredytu nie należało wziąć tych autobusów w leasing?
    Czy to nie byłoby bardziej korzystne?
    Kto umie niech policzy!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hania już się cieszy

    czytelnik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 5

    hania już się cieszy. Jest okazja na imprezkę!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo