Łódzki przewoźnik kupił nowy tabor na kredyt, który będzie spłacał 8 lat. MPK kupiło podobne autobusy już trzy lata temu, ale te które wyjadą zimą na nasze drogi mają lepszą wentylację i spalają mniej paliwa.
ZOBACZ: MPK Łódź kupuje 50 nowych autobusów mercedesa [ZDJĘCIA]
- Autobusy wykonano według łódzkich wymagań, a są one wysokie. Można powiedzieć, że autobusy te są szyte na miarę - podkreśla Laszlo Rakasz, dyrektor ds. strategii EvoBus. - W obecnym modelu conecto na pewno komfort pasażera będzie większy niż w poprzednich. Przyczyni się do tego nowy typ wentylacji, która dostarczy do pojazdu więcej świeżego powietrza.
Oczywiście nowe mercedesy będą wyposażone w klimatyzację zarówno w części dla pasażerów jak i kierowcy.
- Związki zawodowe MPK bardzo naciskały by zwiększyć komfort i bezpieczeństwo kierowców. Dlatego będą oni mogli wchodzić do kabiny przez oddzielne wejście. To rozwiązanie często stosowane na Zachodzie - zaznacza Laszlo Rakasz.
Nowością jest bardzo duża powierzchnia przeznaczona na wózek inwalidzki i dziecięcy. To rozwiązanie zastosowane przez mercedesa po raz pierwszy.
- Dzięki niemu nie trzeba już będzie ustawiać wózków dziecięcych w poprzek autobusu tylko wzdłuż osi auta. To zwiększy bezpieczeństwo dzieci - podkreśla Rakasz.
Nowe mercedesy mają być też tańsze w eksploatacji. Przede wszystkim powinny zużywać o 4-5 proc. mniej paliwa dzięki sześciobiegowej skrzyni (automat). Poza tym rzadziej mają w nich być robione przeglądy. Do tej pory wykonywano je co 30 tys. km a teraz co 60 tys. km.
Nowe autobusy trafią zarówno do zajezdni Nowe Sady, gdzie stacjonują mercedesy zakupione wcześniej oraz na Limanowskiego. Ta druga zajezdnia na razie nie jest przygotowana na ich przyjęcie. Głównym problem to warsztat, dlatego firma EvoBus zamierza już w październiku rozpocząć szkolenie mechaników z zajezdni przy ul. Limanowskiego.
- Musimy przekazać do niej część mercedesów, bo szykuje się tam wymiana taboru. Głównie dotyczy ona volvo, które ukończyły dziesięć lat - wyjaśnia Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Zresztą, do końca 2014 r. musimy wycofać z eksploatacji od 80 do 90 autobusów w obu zajezdniach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?