MPK Łódź modernizuje tramwaje w swoim Zakładzie Techniki [ZDJĘCIA]

AB
Najpopularniejsze tramwaje jeżdżące po Łodzi - wagony typu 805, są modernizowane w Zakładzie Techniki MPK Łódź. Dzięki temu wysłużone już składy będą mogły sprawnie jeździć nawet 20 lat dłużej. Remont wagonu trwa około trzech miesięcy.

MPK chce się pochwalić postępem prac i w najbliższy piątek organizuje konferencję prasową wraz z pokazem odnowionych wagonów. Więcej informacji i zdjęć z Zakładu Techniki w piątek na naszej stronie internetowej - www.dzienniklodzki.pl.

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Masssarrela

Dziwi mnie fakt, iż modernizują bez niskiej podłogi ( członu niskopodłogowego) . Po za tym w Łodzi 5 lat po takiej modernizacji tramwaj znowu powoli wygląda jak szrot, wyłazi rdza i plaga awarii wraca jak bumerang. Powinni zacząć montować klimatyzatory Ps nie ma co już wspominać o ogrzewaniu dedykowanym na nieco cieplejszy klimat niz u nas panuje. Skansen starych tramwajów to jest !

P
Pasażer1985

A kiedy w tramwajach po remoncie będzie jakiekolwiek ogrzewanie, ktróer będzie sprawne? I efektywne?

L
Lucjan H.

Zacznijcie montować grzejniki w tramwajach, które zdejmujecie przy tych śmiesznych remontach. Ja wolę jechać starym odrapanym ale ciepłym tramwajem, niż kolorową lodówką. Trzeba wam wytoczyć proces o odszkodowanie w sądzie za utratę zdrowia żebyście to zrozumieli ?? Chętnie przyjdę z rodziną na ten pokaz, będzie o czym dyskutować !

x
xyz

Ale czy jest sens? Taka modernizacja kosztuje mniej więcej tyle ile ściągnięcie niemieckiego wagonu i modernizacja z członem niskopodłogowym (jak w Gdańsku - razem koło 700 tys.)

A tu brakuje co najmniej dwóch podstawowych rzeczy - fotokomórek (żeby zimą, przy wyłączonym ogrzewaniu, dało się jakoś wytrzymać) i piasecznic (żeby motorniczy był w stanie wyhamować na śliskich szynach)

B
Bałuty

Tramwaj jest piękny (max na tyle , ile można wykrzesać za starej konstrukcji).
Brawo inżynierowie z MPK !!!
W czasach, gdy działacze strzępią języki ilu jeszcze członków PO da się upchnąć na lipnych etatach w MPK, inżynierowie i pracownicy warsztatów na tych darmozjadów pracują i wytwarzają dla Łodzi Produkt Krajowy Brutto :)).

Tramwaj tramwajem, piękny, ale wystrój „warśtatu”, jak w zakładzie „Blacharstwo, lakiernictwo i wulkanizacja” śwagrów Wyprztyka i Ździebełki na Starych Bałutach – syf, malaria, kiła i korniki. Szczurów tam nie ma ?

Czy nie można by tam w tej hali zatrudnić na tydzień jakiegoś bezrobotnego, żeby ten syf trochę otynkował i ochlapał ławkowcem na biało olejną? Jak są białe ściany łatwiej się po robocie sprząta, a i na światło przy białych ścianach tyle się nie wydaje kasy, co przy takim syfie.

W
Wiochmann

Leonku, skarbie, widzę, że masz spore problemy z niespełnionymi marzeniami.
Wyprowadziłoby się z miasta, nie?
No, ale nie ma możliwości, bo ani kasiory, ani zawodu, co? – trzeba się gnieździć na 35 metrach wielkiej płyty?
Na wieś nie tak łatwo. Zamiast się tu frustrować, próbuj zarobić jaką kaskę, może ci się w końcu uda….:))

L
Leon

Wiocha trochę...

g
gość

Aleś się wysilił. Ręce opadają. Na konkrety pierdoły!

x
xx

Klimatyzacji nie będzie (może przez pierwszy rok dla motorniczego, potem padnie jak we wszystkich wozach tego typu), ogrzewanie poniżej 0 st C na zewnątrz (MPK wynegocjowało taki zapis w umowie i nikomu się nie chce zmieniać) chyba że motorniczy się zlituje

x
xyz

W teorii. W praktyce co najmniej 2 Cityrunnery są od bardzo długiego czasu kompletnie niesprawne (tylko 9 milionów sztuka, stać nas, przecież mamy tyle niskopodłogowców że te kilka nas nie rusza...), 1209 i 1214.

..

Tak samo nowa jak ten tutaj. Belka z konstala i cała reszta nowa, tylko wpisane jako nowy wagon. Ten pierwszy poznański miał inną konstrukcję, no i był jedyny

u
um

Według zdjęć modernizacja ma prowadzić do "udoskonalenia" wejść do wagonu - 3 szerokie zamiast 4 węższych. Obecnie jedne drzwi mają dodatkowe poręcze, za które można się złapać obiema rękami. To bardzo ułatwia wsiadanie z poziomu jezdni dla osób mniej sprawnych, a takich pasażerów jest całkiem sporo. Jeździ już kilka tramwajów z poszerzonymi drzwiami i byłyby OK, gdyby np. w środkowym wejściu zamontować poręcz.

Ł
Łodziak

Zapomniałeś o wagonach GT8N z Mannhinem a ich jeździ 6 więc mamy 31 niskopodłogowców

Ł
Łodziak

Poznań zrobił tylko JEDEN taki tramwaj i skasował go parę lat temu ze względu na to że więcej stał niż jeździł a to o czym mówisz to jest Moderus Beta czyli całkowicie nowa konstrukcja

g
gość

Rety ale marudy tutaj !
Cieszcie się, że tramwaje będą gruntownie zmodernizowane (bo widać, że rozbierają je do samej ramy) i kapitał pozostaje w mieście

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3