Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK Łódź. Rewolucja w komunikacji miejskiej w Łodzi. Podróżni składają skargi

Marcin Bereszczyński
Marcin Bereszczyński
Wczesnym rankiem łódzkie tramwaje i autobusy komunikacji miejskiej mają jeździć częściej. Ulica Szklana może mieć wyłączony ruch samochodowy. Analiza tego rozwiązania zajmie 3 tygodnie.

W ciągu dwóch tygodni do Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi wpłynęło już blisko tysiąc wniosków z uwagami pasażerów, którzy skarżą się na nową siatkę połączeń i rozkłady jazdy MPK. Najwięcej problemów stwarzają przesiadki, bo kierowcy autobusów jednej linii nie czekają na opóźnione autobusy innej linii, aby umożliwić tę przesiadkę. Radni z komisji ds. transportu pytali wczoraj urzędników o rozwiązania, które mogą usprawnić system transportu zbiorowego w Łodzi.

Michał Chylak, zastępca dyrektora ZDiT, poinformował radnych o pierwszych zmianach, które już wprowadzono. Utworzono przystanek autobusowy przy Manufakturze, aby umożliwić przesiadkę do tramwajów na trasie ŁTR (północ-południe). Autobusy linii 59, 73 i 79 nie jadą na pl. Wolności przez skrzyżowanie Zachodniej i Legionów, tylko kierują się przez Ogrodową. Zatrzymują się przy Nowomiejskiej, gdzie jest przesiadka na tramwaj linii 6.

**Zobacz też:

MPK Łódź: Rewolucja w komunikacji miejskiej w Łodzi. Pasażerów MPK czekają wielkie zmiany [MAPY]

**

- Główna korekta, nad którą pracujemy, dotyczy kursów wczesnoporannych. Podróżni narzekali na kłopoty z dojechaniem do pracy. Tych kursów będzie więcej - zapowiada Michał Chylak. - Pierwszy pakiet zmian chcemy wprowadzić na przełomie kwietnia i maja.

ZDiT zajął się też przesiadkami w Łagiewnikach (między liniami 51 i 61). Kierowcy autobusów jednej linii nie czekali tam na opóźnione autobusy drugiej linii i podróżni nie mogli się przesiąść. - Kierowcy nie stosowali się do gwarantowanych przesiadek. Zostali pouczeni, że mają czekać - oznajmił Michał Chylak.

**Czytaj:

MPK Łódź. Nowe ceny biletów. Za to pojedziemy nimi także ŁKA

**
Łodzianie narzekają też na system informacji. Nie podoba się im nowy wzór rozkładów jazdy i małe czcionki z nazwami przystanków. W miarę możliwości ma to być zmienione. - Są takie przystanki, gdzie wiszą tylko kartki z godzinami odjazdów, ale nie ma „choinki” z trasą danej linii. Powodem są zbyt małe gabloty - tłumaczy dyrektor Chylak i zapewnia, że pracownicy MPK każdej nocy przewieszają rozkłady w miejsca lepiej widoczne dla podróżnych, bo jedne powieszono za wysoko, inne za nisko.

- Lepiej klęczeć przed rozkładem niż odczytywać go podskakując - skomentował rady Maciej Rakowski.

Radnych najbardziej interesowało, czy udało się zapewnić punktualność. ZDiT zapewnia, że zbiera informacje na ten temat i porównuje czas zapisany w rozkładzie jazdy z rzeczywistym czasem przejazdu. - Musimy jeszcze trochę poczekać, aby wyłuskać powtarzające się problemy. Ciągłe wydłużanie czasu spowoduje, że zaczną nas wyprzedzać ślimaki - skwitował dyrektor Chylak.

**Zobacz:

MPK Łódź: Rewolucja w komunikacji miejskiej w Łodzi. Częste kursy w centrum miasta

**

Radna Urszula Niziołek-Janiak dziwiła się, że brakuje jednolitej częstotliwości kursów różnych linii. Przykładowo, linie 4 i 16 kursują poza szczytem co 24 minuty, a inne co 20 minut. - Z tego powodu nie można zapewnić przesiadek, bo linie nie zbiegają się w tym samym czasie - narzeka radna, która dostrzegła też, że tramwaje bardzo wolno dojeżdżają na przystanek, bo motorniczy nie chce przyjechać przed godziną zapisaną w rozkładzie. Radna zauważa, że to godzina odjazdu, a nie przyjazdu, więc tramwaje nie powinny się wlec.

W obradach radnych z komisji transportu wzięli udział mieszkańcy ul. Szklanej, którzy narzekają na zwiększony ruch drogowy od czasu, gdy zaczęły kursować tam autobusy. Przewodniczący tej komisji Bartosz Domaszewicz zaproponował, aby ZDiT poddał analizie możliwość wyłączenia tej ulicy z ruchu, z wyjątkiem wjazdów docelowych. ZDiT ma przedstawić wyniki analizy za trzy tygodnie. Na Szklanej ma pojawić się nowe oznakowanie.

- To komunikacyjny bubel - skomentowała Barbara Jędrzejewska-Wysocka z Miejskiej Rady Seniorów. - W Łodzi mamy 200 tys. seniorów, ale nie zapytano nas, czego oczekujemy od komunikacji miejskiej. My chcemy wyższych peronów przystankowych, aby łatwiej wsiadać do autobusów i tramwajów, a nie rewolucji i zmiany przebiegu linii.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: MPK Łódź. Rewolucja w komunikacji miejskiej w Łodzi. Podróżni składają skargi - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki