MPK skonstruowało tramwaj do odśnieżania [ZDJĘCIA+FILM]

Agnieszka Magnuszewska
MPK skonstruowało tramwaj do odśnieżania
MPK skonstruowało tramwaj do odśnieżania Krzysztof Szymczak
Chociaż do 25 grudnia śnieg ma nie padać, MPK jest już gotowe do odśnieżania. W czwartek zaprezentowało tramwaj, specjalnie dostosowany do odśnieżania. Potężny kolos ważący 24,5 tony może pomieścić 6 ton soli lub piasku. To prawie 40-letni tramwaj GT6, który do Łodzi trafił w 1990 roku, wcześniej jeździł w niemieckim Bielefeld.

- Przy tworzeniu tramwaju skorzystaliśmy z niemieckich rozwiązań - przyznaje Radosław Podogrocki, wiceprezes MPK. - Tramwaj stał, nieużywany przez wiele lat i zżerała go korozja. Wystarczyło kilkadziesiąt tysięcy, by dostosować go do odśnieżania.

Modernizacja tramwaju rozpoczęła się cztery miesiące temu. Jednak już w maju MPK zaczęło przygotowywać się do zimy.

- Po doświadczeniach z ubiegłorocznej zimy, już od października wożę w aucie łopatę i specjalne buty. Jednak w przypadku komunikacji miejskiej trzeba więcej zabiegów by nie stanęła zimą - mówi Podogrocki. - Dlatego w maju zrobiliśmy podsumowanie sezonu zimowego. Jednym z problemów okazało się takie odśnieżanie torowisk, by były przejezdne dla niskopodłogowych składów.

Stare pługi, których MPK ma osiem, niezbyt dokładnie usuwały śnieg. Dlatego niskopodłogowce gubiły gumowe osłony kół. Postanowiono skonstruować taki pług, który będzie miał ruchomy lemiesz, a nie tak jak do tej pory przymocowany na stałe. Poza tym w tramwaju-pługu są dwa stanowiska dla motorniczego, po każdej stronie składu.

Modernizacja tramwaju jest wyjściem awaryjnym. MPK potrzebuje takiego pługu, jak unimog, który nie tylko odśnieża, ale też holuje tramwaj. Niestety, kosztuje aż 800 tys. zł. Na taki wydatek MPK nie stać.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kleszcz
aby jakikolwiek pracownik MPK, powiedział, że to oni skonstruowali? ja wszędzie czytam i oglądałem filmik i nie widzę, aby to oni powiedzieli. nie od dziś wiadomo, że dziennikarze muszą dodać swoje trzy grosze i upiększyć opisywaną historię...
x
xXx
No skoro konstruowanie polega na pomalowaniu na zielono i przetłumaczeniu napisów z niemieckiego na polski to brawo MPK. Od dzisiaj każdy pracownik zakładu remontów może się nazywać konstruktorem!!

Jestem ciekaw tylko czy to kilkadziesiąt tysięcy na malowanie nie okaże się pieniędzmi wyrzuconymi w błoto, bo nikt nie wie jak się ten wagon zachowa zimą przy dużym śniegu. Przecież nikt tego nigdy nie testował!!

Ale narzędzie do propagandy jest i to dla MPK najważniejsze!!
B
BettyMegami
Sancity będzie na testach? (2 zdjęcie)
o
o3r
Tramwaj został przebudowany na pług jeszcze w Bielefeld. Do Łodzi trafił w 2006 roku. MPK go odnowiło i lekko zmodernizowało.
G
Greg
Eureka. MPK odkryło fantastyczny sprzęt. To cudo zbliża nas w osiągnięciach techniki do XX wieku. Gonimy postęp technologiczny. Brawo, a co będzie za 100 lat, możemy zobaczyć już teraz w Niemczech i pozostałych krajach Europy zachodniej.
p
powiernik pierścienia
szkoda, że nasza komunikacja jest tak niedofinansowana... w obliczu tych wszystkich informacji o cięciu kursów, zmniejszaniu finansowania MPK po raz kolejny udowadnia że stara się zmieniać - na miarę możliwości...
Dodaj ogłoszenie