- Robimy, co w naszej mocy, aby dworzec nie zniknął, jako materialny ślad historii - mówi Marek Janiak, architekt miasta. - Chodzi o północną i południową elewację budynku. Jeśli podczas rozbiórki zachowa się oryginalne detale, to można je będzie wykorzystać przy rekonstrukcji. PKP zdecydują, co znajdzie się pomiędzy dwiema elewacjami. Najlepiej, gdyby nowy obiekt z wykorzystaniem historycznych elewacji utworzył północną pierzeję rynku Kobro.
Wśród pomysłów jest wyburzenie okien w elewacji Fabrycznego i utworzenie tam arkad. Tym bardziej, że południowa elewacja dworca może być uwspółcześniona, czyli odtworzona z innego tworzywa, niż pierwotne cegły. O pomyśle muszą się jeszcze wypowiedzieć przedstawiciele kolei. Następnie trafi do wykonawcy budowy nowego Fabrycznego.
Dlatego nie jest wcale pewne, że stara fasada z fabrycznego dworca zostanie zachowana na nowym budynku. - Nie otrzymaliśmy decyzji od inwestora w tej sprawie - powiedziała Katarzyna Rumowska, rzeczniczka konsorcjum Torpol - Astaldi - PBDiM - Intercor, czyli wykonawcy inwestycji.
CZYTAJ TEŻ:
Kamera on-line z podglądem na Fabryczny [ZOBACZ]
* Dworzec Fabryczny z lotu ptaka [ZDJĘCIA]
* Znikają stare perony na Dworcu Fabrycznym [ZDJĘCIA+FILM]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?