1/24
Mural miał nie tylko pomysłowy obrazek jako temat główny,...
fot. Bartosz Stępień / www.murale.mnc.pl

Krajowy Ośrodek Zwalczania Palenia Tytoniu, Kilińskiego 79

Mural miał nie tylko pomysłowy obrazek jako temat główny, ale i spełniał ważną rolę społeczną - ostrzegał przed zgubnymi efektami palenia papierosów. Reklama została namalowana latem 1987 roku. Pośpiech podyktowany był względami bezpieczeństwa związanymi z wizytą Jana Pawła II w Łodzi - rusztowania musiały zostać zdemontowane przed rozpoczęciem pielgrzymki. Papieros został zamalowany w 1999 roku.

2/24
Bardzo kolorowa reklama wykorzystująca w kompozycji skosy...
fot. Bartosz Stępień / www.murale.mnc.pl

Zakłady Przemysłu Jedwabniczego „Pierwsza”, al. Politechniki 20

Bardzo kolorowa reklama wykorzystująca w kompozycji skosy dachu i powielająca je w rozmaity sposób. Informację ograniczono do minimum, odnajdziemy jedynie znak firmowy i nazwę zakładów.

Mural zaprojektowany i zrealizowany przez Ryszarda Macharowskiego i Romana Szybilskiego w drugiej poł. lat 70.

3/24
Reklama powstała w pierwszej połowie lat 70. XX wieku i...
fot. Bartosz Stępień / www.murale.mnc.pl

Poczta Główna, Kilińskiego 89

Reklama powstała w pierwszej połowie lat 70. XX wieku i informowała, że Poczta Główna (u zbiegu ul. Kilińskiego i Tuwima) pracowała całą dobę.

W kompozycji postawiono na duże liternictwo – liczył się jasny przekaz. Mural zaprojektowany i zrealizowany przez Jacka Arabskiego i Adama Kuśnierza.

4/24
Reklama dzięki znakomitej lokalizacji widoczna była z bardzo...
fot. Bartosz Stępień / www.murale.mnc.pl

Zakłady Przemysłu Dziewiarskiego „Lido”, al. Kościuszki 49/51

Reklama dzięki znakomitej lokalizacji widoczna była z bardzo daleka – zamykała ulicę Kopernika. Smukła kobieca postać polecała „najmodniejszą odzież damską” z zakładów „Lido”, a kompozycję dopełniał powielony znak firmowy zakładów na różnokolorowym tle.

Projekt wykonał Jerzy Jankowski, a zrealizowali Ryszard Macharowski i Roman Szybilski w latach 70. XX w.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Barwna, żywa, teatralna bajka o najtrudniejszym z tematów w Teatrze im. S. Jaracza

Barwna, żywa, teatralna bajka o najtrudniejszym z tematów w Teatrze im. S. Jaracza

Program Lexus Select. 60 procent klientów wybiera hybrydy

Program Lexus Select. 60 procent klientów wybiera hybrydy

Najładniejsze kolorowe i kwitnące krzewy do małego ogrodu. Polecam łatwe w uprawie

Najładniejsze kolorowe i kwitnące krzewy do małego ogrodu. Polecam łatwe w uprawie

Zobacz również

Gorąca pasja modelki byłej gwiazdy Barcelony rozpala fanów zdjęciami z Bali. WOW

Gorąca pasja modelki byłej gwiazdy Barcelony rozpala fanów zdjęciami z Bali. WOW

Dzień analogowy w szkole - jak wyglądały godziny zajęć bez smartfona i internetu?

Dzień analogowy w szkole - jak wyglądały godziny zajęć bez smartfona i internetu?