Myślisz drogeria, mówisz Rossmann - udany rok łódzkiego dwudziestolatka

Dziennik ŁódzkiZaktualizowano 
Każdego dnia drogerie Rossmanna w Polsce odwiedza 600 tys. klientów
Najbardziej rozpoznawalna drogeria w Polsce wprowadza innowacyjne rozwiązania. Rossmann zatrudnia 12 tysięcy pracowników, z czego 2 tysiące w Łodzi.

Lider rynku drogeryjnego.

Firma Rossmann z siedzibą w Łodzi ma za sobą bardzo udany rok 2013 nie tylko z powodu obchodów 20-lecia działalności. W ciągu minionych 12 miesięcy po raz pierwszy w historii otworzyła aż 150 drogerii w całym kraju. Rossmann rozpoczął także nową kampanię wizerunkową "pragnienia i potrzeby", a wydawany przez firmę magazyn "Skarb" zyskał nową redaktor naczelną w osobie znanej i lubianej Agaty Młynarskiej.

Łódzkie korzenie.

Założycielem i właścicielem firmy jest Dirk Rossmann. W Polsce pierwszą drogerię otworzył w 1993 roku przy słynnym łódzkim deptaku - ul. Piotrkowskiej. Był to wówczas jedyny nad Wisłą sklep samoobsługowy o profilu chemiczno-kosmetycznym. Ze względów logistycznych - centralne położenie, doskonała komunikacja z całym krajem - Łódź została wybrana także na główną siedzibę firmy i centrum dystrybucyjne.

Rossmann to nie tylko najbardziej znana drogeria w Polsce. Dobre zaopatrzenie wymaga potężnego zaplecza organizacyjnego, magazynów i sprawnej logistyki. W Łodzi znajduje się magazyn o powierzchni 50 tys. mkw. - jedno z najnowocześniejszych centrów logistycznych w Europie. W związku z rozwojem firmy postanowiono wybudować dwa kolejne - w Grudziądzu i w Pyskowicach.

Logistyka i zarządzanie.

W 2012 r. Rossmann otrzymał nową siedzibę. Dwunastopiętrowy, szklany biurowiec ma ponad 54 metry wysokości i jest najwyższym budynkiem na łódzkim Teofilowie. Na powierzchni 7,5 tys. mkw. znajduje się kilkaset biur, w których pracuje ponad 400 osób.

150 sklepów w rok.

Miniony rok był niezwykle udany, biorąc pod uwagę liczbę nowych otwarć drogerii. W 2013 roku Rossmann po raz pierwszy otworzył 150 placówek w całej Polsce. Wszystkie zlokalizowane w galeriach lub przy znaczących ulicach handlowych. Dziś trudno wyobrazić sobie ulicę Marszałkowską w Warszawie, Piotrkowską w Łodzi czy słynny sopocki Monciak bez Rossmanna.

Firma stawia zarówno na duże aglomeracje, jak i najmniejsze, kilkunastotysięczne ośrodki. Jak zapowiedział prezes Zarządu Marek Maruszak, w styczniu 2015 roku Rossmann będzie świętował otwarcie drogerii numer 1.000.

Zatrudnienie sięga obecnie 12 tys. osób i każdy pracownik może liczyć na bogaty pakiet socjalny. W łódzkim centrum logistycznym w zeszłym roku zatrudnienie wzrosło o ponad 100 osób.

W październiku 2013 w Poznań City Center Rossmann otworzył swoją największą placówkę o powierzchni 1.400 metrów kwadratowych. Wyróżnia się wieloma nowatorskimi rozwiązaniami. Po raz pierwszy w historii firmy, w sklepie stworzono salon fryzjerski oraz ponadstumetrowy dział perfumeryjny. W poznańskiej drogerii znajdziemy również szerszy niż w innych sklepach asortyment. Pomimo dużej powierzchni, podział sklepu na strefy tematyczne sprawia, że jest on przyjazny dla klienta.

Warto też przypomnieć, że z kolei w łódzkiej Manufakturze znajduje się jedyny sklep Rossmanna, w którym oferowane są usługi kosmetyczne. Wyznacznikiem sukcesu firmy jest satysfakcja klientów. W rankingu opracowanym przez OC&C Strategy Consultants w 2013 roku Rossmann zajął drugie, po firmie Apart, miejsce wśród najlepiej ocenianych przez klientów sieci detalicznych w Polsce. Każdego dnia drogerie odwiedza łącznie ponad 600 tys. osób.

W grudniu 2013, wspólnie z PKO Bankiem Polskim, Rossmann wprowadził udogodnienie dla swoich klientów. Użytkownicy aplikacji IKO mogą płacić telefonem komórkowym we wszystkich drogeriach.

Lider na rynku.

Rossmann jest liderem rynku z 22-procentowym udziałem, ale także firmą, która wprowadza, wyznacza i kreuje nowe trendy. Spośród szerokiej oferty produktów, najbogatszy wybór znajdziemy w serii kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała. Firma jednak na bieżąco śledzi rynek i stara się odpowiadać na aktualne potrzeby klientów.

Firma społecznie odpowiedzialna.

Od początku istnienia Ross-mann angażuje się w działalność charytatywną - szczególne wsparcie otrzymują inicjatywy prowadzone w Łodzi. Firma wspiera takie akcje, jak "Łódź miastem kobiet" oraz "Młodzi w Łodzi". Zaangażowała się także w imprezę sportową dla amatorów - Bieg Ulicą Piotrkowską Rossmann Run. Zainicjowała największy piknik rodzinny w mieście - Rossmann Dzieciom.

Rossmann angażuje się również w lokalne inicjatywy charytatywne, prospołeczne i kulturalne. Wspiera takie organizacje, jak: Fundacja "Integracja JPII", Fundacja "Gajusz", Fundacja "Vena" czy łódzki Caritas. Współpracuje ponadto z Komendą Wojewódzką Policji oraz strażą miejską przy inicjatywach, poprawiających bezpieczeństwo w mieście.

Wyróżnienia w 2013 roku.

Retailer of the Year
Po raz trzeci Rossmann triumfował w kategorii drogerie. Nagrodzono dbałość o wizerunek firmy, a w szczególności działania promocyjne, innowacyjność, estetykę hal sprzedaży i wygląd materiałów marketingowych. Firmę wyróżniono także za rozwój biznesu w zakresie marketingu i zarządzania kategorią, a w tym: wspólne planowanie rozwoju i opracowywanie strategii, przegląd dotychczasowych wyników, a także współpracę przy organizacji akcji promocyjnych.

Superbrands
Rossmann znalazł się w gronie wyróżnionych w kategorii: zakupy. Wyróżnienie przyznało środowisko biznesu i marketingu. Nagrody otrzymały marki, które cieszą się popularnością i uznaniem wśród klientów.

Badanie OC&C Strategy Consultans
W badaniu pt. "Postrzeganie ofert sieci detalicznych 2013" Rossmann zajął drugie miejsce w generalnej klasyfikacji najlepszych w polskim handlu.

Diamenty Forbesa
Lider rynku chemiczno-kosmetycznego otrzymał nagrodę w kategorii firm o poziomie przychodów powyżej 250 milionów zł.

Złote i Kryształowe Godła Reader's Digest
Firma otrzymała dwa prestiżowe wyróżnienia. Lider rynku chemiczno-kosmetycznego dostał Złote i Kryształowe Godła. Rossmann był bezkonkurencyjny w kategorii drogerie.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3