Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na drodze S8 pojawią się stacje benzynowe i restauracje. Ale najpierw - utrudnienia

Piotr Brzózka
Piotr Brzózka
Naprawa gwarancyjna trasy S8 potrwa do końca tygodnia. Utrudnień trzeba się spodziewać przed Łaskiem na jezdni w kierunku Wrocławia.

Utrudnień na ekspresowej ósemce muszą się spodziewać kierowcy podróżujący od Łodzi w stronę Wrocławia. Między węzłem Róża a węzłem Łask zaczęły się naprawy gwarancyjne. Roboty potrwają do końca tygodnia.

Na wspomnianym odcinku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wytypowała sześć miejsc, w których mają zostać wykonane poprawki.

- Chodzi o drobne ubytki na łączeniu betonowych płyt - mówi Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA. - To nic poważnego, ale ponieważ droga jest na gwarancji, to będziemy zgłaszać wykonawcom nawet najmniejsze wątpliwości - dodaje Zalewski.

Czytaj:Brak stacji paliw przy S8 i nieczynne MOP

Mimo że poprawki mają być drobne, do końca tygodnia kierowców czekają niedogodności. Wyłączony ma zostać prawy pas ruchu, wprowadzone będzie ograniczenie prędkości do 100 kilometrów na godzinę.

Kierowców ucieszy za to informacja, że przy S8 w końcu pojawią się stacje benzynowe i restauracje. Póki co - trzy. Wojewoda wydał właśnie pozwolenia na budowę stacji i restauracji na terenie MOP II Sięganów w gminie Łask. Zlokalizowane przy pasie wiodącym do Wrocławia miejsce obsługi podróżnych (MOP) już istnieje, ale na razie ma kategorię pierwszą, to znaczy, że jest tam jedynie parking i toaleta. Po rozbudowie do standardów kategorii II będzie stacja PKN Orlen, a także restauracja McDonald’s.

Czytaj:Kiedy na S8 będą stacje benzynowe i restauracje

Dzierżawców znalazły też dwa inne miejsca obsługi podróżnych - Dąbrowa Wielka koło Sieradza (na nitce w stronę Wrocławia) oraz Chojny koło Złoczewa (jezdnia w stronę Łodzi). W obu przypadkach swoje stacje będzie budować koncern Shell.

Niewydzierżawione pozostają jeszcze dwa MOP-y, które docelowo powinny posiadać kategorię wyższą niż pierwsza - chodzi o Paprotnię i Guzew (między Sieradzem i Łodzią). Powód - brak zainteresowania. Czynnikiem zniechęcającym potencjalnych dzierżawców może być stosunkowo niewielkie natężenie ruchu na trasie S8. Z przeprowadzonych w minionym roku pomiarów wynika, że w województwie łódzkim wahało się ono od 10 do 20 tysięcy samochodów na dobę w zależności od odcinka. Dla porównania - na drodze krajowej nr 1 miedzy Łodzią a Rzgowem było to 41 tysięcy aut, a są odcinki dróg w Polsce, gdzie dziennie przejeżdża ponad 100 tysięcy pojazdów. Maciej Zalewski z GDDKiA zaznacza, że w ostatnich tygodniach sytuacja się zmienia.

- Po otwarciu autostrady A1 zauważyliśmy istotne zwiększenie ruchu na S8 - zaznacza rzecznik GDDKiA.

Wydarzenia tygodnia w Łódzkiem. Przegląd wydarzeń 8-14 sierpnia 2016 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki