Na Dworcu Fabrycznym nic się nie dzieje

Marcin Bereszczyński
Na Dworcu Fabrycznym nic się nie dzieje
Na Dworcu Fabrycznym nic się nie dzieje Jakub Pokora
Minął już miesiąc od zamknięcia dworca Łódź Fabryczna, ale oprócz ogrodzenia terenu, nic tam się nie dzieje.

Projektant nie przedstawił jeszcze planów budowy. Nie wyłoniono inżyniera kontraktu, czyli osoby nadzorującej inwestycję. Nie wiadomo nawet, czy będzie wykopana wielka dziura, czy kopać trzeba będzie etapami. Wiadomo będzie dopiero po wykonaniu odwiertów. Tyle, że... nie wiadomo, kiedy się one będą.

Pracę na dworcu mają jedynie ochroniarze pilnujący infrastruktury kolejowej przed złomiarzami. Aby nie kusić złodziei, zdemontowano trakcję. I tak po miesiącu wygląda największa łódzka inwestycja.

Dworzec Łódź Fabryczna: WIZUALIZACJE

Dla podróżnych najgorsze jest jednak to, że nadal mają problem z dotarciem z dworca Łódź Widzew do centrum miasta. Osoby wysiadające z pociągów prawie nie korzystają z autobusu D1, który miał dowozić podróżnych do przystanku tramwajowego. Większość woli pojechać linią nr 85, bo autobusy D1 jadą okrężną drogą, a podróżni tracą w nim czas i narzekają, że MPK nadal nie uruchomiła dla nich autobusu, który kursowałby między widzewskim dworcem i okolicami Fabrycznego.

Na dworcu Łódź Widzew ciągle nie rozwiązano też problemu niebezpiecznego przejścia na perony. Pociągi nadal zatrzymują się tak, że ostatnie wagony blokują to przejście. Podróżni zaczynają tęsknić za zdewastowaną kładką, którą zamknięto ze względów bezpieczeństwa. Przejście podziemne zbudowane zostanie dopiero na wiosnę.

- Kładkę rozbierzemy za kilkanaście dni. Zrobimy to nocą, gdy nie kursują pociągi, bo konieczne będzie zdjęcie trakcji - powiedział Marek Faber z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Benito 88
Czekają na zbieraczy złomu, bezdomnych! Oni zrobią to za darmo a na koniec podpalą i problem bez wydawania kasy rozwiąże się sam! P.S. A może odpowiedzialne instytucje po prostu zapomnieły o rozbiórce-budowie?!
o
okonek
to juz dawno powinna byc zakonczona - no moze drobne poprawki biorac pod uwage braki dokumentacji instalacji wodnych i gazowych, bo ta czesc miasta ma swoje lata. po jaka cholere byl przetarg i grodzenie obejscia jak nie wie sie gdzie kopac?
J
JAN
bo, że na dworcu nic sie nie dzieje to łodzianie widzą przejeżdżając obok.

Tymczasem jak już ktoś wydaje pare groszy na prasę, a choćby odwiedza tę stronę to wypadałoby żeby szanujący siebie i swoich czytelników dziennikarz wyjaśnił, ze wprawdzie na dworcu nic sie nie dzieje, ale w biurach projektantów praca wre. Bo o taka jest kolejność rzeczy - najpierw zaprojektuj a potem wybuduj. Na odwrót nie radzę.

Swoją drogą - Miasto i kolej podpisały umowę. Wiadomo do kiedy wykonawca ma zakończyć pracę. Po tym terminie są kary, więc nie rozumiem tego malkontenctwa które z tego smutnego miasta wypływa na kraj cały. Szklanka jest albo od połowy pusta, albo do połowy pełna. U Pana Bereszczyńskiego i takiej np Pani Marzanny w Łodzi szklanka zawsze jest potłuczona...

Ehhh - marne płace i marna jakość dziennikarstwa. Jutro przeczytam, że jest listopad,albo że po poniedziałku jest wtorek... i jako czytelnik mam za to płacić, albo nabijać licznik odwiedzin na stronie... litości...
k
kolejorz
To wszystko co zauważa autor artykułu to Pikuś!
Prawdziwe problemy już nadciagają.
Za ignorancję, butę, słuchanie durnych doradców przyjdzie zapłacić.
Wielkie niemiłe niespodzianki przed Zdanowską i Cieślakiem.
Ł
Łodzianin
Najlepiej z firmy Covec.
A projekty zrobią studenci - pieczątke przystawi jakis emeryt z uprawnieniami.
Nieważne że będzie długo i byle jak. WażneI że taniej, bo trzeba przecież ciąc koszty
.
Tak, bardzo trafna uwaga. Meritum całego tego artykułu zdecydowanie dotyczy technicznych szczegółów nazewnictwa elementów infrastruktury kolejowej, gratulacje.
s
szu
Panie faber, konieczne będzie zdjęcie SIECI TRAKCYJNEJ, a nie trakcji!!!! Kiedy wreszcie zrozumiecie, że trakcja i sieć trakcyjna to dwa zupełnie różne pojęcia?
Dodaj ogłoszenie