Węzły na placu budowy są po to, aby nie trzeba było transportować betonu przez całą Łódź. Dzięki temu skraca się czas robót. Do budowy dworca potrzeba aż 750 tys. metrów sześciennych betonu, czyli trzy razy więcej niż użyto do budowy Stadionu Narodowego w Warszawie.
CZYTAJ TEŻ: Na Fabrycznym rusza budowa tunelu
Węzły betoniarskie ustawione na Fabrycznym składają się z czterech stutonowych silosów na cement, dodatków i czterech dozatorów kruszywa. Sercem węzła jest mieszalnik dwuwałowy o maksymalnej pojemności 2,25 metra sześciennego.
Produkcja mieszanki betonowej na Fabrycznym jest w pełni skomputeryzowana. Oprócz tego nad jakością produkcji czuwa sztab inżynierów. Kruszywo, piasek, cement, woda i domieszki mieszane są przez 45 minut, a następnie trafiają do betonowozu, czyli popularnej "gruszki", która kręci się cały czas, aby beton nie zastygł. W gruszce mieści się od 7 do 11 metrów sześciennych betonu, który dowożony jest w miejsce, gdzie należy go wylać. Takich "gruszek" jest na budowie ponad 20.
Na placu budowy Fabrycznego wylano już 100 tys. metrów sześciennych betonu. Wykorzystano 15 tys. ton stali. Obecnie przy budowie dworca pracuje 350 osób. Termin ukończenia prac na Fabrycznym mija 28 lutego 2015 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?