- Wylano ponad 60 procent stropu nad częścią kolejową dworca oraz ponad 50 procent nad częścią związaną z dworcem multimodalnym i parkingami - wylicza Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - Ten strop ma wielkość 13 pełnowymiarowych boisk piłkarskich.
Marcin Zaręba, dyrektor kontraktu z ramienia konsorcjum prowadzącego prace, twierdzi, że jeszcze w tym tygodniu powinien dostać pozwolenie na budowę ponad kilometrowego tunelu z Fabrycznej w stronę Widzewa. Pozwolenie miało być już na przełomie lipca i sierpnia, ale wykonawca musiał odpowiedzieć na uwagi dotyczące wniosku. - Uwagi były związane m.in. z sąsiadami dworca, np. firmą Enkev - wyjaśnia Marcin Zaręba.
Prace przy tunelu będą prowadzone w taki sam sposób, jak przy reszcie dworca, czyli tzw. metodą podstropową. Najpierw wykonawca wyleje ściany szczelinowe, na których w przyszłości będzie opierał się strop, potem powstanie strop nad tunelem, a na końcu będzie wybierał - przez otwory w stropie - ziemię spod tego stropu. Do budowy dworca zostanie wykorzystane w sumie 750 tys. m sześc. betonu, czyli trzy razy więcej niż było potrzebne na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Wykonawca zapewnia, że prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem. A budowę infrastruktury drogowej wokół dworca rozpoczęto nawet wcześniej niż planowano. Jednocześnie trwają remonty dróg i torowisk na ul. Narutowicza oraz między ul. Piramowicza a ul. Sienkiewicza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?