- Zgodnie z planem, od poniedziałku rozpoczęliśmy działania związane z budową ścian szczelinowych. Polegają one na razie na przeszkoleniu pracowników, a także przygotowaniu i wykonaniu pomiarów terenu, gdzie wylewany będzie beton. Szczeliniarki mają pojawić się na placu budowy za trzy tygodnie, czyli pod koniec listopada - mówi Katarzyna Rumowska, rzeczniczka generalnego wykonawcy Fabrycznego, czyli konsorcjum firm Torpol, Astaldi, Intercor, PBDiM.
Podziemny dworzec Łódź Fabryczna powstaje podstropową odmianą metody ścian szczelinowych. O co chodzi?
- To znaczy, że najpierw powstaną zagłębione na kilkadziesiąt metrów ściany obiektu. Potem zostanie zdjęta warstwa ziemi i bezpośrednio na nią będzie wylany beton, który będzie stanowił strop dworca - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe.
Oprócz przygotowań do budowy ścian szczelinowych nadal prowadzony jest wykop, który stanie się komorą startową dla maszyny wiercącej tunel. Do końca roku z terenu budowy dworca Fabrycznego ma być wywiezione 400 tys. ton ziemi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?