Na każdy rodzaj drogi

Redakcja
Subaru outback, mimo że ma napęd przenoszony na wszystkie koła, nie jest samochodem terenowym. Najbliżej mu do pojazdów określanych skrótem SUW (Sports Utility Wagon) bądź SUV ( Sport Utility Vehicle). Jest zatem samochodem uniwersalnym udanie łącząc cechy crossovera (napęd 4 x 4, wysoki prześwit) i limuzyny (komfort, bogate wyposażenie).

Outback to średniej wielkości (4,77 m długości), pięciodrzwiowe kombi, które w dużej mierze opiera się na tej samej wersji nadwoziowej co model legacy. W porównaniu z nim ma jednak zwiększony do 20 cm prześwit, większe koła (przynajmniej 17 cali) oraz kilka detali, które podnoszą jego walory użytkowe, jak choćby plastikowe osłony dookoła nadwozia.

W jednym z fachowych pism motoryzacyjnych napisano, że outback model rocznikowy 2011 oferuje ciekawe połączenie komfortu, wszechstronności oraz dobrego stosunku ceny do wartości. Z jednej strony może on się pochwalić elegancją, dobrymi właściwościami jezdnymi, niskim zużyciem paliwa, z drugiej zaś zdolny jest do pokonywania większości nieutwardzonych dróg i szlaków. Cechą tych samochodów jest również duża trwałość i niezawodność.

W jego konstrukcji wykorzystano nie tylko wieloletnie doświadczenie Subaru w budowie tego typu samochodów, ale też nowoczesne technologie podnoszące jego bezpieczeństwo czynne i bierne. Są to np.: pierścieniowe wzmocnienia szkieletu nadwozia, nowy system mocowania silnika do ramy pośredniej, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, system ABS, system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDC).

Od czasu debiutu tego modelu w połowie lat 90. modernizowano go trzykrotnie. Aktualna wersja to jego czwarta generacja. Na polskim rynku outback dostępny jest z trzema silnikami. Dwa z nich - 2.5 (167 KM, 229 Nm) oraz 3.6 (260 KM, 350 Nm) to jednostki benzynowe. Trzeci silnik to dwulitrowy (150 KM, 350 Nm), oszczędny diesel, oczywiście typu bokser. To właśnie on ostatnio jest liderem sprzedaży w polskich salonach.

Subaru outback jest samochodem dobrze wyposażonym. W podstawowej wersji Trend znajdziemy w tym modelu m.in: automatyczną klimatyzację, system audio ze zmieniarką na sześć płyt CD i sterowaniem z koła kierownicy, system głośnomówiący i tempomat.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie