Na Łagiewnickiej zamiast wiaduktu wisi rurka

Marcin Bereszczyński
Mają tamtędy przejeżdżać pociągi
Mają tamtędy przejeżdżać pociągi Krzysztof Szymczak
Około 30 pociągów osobowych na dobę i tyle samo składów towarowych ma po 16 października codziennie kursować między stacją Łódź Widzew i Zgierzem. Tymczasem nad ul. Łagiewnicką zamiast mostu wisi cienka, zardzewiała rurka.

50 metrów dalej siedmiu robotników leżało w środę na piasku i malowało stalową konstrukcję wiaduktu. Na pytanie, czy zdążą odbudować wiadukt przed zamknięciem dworca Fabrycznego, odpowiedzieli, że... nie wiedzą.

MIASTO CHCE DOŁĄCZYC DO SPÓŁKI ŁÓDKZIEJ KOLEI AGLOMERACYJNEJ

Od 16 października po wiadukcie nad ul. Łagiewnicką mają kursować pociągi jadące do Łodzi od strony Krakowa, Katowic, Częstochowy i Tomaszowa Mazowieckiego w kierunku Kutna, Torunia, Bydgoszczy, Poznania, Szczecina, Trójmiasta, a także do Warszawy i Białegostoku. Obecnie zatrzymują się one na dworcu Kaliskim. To ponad 30 pociągów dziennie.

ŁKA POŁĄCZY SZEŚĆ MIAST

Trasa kolejowa między Widzewem i Zgierzem od lat jest zamknięta dla pociągów osobowych. Składy towarowe korzystały z niej sporadycznie. Przyczyną był m.in. wiadukt nad ul. Łagiewnicką, który wybudowano w 1926 r. razem z całą trasą Widzew - Zgierz - Kutno. Wiadukt był już zbyt zniszczony, jak na potrzeby przejęcia ruchu pociągów po zamknięciu Fabrycznego. Za kilka lat mknąć mają po nim szynobusy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dlatego postanowiono go wyremontować.

- To wielki problem kolejarzy w całej Europie. Stalowe wiadukty pamiętają początki kolei i trzeba je stale modernizować - mówi Paweł Dziwisz, szef projektu modernizacji łódzkiego węzła kolejowego w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Ale wiadukt kolejowy nad ul. Łagiewinicką na pewno będzie gotowy na 15 października - uspokaja Paweł Dziwisz. - Specjalny dźwig przyjedzie w poniedziałek lub we wtorek. Ułożenie stalowej części wiaduktu na betonowych przęsłach potrwa godzinę.

UTRUDNIENIA DLA NIEPSŁNOSPRAWNYCH W ŁKA

Modernizacja wiaduktu kosztuje około 150 tys. zł. W stalowej konstrukcji wymieniono zniszczone części, a całość pokryto powłoką antykorozyjną.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
trampkarz

Zgadnijcie czyje :PP

w
west

Jak robicie tam wiadukt to pomyślcie o zaniedbanym przystanku kolejowym który jest na górze obok tego wiaduktu - czy nie warto go teraz doprowadzić do dawnego blasku !? Chociaż bardziej korzystny byłby przystanek w okolicach Radogoszcza - Wschód - tu mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi, którzy mogliby korzystać z mającej powstać kolejowej obwodnicy Łodzi.

K
Kaśka

Wszystko robione jest na ostatnią chwilę...

l
lodzermensch

Zdanowska zakładaj trampki i na wizytację marsz!!!

a
andrzej27

Pożyjemy, zobaczymy!

Dodaj ogłoszenie