Na Łagiewnickiej zamiast wiaduktu wisi rurka

    Na Łagiewnickiej zamiast wiaduktu wisi rurka

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Mają tamtędy przejeżdżać pociągi

    Mają tamtędy przejeżdżać pociągi ©Krzysztof Szymczak

    Około 30 pociągów osobowych na dobę i tyle samo składów towarowych ma po 16 października codziennie kursować między stacją Łódź Widzew i Zgierzem. Tymczasem nad ul. Łagiewnicką zamiast mostu wisi cienka, zardzewiała rurka.
    Mają tamtędy przejeżdżać pociągi

    Mają tamtędy przejeżdżać pociągi ©Krzysztof Szymczak

    50 metrów dalej siedmiu robotników leżało w środę na piasku i malowało stalową konstrukcję wiaduktu. Na pytanie, czy zdążą odbudować wiadukt przed zamknięciem dworca Fabrycznego, odpowiedzieli, że... nie wiedzą.

    MIASTO CHCE DOŁĄCZYC DO SPÓŁKI ŁÓDKZIEJ KOLEI AGLOMERACYJNEJ

    Od 16 października po wiadukcie nad ul.
    Łagiewnicką mają kursować pociągi jadące do Łodzi od strony Krakowa, Katowic, Częstochowy i Tomaszowa Mazowieckiego w kierunku Kutna, Torunia, Bydgoszczy, Poznania, Szczecina, Trójmiasta, a także do Warszawy i Białegostoku. Obecnie zatrzymują się one na dworcu Kaliskim. To ponad 30 pociągów dziennie.

    ŁKA POŁĄCZY SZEŚĆ MIAST

    Trasa kolejowa między Widzewem i Zgierzem od lat jest zamknięta dla pociągów osobowych. Składy towarowe korzystały z niej sporadycznie. Przyczyną był m.in. wiadukt nad ul. Łagiewnicką, który wybudowano w 1926 r. razem z całą trasą Widzew - Zgierz - Kutno. Wiadukt był już zbyt zniszczony, jak na potrzeby przejęcia ruchu pociągów po zamknięciu Fabrycznego. Za kilka lat mknąć mają po nim szynobusy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dlatego postanowiono go wyremontować.

    - To wielki problem kolejarzy w całej Europie. Stalowe wiadukty pamiętają początki kolei i trzeba je stale modernizować - mówi Paweł Dziwisz, szef projektu modernizacji łódzkiego węzła kolejowego w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Ale wiadukt kolejowy nad ul. Łagiewinicką na pewno będzie gotowy na 15 października - uspokaja Paweł Dziwisz. - Specjalny dźwig przyjedzie w poniedziałek lub we wtorek. Ułożenie stalowej części wiaduktu na betonowych przęsłach potrwa godzinę.

    UTRUDNIENIA DLA NIEPSŁNOSPRAWNYCH W ŁKA

    Modernizacja wiaduktu kosztuje około 150 tys. zł. W stalowej konstrukcji wymieniono zniszczone części, a całość pokryto powłoką antykorozyjną.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (5)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A na rurce wiszą trampki

    trampkarz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 21

    Zgadnijcie czyje :PP

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A co z przystankiem kolejowym obok tego wiaduktu !?

    west (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 14

    Jak robicie tam wiadukt to pomyślcie o zaniedbanym przystanku kolejowym który jest na górze obok tego wiaduktu - czy nie warto go teraz doprowadzić do dawnego blasku !? Chociaż bardziej korzystny...rozwiń całość

    Jak robicie tam wiadukt to pomyślcie o zaniedbanym przystanku kolejowym który jest na górze obok tego wiaduktu - czy nie warto go teraz doprowadzić do dawnego blasku !? Chociaż bardziej korzystny byłby przystanek w okolicach Radogoszcza - Wschód - tu mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi, którzy mogliby korzystać z mającej powstać kolejowej obwodnicy Łodzi.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Gdzie my żyjemy?

    Kaśka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 17

    Wszystko robione jest na ostatnią chwilę...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ha ha ha!!!

    lodzermensch (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 16

    Zdanowska zakładaj trampki i na wizytację marsz!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hmmm

    andrzej27 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 27 / 14

    Pożyjemy, zobaczymy!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo