reklama

Na łódzkie lotnisko będą kursować walizkobusy?

Agnieszka Jasińska
Artur Kostkowski / archiwum
Uruchomienia nowej linii autobusowej chcą łódzcy radni PO Tomasz Kacprzak i Mateusz Walasek. Ma to... ożywić łódzkie lotnisko.

Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że po trasie tej miałyby kursować autobusy, które śmiało można nazwać... walizkobusami. Sama linia zaś miałaby łączyć łódzkie lotnisko z najważniejszymi punktami na mapie zbiorowej komunikacji w Łodzi, czyli dworcem Łódź Kaliska, węzłem przesiadkowym w okolicach Centralu oraz dworcem Łódź Fabryczna.

- Jeździmy z radnym Walaskiem po Europie i widzimy, jak skomunikowane są lotniska na Zachodzie. Chcemy do Łodzi przenieść dobre wzorce - mówi Tomasz Kacprzak.

Radni napisali w tej sprawie interpelację do prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej. Podnoszą w niej, że obecnie docierające na lotnisko autobusy nie dowożą podróżnych do ścisłego centrum Łodzi. Zaznaczają też, że są świadomi niekorzystnych doświadczeń ze specjalną linią L, która kilka lat temu obsługiwała lotnisko na Lublinku. Piszą jednak, że czasy się zmieniły, z Łodzi lata mniej tanich linii, a więcej tradycyjnych przewoźników, których pasażerowie oczekują nieco wyższego standardu obsługi, ale niekoniecznie chcą od razu korzystać z taksówek.

Radny Kacprzak mówi, że na lotnisko powinny jeździć autobusy, w których wymontowane zostaną dwa lub cztery krzesła, a w zamian wstawiony będzie regał do układania walizek. Radni nie postulują kupna nowych autobusów, a dostosowanie starych pojazdów.

Zwracają uwagę, że podobny projekt był już dwukrotnie zgłaszany do budżetu obywatelskiego i zyskał poparcie kilku tysięcy łodzian, co świadczy o jego dużym społecznym poparciu.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 26

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łodzianin

Kursowałyby w dni obrad Rady Miasta.

v
vw

Do vvv: O jakich korzyściach piszesz? Chyba zdajesz sobie sprawę z tego, że tanie linie czerpią zyski głównie z dopłat i sprzedaży dodatkowej (ile zdrapek kupiłeś na pokładzie samolotu? Ile kanapek za niebotyczne pieniądze? Ile razy nadawałeś bagaż rejestrowany?). Chyba nie wierzysz, że bilety po 30, 50, czy nawet 200 zł zapewniają zysk ryanairowi. Ktoś musi dopłacić. Kto? PODATNIK. Czyli żebyś sobie zrobił wycieczkę do Bergamo za 100 zł, pozostali muszą się zrzucić na jakieś 400 zł minimum do twojego biletu, żeby przewoźnik nie tracił i łaskawie nie zamknął połączenia. Poza tym, żadna tania linia nie da ci możliwości lotu łączonego. Jak się spóźnisz na następny lot, to twój problem.

x
xyz

Koszt autobusu 0,5 mln zł. Tyle kosztował wspomniany projekt do Budżetu Obywatelskiego.
Koszt zbazowania samolotu 10 mln zł.
By "zamiast" autobusu mieć zbaazowany samolot, trzeba jeszcze znaleźć sposób by "zamiast" 0.5 mln zrobiło się 10 mln. Potrafisz to zrobić?

Z
Zadowolenie po łódzku

Czyli mamy sie cieszyć z sytuacji jaka jest w naszym zaniedbanym od dziesięcioleci mieście czy jednym z najgorszych w kraju lotnisku ... Skoro mam sie cieszyć to bardzo sie z tego cieszę i jestem wręcz zadowolony !

v
vvv

i dają dużo możliwości "sklejenia" dalszego połączenia na code share z klm-em czy lufthansą. Tylkom mimo wszystko uważam, że bardziej wymierne korzyści dałaby większa ilość połączeń tanich linii lotniczych. W tej chwili w tej materii wygląda to żałośnie: Dublin, Oslo 2 razy w tygodniu, East Midlands 3 i Stansted 6. Brakuje kierunku na południe Europy - szkoda, że zniknęło Bergamo, fajna opcja na narty, czy dalszą podróż ryanem. Leciałem swego czasu klika razy na tej trasie i obłożenie było co najmniej zadowalające.

a
anty PO

A taksówek to nie ma?

k
kropka

Wszystkim piszącym o jednym samolocie dziennie i znajomości lotniska z legend gratuluję samopoczucia. Dziennie są trzy połączenia liniami tradycyjnymi plus 2-3 ryanair. Czas zeskrobać beton z oczu i zobaczyć jak wygląda rzeczywistość. Oczywiście Lublinek nie ma oferty jak Okęcie (i nie będzie mieć), nie będzie też lotów po 5 zł we wszystkich możliwych kierunkach, ale pisanie bzdur jest po prostu g****** i szkodliwe.

e
element

Kto moze miec interes aby przeszkadzac w kreceniu lodow na lodzkim lotnisku lokalnym politycznym kacykom?

w
wasyl

Czy nowy rozklad Adrii (Monachium i Amsterdam) caly czas sa gorsze niz 1.5-2h podroz na Okecie z Lodzi (wliczam wydostanie sie z Lodzi, a nie przelot sama autostrada. W koncu mowiac o dojezdzie na Lublinek tez mowi sie o 0,5 do nawet 1h - a nie 0h bo lotnisko w miescie - z powodow korkow w Lodzi)? A czy w ogole jest Pan z Lodzi czy z okolic gdzie po prostu lepiej korzystac z innego portu lotniczego?

b
bj

jeden samolot dziennie na nim ląduje?

a
aaaa

Sam jeżdżę autobusem, tylko jestem w tej komfortowej sytuacji że mam 65 pod blokiem. Powinna powstać nie tyle specjalna linia autobusowa, tylko zwykła z przystankami w standardowej odległości i częstymi kursami łącząca lotnisko z Kaliską i Fabrycznym. Tu chodzi również o osoby spoza Łodzi, sam za granicą również zwykle korzystam z komunikacji zbiorowej żeby dostać się do centrum miasta.

A
Adam

Nie rozumiem tematu Łódzkiego lotniska. Moja praca polega na spotkaniach z kontrahentami z całego swiata, to znaczy ze średnio 4 dni w tygodniu jestem poza granicami naszego Państwa. Latam bardzo duzo. Mimo wszystko, Łódzkie lotnisko znam tylko z legend i opowieści, nigdy nie zdarzyło mi sie jeszcze z niego skorzystać.

g
gosc

Zamiast tych walizkowozów powinni po prostu jak w Lublinie zapłacić jakiemuś przewoźnikowi by zbazował samolot. Ale u nas jak zwykle, na opak.

g
gość

Zamiast obecnych dwóch ogryzkowych linii i jeszcze trzeciej - walizkowej powinna jeździć jedna linia kursująca regularnie (np. co 10 minut) i dowożąca do centrum, a nie donikąd jak 55 i 65. Dla obsługi lotniska nic lepszego już się nie zrobi, koszt prawie taki sam, ale jeśli będzie jeździć regularnie, to może zyska pasażerów na os. Pienista. Autobus, na który trzeba wychodzić jak na PKS kursujący w przypadkowych godzinach to zabijanie komunikacji zbiorowej.

S
Spóźniony prima aprilis

"Uruchomienia nowej linii autobusowej chcą łódzcy radni PO Tomasz Kacprzak i Mateusz Walasek. Ma to... ożywić łódzkie lotnisko." . Piękny tekst, który warto zapamiętać ! Dawno się tak nie uśmiałem więc chciałbym podziękować w/w Radnym za chwilę radości tylko , że prima aprilis był chyba wczoraj ... :)

Panowie Radni skoro "Jeździmy z radnym Walaskiem po Europie i widzimy, jak skomunikowane są lotniska na Zachodzie" to z pewnością widzicie , że tam pasażerowie korzystają z lotnisk , czego nie można zupełnie powiedzieć o lotnisku w Łodzi .

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3