Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na nowej trasie W-Z jest mniej wypadków i kolizji niż przed remontem

Wiesław Pierzchała
Wiesław Pierzchała
Paweł Łacheta
Na trasie W-Z, czyli ciągu alei Mickiewicza i Piłsudskiego, jest teraz mniej wypadków i kolizji niż przed rozpoczęciem modernizacji.

Pierwsze dane są obiecujące. W listopadzie tego roku, czyli w pierwszym miesiącu jazdy po gotowej trasie W-Z, w ciągu alei Mickiewicza i Piłsudskiego doszło do 4 wypadków i 9 kolizji, podczas gdy w listopadzie 2013 roku, czyli tuż przed rozpoczęciem tej potężnej inwestycji, zanotowano 6 wypadków i 17 rannych.

W tegorocznych wypadkach i kolizjach zostały ranne tylko 3 osoby, podczas gdy dwa lata temu rannych było 15 osób. Niestety, cieniem na tych porównaniach kładzie się dość nietypowy, ale za to śmiertelny wypadek przy wjeździe do Galerii Łódzkiej, kiedy to - jak wynika ze wstępnych ustaleń - piesza potknęła się i przewróciła tak niefortunnie, że wpadła pod samochód i zginęła.

Śmiertelny wypadek pod Galerią Łódzką. Nie żyje 77-letnia kobieta [ZDJĘCIA]

Przyczyną poprawy bezpieczeństwa jest m.in. to, że duży odcinek trasy W-Z kierowcy samochodów pokonują w tunelu, tak że nie grozi im zderzenie z autami, wjeżdżającymi na arterię z bocznych ulic.

- Bezpieczeństwo na ciągu alei Mickiewicza i Piłsudskiego poprawiło się. To cieszy, bo leżące na tej trasie skrzyżowanie alei Mickiewicza i Kościuszki należało do jednego z najbardziej niebezpiecznych w Łodzi. To właśnie tam dochodziło do dużej liczby wypadków z udziałem kierowców i pieszych, przez co często zajmowało pierwsze miejsce w rankingu niebezpiecznych skrzyżowań - przyznaje aspirant Marzanna Boratyńska z wydziału ruchu drogowego KMP w Łodzi.

Aspirant Boratyńska zastrzega, że jest jeszcze za wcześniej na generalne wnioski, bowiem wciąż trwają prace w niektórych bocznych ulicach.

Policjantka apeluje do pieszych i kierowców o szczególną uwagę w rejonie zbiegu trasy W-Z z aleją Kościuszki i ulicą Piotrkowską, gdzie krzyżują się dwa główne szlaki tramwajowe: wschód-zachód i północ-południe. Faktycznie. Z naszych obserwacji wynika, że piesi mają problem z pokonaniem szerokiej alei Mickiewicza, bo gdy są w połowie drogi, zapala się im czerwone światło.

Sygnalizacja na przejściach dla pieszych na trasie W-Z do poprawki. Nie da się przejść na zielonym

Niestety, trudno będzie zmienić tę sytuację, ponieważ - jak przyznaje Marzanna Boratyńska - gdyby zielone światło paliło się dłużej, to płynny ruch tramwajów mógłby ulec zakłóceniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki