Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nadchodzi król Golf VII

red
Bursiak
Tegorocznej jesieni jesteśmy świadkami narodzin kolejnego pokolenia, jak o nim mówią, króla kompaktów - volkswagena golfa VII. Mimo iż z pozoru ten wóz jest podobny do swojego poprzednika, to jednak jest to zupełnie nowa konstrukcja.

Wystarczy przyjrzeć się detalom, jak lampy główne, przetłoczenia przy dachu czy na bokach oraz zajrzeć do wnętrza, aby się przekonać, że najnowszy golf jest inny. Od razu trzeba dodać - nowocześniejszy, lepiej wyposażony i... tańszy. Podstawowa wersja z silnikiem benzynowym 1,4 l 85 KM (59.990 zł) kosztuje o 1000 złotych mniej od podobnej, która była dotychczas produkowana. Nowoczesność nowego golfa to przede wszystkim jego nowa, lżejsza konstrukcja. Niższa waga pozwala ograniczyć zużycie paliwa. Temu samemu sprzyja nowa konstrukcja silników benzynowych TSI oraz turbodiesli TDI, które po przekonstruowaniu straciły apetyt na paliwo. Poza tym w 140--konnym silniku benzynowym 1,4 l zastosowano rozwiązanie, które pozwala w okresie spokojnej jazdy samoczynnie wyłączyć dwa z czterech pracujących cylindrów, czego skutkiem jest naturalnie niższe zużycie paliwa przez tę jednostkę. Również proces produkcji, inny niż do tej pory, sprawia, że nowy golf nie dość, że jest lżejszy, bo zastosowano w nim nowe materiały, jak np. specjalne rodzaje stali, to jeszcze ma podzespoły, jak np. zawieszenie, dające wyższy poziom komfortu jazdy, a do tego trwalsze. Osobny rozdział to wyposażenie tego samochodu w urządzenia i systemy, które do tej pory można było spotkać tylko w znacznie droższych modelach. To auto może teraz mieć nie tylko system "czytania" znaków drogowych, system automatycznego parkowania, kamerę cofania, system regulacji oświetlenia głównego, ale także lepszy system nawigacji i audio. Już w podstawowej wersji każdy golf ma radio i klimatyzację. Golfa VII zbudowano na zupełnie nowej płycie podłogowej oznaczonej symbolem MQB, która może być podstawą do konstruowania szeregu różnej wielkości modeli - od polo do sharana. To właśnie dzięki temu, że jest ona tak uniwersalna, obniżyły się koszty przygotowania nowego samochodu. W zamian można było podnieść standard wyposażenia samochodu bez konieczności windowania ceny, którą płaci nabywca. Volkswagen golf VII jest faktem i wszystko wskazuje na to, że jego pozycja lidera segmentu nie tylko została umocniona, ale jednocześnie poprzeczka dla konkurencji znacząco podniesiona.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki