Najszybszy pociąg z Łodzi do Warszawy regularnie się spóźnia

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Grzegorz Gałasiński / archiwum
Pociąg „Uszatek”, który zastąpił „Łodzianina”, miał jechać z Łodzi do Warszawy w 67 minut, ale przeważnie ma opóźnienie. Zwykle już na starcie.

Chociaż kolej zapewniała, że pociągi z Łodzi do Warszawy pojadą w czasie poniżej 70 minut, to z planów nic nie wyszło. W nowym rozkładzie od 13 grudnia jest tylko jeden pociąg, który powinien pokonać tę trasę w 67 minut. Pozostałe jadą 80-90 minut. Najszybszym pociągiem miał być „Uszatek”, ale regularnie się spóźnia. Podróżni są wściekli, że kolej nie dotrzymała słowa.

- Aż 10 lat trwał remont linii kolejowej i w tym czasie pociągi kursowały średnio 2,5 - 3 godz. w jedną stronę - napisał do nas Czytelnik. - Remont się skończył już 2 tygodnie temu i w mediach pojawiły się komunikaty o 67-minutowym połączeniu na tej trasie. Korzystam z „Uszatka” codziennie jadąc do pracy i muszę stwierdzić, że ani razu nie dojechał na czas. W środę na Centralnym mieliśmy 17 minut spóźnienia. Czasami uda się dojechać z 3-minutowym opóźnieniem, ale ani razu nie byliśmy o czasie.

Internauci z facebookowej grupy „Łódź - Warszawa ciężka przeprawa” dokumentują opóźnienia „Uszatka”. Środowy kurs był opóźniony już na starcie. Z Łodzi Kaliskiej pociąg odjechał 8 minut po czasie, a na stacji Łódź Widzew miał 11 minut spóźnienia. Podróżni wskazali, że we wtorek były 4 minuty opóźnienia, a w poniedziałek pociąg przyjechał 15 minut po czasie.

Pociąg Łódź-Warszawa. Tylko jeden skład pojedzie w czasie poniżej 70 minut

- Mija dopiero drugi tydzień od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy. Staramy się utrzymać czasy przejazdów na trasie Warszawa-Łódź - mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. - Opóźnienia, które się pojawiają, nie mają jednorodnego charakteru. Poza usterką urządzeń sterowania ruchem kolejowym wpływ na zmieniony czas przejazdu miały np. wydłużony czas wsiadania pasażerów, kwestie związane z krzyżowaniem się pociągów i usterką taboru. Przepraszamy pasażerów za opóźnienia.

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maciek

Co za kretyn wymyślił tego "Uszata" zamiast "Łodzianina"

W
Waldi

Jeśli mnie pamięć nie myli to jeszcze przed modernizacją lub modernizacją fragmentaryczną linii do W-wy (jeszcze była czynna Fabryczna) to na tej linii kursowały PESSY. Decydenci stwierdzili że nie ma sensu eksploatować składów które nie są wykorzystane w zakresie możliwości uzyskania prędkości. Stan torów ograniczał tę prędkość. Więc laluś z platformy od spraw infrastruktury(patrz. Nowak od zegarka) zabrał składy PESSY z tel linii stwierdzając że składy wrócą po zakończeniu modernizacji. Roboty skończono a składy nie wróciły a Inetrsity podstawia na dobę jeden skład będący w stanie osiągnąć przyzwoitą prędkość. Interregio posiada składy które osiągają przyzwoitą prędkość ale nie są wpuszczane na linie. (blokada przez Intersity). Kiedyś zaczepiłem kierownika pociągu Interegio dlaczego ich składy osiągające przyzwoite czasy przejazdu nie są wpuszczane na linię . Zrobił tajemniczą minę i odpowiedział "panie to nie technika tylko polityka).

W
Waldi

Jeśli mnie pamięć nie myli to jeszcze przed modernizacją lub modernizacją fragmentaryczną linii do W-wy (jeszcze była czynna Fabryczna) to na tej linii kursowały PESSY. Decydenci stwierdzili że nie ma sensu eksploatować składów które nie są wykorzystane w zakresie możliwości uzyskania prędkości. Stan torów ograniczał tę prędkość. Więc laluś z platformy od spraw infrastruktury(patrz. Nowak od zegarka) zabrał składy PESSY z tel linii stwierdzając że składy wrócą po zakończeniu modernizacji. Roboty skończono a składy nie wróciły a Inetrsity podstawia na dobę jeden skład będący w stanie osiągnąć przyzwoitą prędkość. Interregio posiada składy które osiągają przyzwoitą prędkość ale nie są wpuszczane na linie. (blokada przez Intersity). Kiedyś zaczepiłem kierownika pociągu Interegio dlaczego ich składy osiągające przyzwoite czasy przejazdu nie są wpuszczane na linię . Zrobił tajemniczą minę i odpowiedział "panie to nie technika tylko polityka).

B
Bursztynowa

Jak Nie tragiczne "Pzesiadkowo" , to "Uszatek". A dla mnie Łodzianin i Stajnia Jednorożców, bo tak łodzianie mówią ( mimo usilnych prób wciskania nam "Przesiadkowa" ) na przystanek przy Centralu :)))

b
bojdani

Niesamowite, że wierzysz w takie bzdury :P
Ale fakt faktem, że porządną tam mają komunikację :)

P
Pracująca

To jest Dużo!!!!

c
czytelnik

Pismaki z GW, EX i DŁ postanowili ponazywać na siłę dworce, przystanki i połączenia. Ale my się nie damy. Plus dla Ciebie.

m
me

Hej,

jak można zostać zaakceptowanym w tej grupie na FB? Admin albo się tym nie zajmuje, albo olewa mnie od 8miesięcy :(

G
Gość

zapraszamy do Warszawy codziennie
www.nevadabus.pl

A
Alus

Pytanie, dlaczego pociągi przed remontem jechały 1h 20min z Fabrycznej, a teraz z Chojen 1h35min?? Po co było wymienianie szyn?

g
gary

dlaczego w warszawie się nic nie spóźnia ???!!!!

l
lisa

Co za infantylny debil nazwał pociąg uszatkiem? To jest CHORE!!! Co było złego w dostojnym "Łodzianinie"?

M
Marcin

Co do koleji w tokio to paiętam z jakiegoś ciekawego reportażu o japonii, panów ""upychaczy" Porównujesz Tokio do łodzi ? Normalnie sie czujesz, czy już wypiłeś ? To są inne technologie.

m
marcin

Ludzie zawsze porównują do tego co im pasuje i dobrze brzmi. Jak już wysłowią sie to przechodzą do kontry. Co ma bank i odsedki do tedo jak wyglada wciąż nasza infrastruktura w PKP. Jak czasem wyglada odiazd z peronu. Nie mam ochoty sie spierać. Masz ochote być niezadowolony to bądź, Ale lokaty bankowe sobie odpuść, nie przemawia do mnie taki przykład. Usługa usługą, a poślizg poślizgiem.

t
turystka

i zobacz jak tam funkcjonuje kolej. I wtedy zabieraj głos w tej sprawie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3