Nie będzie czterech obwodnic na drodze krajowej nr 91 w Łódzkiem?

Redakcja
Grzegorz Gałasiński / archiwum
Czy Radomsko, Kamieńsk, Rozprza i Srock, czyli miejscowości leżące na drodze krajowej nr 91, nie będą miały obwodnic?

Jak informuje Iwona Zatorska-Sytyk, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Austrad w Łodzi, w programie budowy dróg krajowych na lata 2014 -2023 z całej inwestycji rozbudowy drogi krajowej nr 91 i budowy czterech obwodnic, została ujęta jedynie budowa obwodnicy Radomska, ale i ona nie jest pewna.

- Jej realizacja będzie możliwa dopiero po uzyskaniu środków finansowych na dokończenie prac projektowych i budowę - tłumaczy dyrektor Iwona Zatorska-Sytyk.

A dlaczego w dokumencie nie uwzględniono pozostałych trzech obwodnic? Z tym pytaniem polecono nam zwrócić się do Ministerstwa Rozwoju.

Jak mówi Marek Brodowski, naczelnik wydziału dokumentacji w łódzkim oddziale GDDKiA, planowana jest jednak jeszcze korekta planów, więc sprawa nie jest do końca przesądzona.

- Na razie sprawa obwodnicy Radomska ciągle jest na etapie wybierania wariantów - mówi naczelnik Brodowski.

Wcześniej jednak w sprawie przebiegu drogi krajowej nr 91 wypowiedzą się mieszkańcy. Z powodu zmian w koncepcji rozbudowy tej trasy, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Łodzi ogłosiła konsultacje społeczne w tej sprawie. Bez nich RDOŚ nie może wydać decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Zainteresowani mieszkańcy mogą od 15 grudnia do 4 stycznia składać swoje uwagi i wnioski zarówno w formie pisemnej (na adres RDOŚ w Łodzi), ustnej, jak i elektronicznej ([email protected]).

Poprzednio mieszkańcy taką możliwość mieli w marcu 2013 r.

- Zgłoszono wtedy kilkaset uwag odnośnie do tej inwestycji. Część jednak nie była poparta argumentami. Liczymy przede wszystkim na konstruktywne uwagi - mówi Grzegorz Socha, naczelnik wydziału ocen oddziaływania na środowisko RDOŚ w Łodzi.

Gdy RDOŚ wyda decycję środowiskową, zostanie wybrany wariant.

- Wtedy będzie możliwe opracowanie koncepcji konkretnego wariantu obwodnicy Radomska, a dopiero po tym powstanie projekt budowlany - mówi Marek Brodowski, który przewiduje, że prace przy budowie obwodnicy mogą się zacząć nie wcześniej niż za ok. 3 lata.

FAKTY

Przebudowa DK91 i budowa czterech obwodnic miała być alternatywą dla projektowanej autostrady A1
  • Jaki jest najważniejszy cel całej inwestycji? Jak informuje Iwona Zatorska-Sytyk, dyrektor łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, droga krajowa nr 91 na odcinku od Tuszyna do granicy województw łódzkiego i śląskiego stanowić ma alternatywę (bezpłatną) dla projektowanej autostrady A1. Inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego i zmniejszyć jego uciążliwości dla środowiska i lokalnej społeczności.
  • Projektowana droga pokrywa się w większości z istniejącym śladem drogi krajowej nr 91 i obejmuje rozbudowę 35,5 km istniejącej drogi. Planowano też budowę obwodnic: Srocka, Rozprzy, Kamieńska w ciągu drogi krajowej nr 91 i Radomska w ciągu drogi krajowej nr 91 i nr 42.
  • Na jakim etapie jest cała inwestycja? Regionalny dyrektor ochrony środowiska w Łodzi prowadzi postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowej, która m.in. zatwierdzi przebieg korytarza planowanej obwodnicy Radomska.
  • Ile to może kosztować? Szacunkowa wartość budowy czterech obwodnic wynosi ok. 350 mln zł.

Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
7-13 grudnia 2015 r.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
baby do garów!
"Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Austrad w Łodzi"

Au czego?
Dodaj ogłoszenie