"NIE dla likwidacji tramwaju linii 43" Łódź - Konstantynów -...

    "NIE dla likwidacji tramwaju linii 43" Łódź - Konstantynów - Lutomiersk. List do marszałka województwa i prezydent Łodzi

    Marcin Darda

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    O tym jak fatalny jest stan techniczny torowiska Łódź - Konstantynów Łódzki - Lutomiersk, przekonał się nawet prezydent Bronisław Komorowski.  Zabytkowy
    1/9
    przejdź do galerii

    O tym jak fatalny jest stan techniczny torowiska Łódź - Konstantynów Łódzki - Lutomiersk, przekonał się nawet prezydent Bronisław Komorowski. Zabytkowy tramwaj, którym podróżował 12 kwietnia 2015 r. wykoleił się w Konstantynowie Łódzkim. Na szczęście nikomu z pasażerów nic się nie stało

    Od 3 marca mieszkańcy Łodzi, Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska na linii 43 skorzystają z autobusów zastępczych, zamiast tramwaju. Powód? Fatalny stan techniczny torowiska i sieci trakcyjnej. W tej sprawie list do marszałka województwa i prezydent Łodzi napisali członkowie ruchu miejskiego "Łódź Jest Nasza" i Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim. Treść listu poniżej:
    Szanowna Pani Prezydent, Szanowny Panie Marszałku!

    Sprzeciwiamy się likwidacji tramwaju podmiejskiego linii 43 na trasie Łódź – Konstantynów Łódzki – Lutomiersk. Domagamy się zmodernizowania tej linii z funduszy krajowych i europejskich. Likwidacja tramwaju to więcej uciążliwości dla mieszkańców: więcej korków, hałasu i smogu. Przypominamy, że pod petycją w obronie łódzkich tramwajów podmiejskich podpisało się 2675 pasażerów.

    W czasach, kiedy w Europie buduje się od zera systemy tramwajowe za miliony euro, w aglomeracji łódzkiej odchodzi w niepamięć najbardziej efektywny i ekologiczny środek miejskiego transportu zbiorowego.
    Działający od wieku system tramwajów aglomeracyjnych łączących Łódź z miastami tworzącymi aglomerację łódzką – Zgierzem, Ozorkowem, Pabianicami, Konstantynowem Łódzkim oraz Lutomierskiem (a w przeszłości również Tuszynem i Aleksandrowem Łódzkim) stanowi rdzeń transportu lokalnego w obrębie Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. Niestety na skutek błędów władz miasta Łodzi i województwa łódzkiego, wieloletniego niedoinwestowania, a także wadliwych rozwiązań prawnych, luty może być ostatnim miesiącem funkcjonowania tramwajów linii 43A do Konstantynowa i 43B do Lutomierska.

    Dlaczego w latach 2010-2015, kiedy Platforma Obywatelska rządziła w kraju, województwie i Łodzi, linia tramwajowa z Łodzi do Lutomierska nie uzyskała dofinansowania na modernizację z budżetu państwa? Dlaczego rząd Zjednoczonej Prawicy tyle dziś mówi o elektromobilności i wydawaniu miliardów na transport szynowy, a brakuje funduszy na uratowanie tramwaju linii 43, która w miastach Europy Zachodniej byłaby oczkiem w głowie decydentów?

    Pasażerowie słyszą, że rozwiązaniem ma być komunikacja autobusowa. Niestety, wkrótce zniknie połączenie PKS z łódzkiego placu Niepodległości do Lutomierska i Szydłowa. Mieszkańcy gminy Lutomiersk oraz Konstantynowa zostaną z prywatnymi busami i komunikacją zastępczą. Konstantynów ma jeszcze „autobus-widmo” w postaci linii 94, która ma zaledwie kilka kursów dziennie. Mieszkańcy Konstantynowa i Lutomierska podzielą los mieszkańców Zgierza i Ozorkowa korzystających z tkwiących w korkach i spóźniających się po 20 minut autobusów zastępczych.

    Wyrażamy nadzieję, że występując w roli strażników dobra wspólnego i kierując się potrzebą ochrony interesów mieszkańców aglomeracji łódzkiej Pani Prezydent i Pan Marszałek podejmą wspólne działania mające na celu niedopuszczenie do likwidacji tramwaju linii 43A do Konstantynowa i 43B do Lutomierska.

    Z wyrazami szacunku

    Rafał Górski – Instytut Spraw Obywatelskich

    Bartosz Bechciński – ruch miejski Łódź Jest Nasza

    Adam Rembak – Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim

    12 kwietnia 2015 r. na linii Konstantynów Łódzki - Lutomiersk, wykoleił się zabytkowy tramwaj z prezydentem Bronisławem Komorowskim na pokładzie. W galerii zdjęć zobacz fotografie z tego zdarzenia.

    CZYTAJ WIĘCEJ: Tramwaj 43 zawieszony od 3 marca. To linia tramwajowa między Łodzią, Konstantynowem Łódzkim i Lutomierskiem. Co w zastępstwie?


    Zobacz galerię

    Komentarze (50)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tu Marszałek nie pomoże, trzeba pisać do Premiera

    Nie dla likwidacji tramwajów linii 43 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    Ludzie Pani Prezydent Łodzi co ma sama gdzieś tramwaje wam pomoże? Tu Marszałek to za mało, trzeba pisać petycję do samego Prezydenta Andrzeja Dudy albo do Premiera Mateusza Morawieckiego. Niech...rozwiń całość

    Ludzie Pani Prezydent Łodzi co ma sama gdzieś tramwaje wam pomoże? Tu Marszałek to za mało, trzeba pisać petycję do samego Prezydenta Andrzeja Dudy albo do Premiera Mateusza Morawieckiego. Niech przyjeżdżają i zobaczą jak ludzi od marca zostają skazani na brak transportu i jak w gminach Ozorków, Zgierz, Konstantynów Łódzki i Lutomiersk dba się o czyste powietrze, likwidując tramwaje na rzecz autobusów.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    100/100

    Russel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Lodzianie kochaja swa eko hanke!usmiechamy sie:)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    żydokomuna zlikwidowała tramwaj do Tuszyna i Kruszowa!

    bezczelne chamy! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 11

    ŻĄDAMY PRZYWRÓCENIA LINII TRAMWAJOWEJ DO TUSZYNA I ALEKSANDROWA, które zlikwidowali komuniści, czyli pzpr!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Antysemici to debile

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    .

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ja też jestem na NIE. Nie chcę za to płacić

    Ldz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 9

    To nie moja linia i nie moje miasteczka.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Linia 43 i jej aspekty turystyczne

    Łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

    Moim zdaniem powinno się wyremontować całą linię bo ma walory turystyczne jest najbardziej malowniczą linią w Polsce, co wakacje na te trasę MPK wystawiało skład zabytkowych tramwajów i ta linia...rozwiń całość

    Moim zdaniem powinno się wyremontować całą linię bo ma walory turystyczne jest najbardziej malowniczą linią w Polsce, co wakacje na te trasę MPK wystawiało skład zabytkowych tramwajów i ta linia cieszyła się zainteresowaniem pasażerów.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jaja sobie robisz???

    ??? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

    Skansen chcesz budować?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    43A

    BettyMegami (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

    Autobus solówka zamiast przegubowego tramwaju przypomnę nieudane "eksperymenty" z 805Na jakoś w 2013 roku solo przepełnione nawet w godzinach dawno po szczycie. Poza tym - jeździłam z centrum na...rozwiń całość

    Autobus solówka zamiast przegubowego tramwaju przypomnę nieudane "eksperymenty" z 805Na jakoś w 2013 roku solo przepełnione nawet w godzinach dawno po szczycie. Poza tym - jeździłam z centrum na Retkinię bo linia omijała ledwo przejezdny węzeł przy Kaliskim a teraz autobusy kierują tam jako kolejną linię stającą ileś tam minut w kolejce do krótkiego światła.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    vote bitches

    100 dziur na stulecie niepodłegłości (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    teraz to możecie im obciągnąć lub wylizać jak kto woli bo 70% nie może się mylić
    ps.wiadukty na widzew nadal zamknięte?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ssij bitchez

    Aha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

    Łódź nie będzie finansować torów innym gminom.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Marzenia meneli łódzkich

    oho (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

    Miasto meneli chce finansować buahahahahaha. Menele mogą co najwyżej finansować paczki do pierdla !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    skandal

    mieszkaniec KŁ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

    Zamiast remontować linię, fundują nam stanie w korkach! XXI wiek...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wyjaśnienie

    Aaa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

    Miasto ( gmina Łódź) nie może inwestować poza granicami miasta. Poza tym mamy tyle problemów w mieście ( np. wiadukty) że bezprawnie i bez sensu remontować l. tramwajową do Konstantynowa. Może kasę...rozwiń całość

    Miasto ( gmina Łódź) nie może inwestować poza granicami miasta. Poza tym mamy tyle problemów w mieście ( np. wiadukty) że bezprawnie i bez sensu remontować l. tramwajową do Konstantynowa. Może kasę dać tylko marszałek.

    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwajem do Lutomierska

    gość2 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Problem jest w tym, że władze Łodzi nie dbają o własną część infrastruktury na tej linii. Torowisko w granicach miasta jest w gorszym stanie niż w gminach Konstantynów i Lutomiersk. Magistrat...rozwiń całość

    Problem jest w tym, że władze Łodzi nie dbają o własną część infrastruktury na tej linii. Torowisko w granicach miasta jest w gorszym stanie niż w gminach Konstantynów i Lutomiersk. Magistrat łódzki nie ma chęci finansować remontów torowiska, a winą chce obarczyć sąsiadów.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dokladnie tak

    Russel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    POwi jak zawsze niewinni-za to winni zawsze Kropa Pis I teraz tez gminy oscienne.wladze lodzkie-najgorsze w historii tego miasta I najgorsze obecnie w tym kraju

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Komunikacja autobusowa?

    Zapraszam na Aleksandrowską (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 6

    Autobus a za nim gigantyczny korek. Doskonałe rozwiązanie, znacząco usprawnia ruch, a ekologia na miarę XXII wieku


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bedzie eko

    Ala (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    To się przesiądz na

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Najlepsze jest metro

    Ldz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

    Tylko daj kasę...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pis da wam kase

    Russel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Choc niePOwinien-za nieustanna antylodzka antypolska I antyrzadowa postawe

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lodz

    Lodz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 3

    Aleksandrowska to epoka kamienia lupanego. ... chciałbym Hanka zobaczyć jadąca rowerem w godzinach szczyty garbem lub przechodząca przez pasy śmierci! Wstyd nie miasto !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lodz

    Lodz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 1

    I tak zrobią co chcą, wbrew woli mieszkańców. A później ich tak znowu wybiorą. Miasto ostatnio na złość robi wszybkim zainteresowanym. Na Romanowie 100-letni las do wycinki Kacprzak podpisał...rozwiń całość

    I tak zrobią co chcą, wbrew woli mieszkańców. A później ich tak znowu wybiorą. Miasto ostatnio na złość robi wszybkim zainteresowanym. Na Romanowie 100-letni las do wycinki Kacprzak podpisał zgodę na uchwalenie projektu planu, RM ostatnio przyjęła plan!!! Bandytyzm.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co za kretyn pisał ten list?

    Co? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 24

    Wszędzie na świecie tramwaj to przeżytek i poza nielicznymi wyjątkami jest zwijany.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co ty bredzisz?

    Xxx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    Co ty bredzisz facet. Nawet miasta w USA zaczynają wracać do budowy sieci tramwajowych!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Linia 43

    Łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

    Tramwaj jest bardziej ekologiczny niż autobus i nie jest wbrew pozorom żadnym przeżytkiem np.konurbacja Śląska tramwaje kursują między innymi miastami np.linia z Katowic do Chorzowa, nie stoi w...rozwiń całość

    Tramwaj jest bardziej ekologiczny niż autobus i nie jest wbrew pozorom żadnym przeżytkiem np.konurbacja Śląska tramwaje kursują między innymi miastami np.linia z Katowic do Chorzowa, nie stoi w korku bo ma wydzielone torowisko.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lodz 100 lat za Ślàskiem

    Russel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Tak bylo zawsze-i tak bedzie patrzac na to co sie w tym upadlym jak hanka miescie dzieje

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bredni

    Ech (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    Tramwaj JEST przeżytkiem i na całym świecie występuje tendencja do jego ograniczania.
    A wydzielonym "torowiskiem" można puścić autobusy. I nawet szyn nie trzeba układać.
    A jak się jeden autobus...rozwiń całość

    Tramwaj JEST przeżytkiem i na całym świecie występuje tendencja do jego ograniczania.
    A wydzielonym "torowiskiem" można puścić autobusy. I nawet szyn nie trzeba układać.
    A jak się jeden autobus zepsuje, to inny go może ominąć.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ty jesteś przeżytek

    Podwójne ech (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Ech, wiesz co Ty jesteś przeżytek i masz mocno nawalone we łbie jeśli twierdzisz, że tramwaj powinien zastąpić autobus. W Gliwicach też tak jeden myślał, bo ma nierówno pod kopułą.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Re~Co?

    Chochoł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    W USA, Niemczech, Austrii, itd, Tramwaj NIE jest przeżytkiem.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @chochoł

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

    W USA tramwaj jest takim przeżytkiem, że w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat wybudowano bodajże 1 linię a zlikwidowano kilkadziesiąt.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Następny kretyn

    Co? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

    Jest przeżytkiem w USA, Niemczech, Austrii, Francji.

    Uwaga: nie mylić z metrem i kolejami podmiejskimi.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Same debile

    Nie porównuj Niemiec do Polaków (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Tu jesteś kretyn pajacu. Byłem w Niemczech nie raz i linie tramwajowe są notorycznie remontowane. Może pomyliłeś się z byłymi rspublikami ZSRR? Bo tam z powodu biedy i zaniedbania linie są likwidowane

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ha ha ha

    Dsa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Może troszkę wiedzy? We Francji w kilku miastach w tym w Paryżu jest odtwarzany tramwaj i ten typ komunikacji od roku 1990 przeżywa w kraju renesans! To samo w USA (wyjątek stanowi stan Teksas). Na...rozwiń całość

    Może troszkę wiedzy? We Francji w kilku miastach w tym w Paryżu jest odtwarzany tramwaj i ten typ komunikacji od roku 1990 przeżywa w kraju renesans! To samo w USA (wyjątek stanowi stan Teksas). Na wyspach Brytyjskich jest budowany nawet w miastach do 400 tys mieszkańców jak Edynburg zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No i gdzie ta wiedza?

    Co? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Przykład z USA: w San Francisco tramwaje jeżdżą wyłącznie dzięki aktywności wolontariuszy, zaś tabor to pościągane ZE ZLIKWIDOWANYCH LINII wozy z całego USA.
    Taki to rozwój.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @Co?

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Daj spokój, fanatyków nie przekonasz. Nie uwierzą, że 99% czynnych linii tramwajowych w USA to krótkie linie zabytkowe, często z taborem z przełomu XiX i XX wieku

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo