Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie uda się połączyć Czerwonej i Wróblewskiego?

Agnieszka Magnuszewska
Te budynki uniemożliwiają poszerzenie ul. Wróblewskiego
Te budynki uniemożliwiają poszerzenie ul. Wróblewskiego Grzegorz Gałasiński
Chociaż Zarząd Dróg i Transportu planuje po 2012 roku połączyć ul. Czerwoną z Wróblewskiego na jednym skrzyżowaniu, łódzcy społecznicy alarmują, że taka inwestycja jest niemożliwa. Dlaczego? Bo nie można wyburzyć budynków, które stoją przy ul. Czerwonej i Wróblewskiego.

ZDiT chce poszerzyć ulice Czerwoną i Wróblewskiego do 2 jezdni po 7 metrów. Ich przebudowa zaplanowana jest na odcinku półtora kilometra, czyli od ul. Piotrkowskiej do Proletariackiej. Podczas poszerzania ciągu ulic zniknęłyby nieużywane torowiska oraz powstały nowe sygnalizacje na ul. Wróblewskiego przy skrzyżowaniach z ul. Wólczańską i Proletariacką.

- Poszerzenie ulic i przebudowanie skrzyżowania tak, by połączyć Czerwoną z Wróblewskiego nie jest możliwe. Wymagałoby to zburzenia fabryki przy ul. Wólczańskiej oraz wilii Tivoli, należącej kiedyś do Scheiblera. Oba budynki są w ewidencji zabytków - podkreśla Jakub Polewski ze Stowarzyszenia Łódzka Przestrzeń i społeczny doradca Rady Miejskiej.

Żeby zburzyć budynki, ZDiT musi mieć zgodę wojewódzkiego konserwatora zabytków. Przedstawiciele ZDiT starali się ją uzyskać 3 lata temu, ale zostali odesłani z kwitkiem.

- Wątpię, żeby tym razem konserwator wyraził zgodę. Jeżeli to zrobi, zablokuję sprawę w sądzie - zaznacza Polewski. - Zatem zlecenie opracowania projektu poszerzenia ciągu ulic Czerwonej i Wróblewskiego jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Jeżeli radni przyznają na ten cel pieniądze, mogą być podejrzewani o niegospodarność.

Plany przebudowy ciągu ulic Czerwona - Wróblewskiego ucieszyły kierowców, którzy podczas porannego i popołudniowego szczytu stoją w korkach. Jednak Polewski zapewnia, że po modernizacji ulic korki by się nie zmniejszyły. - Wprost przeciwnie, korki byłyby większe. Po prostu spora część kierowców kierowałaby się na szerszą ulicę - mówi Jakub Polewski. - Najlepszy sposób na rozładowanie obecnych korków na Czerwonej i Wróblewskiego to wznowienie tam ruchu tramwajowego. W dwuwagonowym tramwaju mieści się aż 200 osób.

CZYTAJ TEŻ: Czerwona i Wróblewskiego na jednym skrzyżowaniu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki