Nie uda się połączyć Czerwonej i Wróblewskiego?

Agnieszka Magnuszewska
Te budynki uniemożliwiają poszerzenie ul. Wróblewskiego
Te budynki uniemożliwiają poszerzenie ul. Wróblewskiego Grzegorz Gałasiński
Chociaż Zarząd Dróg i Transportu planuje po 2012 roku połączyć ul. Czerwoną z Wróblewskiego na jednym skrzyżowaniu, łódzcy społecznicy alarmują, że taka inwestycja jest niemożliwa. Dlaczego? Bo nie można wyburzyć budynków, które stoją przy ul. Czerwonej i Wróblewskiego.

ZDiT chce poszerzyć ulice Czerwoną i Wróblewskiego do 2 jezdni po 7 metrów. Ich przebudowa zaplanowana jest na odcinku półtora kilometra, czyli od ul. Piotrkowskiej do Proletariackiej. Podczas poszerzania ciągu ulic zniknęłyby nieużywane torowiska oraz powstały nowe sygnalizacje na ul. Wróblewskiego przy skrzyżowaniach z ul. Wólczańską i Proletariacką.

- Poszerzenie ulic i przebudowanie skrzyżowania tak, by połączyć Czerwoną z Wróblewskiego nie jest możliwe. Wymagałoby to zburzenia fabryki przy ul. Wólczańskiej oraz wilii Tivoli, należącej kiedyś do Scheiblera. Oba budynki są w ewidencji zabytków - podkreśla Jakub Polewski ze Stowarzyszenia Łódzka Przestrzeń i społeczny doradca Rady Miejskiej.

Żeby zburzyć budynki, ZDiT musi mieć zgodę wojewódzkiego konserwatora zabytków. Przedstawiciele ZDiT starali się ją uzyskać 3 lata temu, ale zostali odesłani z kwitkiem.

- Wątpię, żeby tym razem konserwator wyraził zgodę. Jeżeli to zrobi, zablokuję sprawę w sądzie - zaznacza Polewski. - Zatem zlecenie opracowania projektu poszerzenia ciągu ulic Czerwonej i Wróblewskiego jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Jeżeli radni przyznają na ten cel pieniądze, mogą być podejrzewani o niegospodarność.

Plany przebudowy ciągu ulic Czerwona - Wróblewskiego ucieszyły kierowców, którzy podczas porannego i popołudniowego szczytu stoją w korkach. Jednak Polewski zapewnia, że po modernizacji ulic korki by się nie zmniejszyły. - Wprost przeciwnie, korki byłyby większe. Po prostu spora część kierowców kierowałaby się na szerszą ulicę - mówi Jakub Polewski. - Najlepszy sposób na rozładowanie obecnych korków na Czerwonej i Wróblewskiego to wznowienie tam ruchu tramwajowego. W dwuwagonowym tramwaju mieści się aż 200 osób.

CZYTAJ TEŻ: Czerwona i Wróblewskiego na jednym skrzyżowaniu

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

P
PP

Pan Poleski pisze rozsądnie. Po co zlikwidowali tam tramwaj? Żeby kierowcom się trudniej jeździło teraz kiedy pasażerowie MPK nie mając wyboru wsiadają do swoich aut i powodują większe korki? Ktoś się powinien puknąć w głupi łeb w tym urzędzie dróg!

S
S.N.

Kolejny rok odkładany jest remont Rojnej, Inflancka powoli przypomina czołgowisko. Kupę forsy wydają na plany, które będą wykorzystane za kilka lat, albo wcale.

e
ew

A kto ci każe jeździć po centrum? Założę się, że jeszcze gorzej jeździ się po schodach.

k
kryw

O tak tak, szerokie jezdnie to synonim bezpieczeństwa. Lecz się.

M
Marek P. Jurkiewicz

Na skansen trzeba mieć pieniądze - a na gierkostrady? Po co wydawać pieniądze na remonty dziurawych jezdni, na czystość w mieście, na komunikację publiczną - to mało spektakularne! Jak remont ulicy, to tylko z jej 2-, 3-krotnym poszerzeniem, bez względu na koszty. Czy tak chciałeś napisać?

J
Józef Lew

A może by tak jakiś konkret, bo w postępowaniu Polewskiego nic z wariackiego zachowania nie dostrzegam. Znam natomiast fakty np z miast angielskich i francuskich, gdzie w latach 60 i 80 ubiegłego wieku tak bardzo się zachłyśnięto ''postępem'' i ''nowoczesnością'' że zaczęto wyburzać stare budynki, poszerzać ulice i stawiać masowo betonowe klocki. Dzisiaj w całej Anglii i we Francji ludzie łapią się za głowę, co też najlepszego narobili! Istnieje przecież coś takiego jak krajobraz miejski kulturowy - zniszczono go bezpowrotnie w wielu miastach zachodniej Europy i powstały tam jakieś koszmarne bezstylowe, betonowe pustynie, które dodatkowo zamieniły się w zakorkowane samochodami, zasmrodzone ulice a same domy zamieniły się w brudne, zasmarowane przez graffiti slamsy. Zniknął piękny styl francuski miast, i tradycyjny styl miast angielskich. W Paryżu zaczęto przy pomocy dynamitu wysadzać w powietrze owe ''nowoczesne'' budynki, natomiast w zagęszczonej Anglii próbuje się ukryć obrzydlistwo bezstylowych domów jakimś makijażem mającym owo paskudztwo ukryć, a we wszystkich tych miastach, którym ''śniły się szerokie arterie samochodowe ZABRONIONO WJAZDU SAMOCHODOM DO CENTRUM!! I tak się skończył sen o postępie, o którym pewien rosyjski lekarz powiedział, że PARALIŻ TEZ JEST POSTĘPOWY! Na przyszłość różni K11,ja,Łodzianie, zanim napiszą bzdury na forum, gdzie pienią się jak zakażone wścieklizną czworonogi, niech się najpierw wyleczą z nienawiści i głupoty!

J
Józef Lew

A może by tak jakiś konkret, bo w postępowaniu Polewskiego nic z wariackiego zachowania nie dostrzegam. Znam natomiast fakty np z miast angielskich i francuskich, gdzie w latach 60 i 80 ubiegłego wieku tak bardzo się zachłyśnięto ''postępem'' i ''nowoczesnością'' że zaczęto wyburzać stare budynki, poszerzać ulice i stawiać masowo betonowe klocki. Dzisiaj w całej Anglii i we Francji ludzie łapią się za głowę, co też najlepszego narobili! Istnieje przecież coś takiego jak krajobraz miejski kulturowy - zniszczono go bezpowrotnie w wielu miastach zachodniej Europy i powstały tam jakieś koszmarne bezstylowe, betonowe pustynie, które dodatkowo zamieniły się w zakorkowane samochodami, zasmrodzone ulice a same domy zamieniły się w brudne, zasmarowane przez graffiti slamsy. Zniknął piękny styl francuski miast, i tradycyjny styl miast angielskich. W Paryżu zaczęto przy pomocy dynamitu wysadzać w powietrze owe ''nowoczesne'' budynki, natomiast w zagęszczonej Anglii próbuje się ukryć obrzydlistwo bezstylowych domów jakimś makijażem mającym owo paskudztwo ukryć, a we wszystkich tych miastach, którym ''śniły się szerokie arterie samochodowe ZABRONIONO WJAZDU SAMOCHODOM DO CENTRUM!! I tak się skończył sen o postępie, o którym pewien rosyjski lekarz powiedział, że PARALIŻ TEZ JEST POSTĘPOWY! Na przyszłość różni K11,ja,Łodzianie, zanim napiszą bzdury na forum, gdzie pienią się jak zakażone wścieklizną czworonogi, niech się najpierw wyleczą z nienawiści i głupoty!

c
cruiser

Ktos sie w koncu wział za tych wariatów od dzielenia miasta autostradami!!! Miny zditowców muszą być bezcenne!!!

d
dexter

Gdzie są zawsze największe korki? Na szerokich arteriach.
Łodzi nie stać na takie inwestycje, a ja sobie nie życzę, aby nasze miasto było podzielone kolejnymi arteriami. Śródmieście jest dla ludzi a nie dla samochodów.

K
Kierowca

burzyć i budować drogę!! codzieennie podróżuję po całej Polsce i uwirzcie mi --> najgorzej jeździ się po centrum Łodzi! Jako Łodzianin RZĄDAM rozbudowy i modernizacji w/w ulic !!!

K
K11

Samozwańczy oszołom? Ten kawałek muru fabrycznego powinien by dawno zburzony. Nawet na skansen trzeba mieć pieniądze. Skąd brać pieniądze na utrzymanie wszystkiego, trzeba chronić najcenniejsze obiekty, inaczej to miasto jeszcze bardziej się wyludni, a te "zabytki" same się rozsypią.

j
ja

Jeżeli Polewski to ten chłopak, który wszystkim wciska głupoty o "ochronie zabytków" to należy go z łodzi pogonić z całą resztą oszołomów.

Ł
Łodzianin

Należy jak najszybciej przebić ulice Czerwona Wróblewskiego,Karskiego w obu kierunkach.Polewski nie ma pojęcia o ruchu drogowym i zyciu w Łodzi.Jedznie powinny być szerokie bezpieczne.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3