Chodzi o teren w rejonie ulic Mielczarskiego 28/30 oraz Legionów 59. Niedawno główny wykonawca, czyli firma PBDiM z Mińska zwróciła się do lokatorów z prośbą o to, by - o określonych porach - nie parkowali samochodów wzdłuż oficyny. Miało to związek najpierw z budową rampy między podwórkami przy ul. Mielczarskiego 28/30 oraz Leginow 59, a następnie transportem maszyny - tzw. palownicy. To urządzenie ma przygotować teren zanim rozpoczną się właściwe prace.
Co dzieje się przy ul. Legionów 59?
Samo drążenie tunelu w tym miejscu rozpocznie się najpewniej za kilka miesięcy. Dokładny termin nie został jeszcze wyznaczony.
- Maszyna TBM Katarzyna znajduje się jeszcze pod przystankiem Łódź Polesie - mówi Rafał Wigusiak z biura prasowego PKP PLK, czyli inwestora tunelu. - Pod kamienice zlokalizowane przy ul. Mielczarskiego i ul. Legionów dotrze w pierwszym kwartale tego roku. W rejonie ul. Legionów 59 wykonawca budowy tunelu średnicowego w Łodzi prowadzi roboty związane ze wzmocnieniem terenu.
Kiedy mieszkańcy zostaną przeniesieni do hotelu?
Rafał Wilgusiak dodaje, że teren budowy podziemnej komory w tym rejonie wyznaczono po ustaleniach z zarządcą nieruchomości przy ul. Legionów 59, a wykonawca otrzymał również niezbędne zgody administracyjne na prowadzenie prac. Mieszkańcy z kolei mają zapewniony dostęp do swoich lokali. Nie ma zagrożenia bezpieczeństwa.
Mieszkańców czeka jednak przeprowadzka, stanie się to, gdy pod tymi kamienicami będzie drążony tunel. W tym czasie lokatorzy będą mieszkać w hotelu. Wcześniej jednak - bo za ok. 1,5 tygodnia palownica rozpocznie budowę podziemnej komory - bloku postojowego dla TBM. Blok zabezpieczy obszar, w którym znajdzie się tarcza po przejściu przez przystanek Polesie.
- Roboty przy ul. Legionów potrwają około miesiąca - zaznacza Rafał Wilgusiak. - W kolejnym etapie tarcza TBM przejdzie wymagany przegląd, po czym przystąpi do dalszego drążenia tunelu do przystanku Śródmieście.
Jaki odcinek pokonała Katarzyna?
Postępy prac widać na grafikach, której przygotowuje Maciej Zieliński z inicjatywy WatchLine Lodz. Najnowsza powstała 4 stycznia tego roku. Większa tarcza pokonała 1036 metrów dwutorowego tunelu prowadzącego do stacji Łódź-Fabryczna. To niespełna 38,9 proc. całego tunelu, który ma do wydrążenia. Obecnie tarcza jest przy południowej ścianie przystanku Polesie. Mniejsza tarcza - Faustyna oczekuje na wejście do komory rozgałęźnej przystanku Koziny.
Niebawem rozpocznie się budowa podziemnej komory dla tarczy ...

szkolenie wojsko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?