Nordic Walking - naucz się korzystać z kijków i zrób z nimi trening. To aktywność fizyczna dla każdego!

imo
123RF
Udostępnij:
Dobrze dobrane kijki i prawidłowo wykonany trening z ich użyciem umożliwia nam uzyskanie efektu podobnego do tego, który zapewni nam trening aerobowo-siłowy.

W porównaniu do chodu bez kijków, przy nordic walking nasze tętno wzrasta o około 15 uderzeń na minutę, co zwiększa spalanie o około 2 kalorie więcej. To nie tylko chód z podpieraniem się czy też dodatkowym włączeniem pracy rąk, ale między innymi właściwe napinanie mięśni w konkretnej fazie chodu, odpowiedni kąt, pod którym odpychamy kije od podłoża, tempo, w jakim wykonujemy marsz z kijami oraz wiele innych szczegółów sprawiających, że trening jest naprawdę efektywny. Jest on odpowiedni także dla osób, które zaczynają wprowadzać do swojego trybu życia aktywność fizyczną, mają pracę siedzącą (badania wykazały, że dzięki dodatkowym punktom podparcia podczas chodu z kijami zmniejsza się napięcie i sztywność karku, korzysta na tym też kręgosłup). Nordic jest też dobrą formą rehabilitacji dla osób, które wracają do zdrowia po wypadkach, a także służy jako uzupełnienie treningów sportowców, między innymi biegaczy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Materiał oryginalny: Nordic Walking - naucz się korzystać z kijków i zrób z nimi trening. To aktywność fizyczna dla każdego! - Echo Dnia Świętokrzyskie

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie