1/3
W Manufakturze rozpoczyna się nowa inwestycja: na dachu...
fot. Manufaktura

Nowa inwestycja Manufaktury za 3 mln zł

W Manufakturze rozpoczyna się nowa inwestycja: na dachu galerii handlowej zostanie zamontowanych w sumie 1219 paneli słonecznych. Tak powstałą energią mają być zasilane m.in. schody i windy.

Montaż paneli ma się rozpocząć w październiku. Konieczne będzie wzmocnienie konstrukcji dachu. Całość ma kosztować 3 mln zł.

– To ogromna inwestycja, ale jej efekty będziemy mogli szybko odczuć – mówi Dariusz Jańczyk, dyrektor techniczny Manufaktury. -Pracująca farma będzie w stanie pokryć do 45 proc. zapotrzebowania na energię części wspólnych budynku galerii handlowej. Energia będzie używana m.in. do zasilania systemu klimatyzacji i wentylacji, produkcji wody lodowej do klimatyzacji czy zasilania schodów, wind i chodników ruchomych. Z instalacji fotowoltaicznej będą zasilane także stacje ładowania samochodów elektrycznych.

Czytaj dalej

2/3
Z wyliczeń właścicieli centrum wynika, że dzięki panelom...
fot. Manufaktura

Nowa inwestycja Manufaktury za 3 mln zł

Z wyliczeń właścicieli centrum wynika, że dzięki panelom Manufaktura zaoszczędzi rocznie niemal pół miliona złotych. Inwestycja była planowana od kilku lat.

- Zarządzanie tak dużym obiektem to proces, w którym trzeba skupić się na długofalowych działaniach - mówi Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury. - Zawsze musimy starać się być o jeden krok do przodu, mając na uwadze bezpieczeństwo i komfort pracy naszych najemców. Pomysł inwestycji w fotowoltaikę zrodził się już 5 lat temu. Rynek energetyczny zmienia się bardzo dynamicznie i to na naszą niekorzyść, musimy więc być jak najlepiej przygotowani na trudne czasy.

Czytaj dalej

3/3
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Manufaktury „Centra...
fot. Manufaktura

Nowa inwestycja Manufaktury za 3 mln zł

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Manufaktury „Centra handlowe ponownie w centrum uwagi klienta?” wynika, że prawie 20 proc. Polaków uznaje ekologiczne rozwiązania za czynnik decydujący o ich wyborze centrum handlowego. Z kolei 57 proc. respondentów deklaruje, że ekologiczne rozwiązania zachęcają ich do odwiedzin danego centrum. – Sławomir Murawski zauważa, że te wyniki może nie są jeszcze imponujące, ale świadomość ekologiczna klientów dynamicznie rośnie. W kolejnych latach działania proekologiczne staną się więc koniecznością, także ze względu na presję społeczną.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Przejdź na i.pl

Zobacz również

Wszystkie oprawy z finału Pogoń - Wisła. Która najlepsza?

Wszystkie oprawy z finału Pogoń - Wisła. Która najlepsza?

Radość Wisły, smutek Pogoni. Dekoracja po finale Pucharu Polski

Radość Wisły, smutek Pogoni. Dekoracja po finale Pucharu Polski

Polecamy

Sąsiedzi znaleźli zwłoki matki i dwójki małych dzieci

Sąsiedzi znaleźli zwłoki matki i dwójki małych dzieci

Ostatni mecz sezonu rugbistów KS Budowlani Wizja Med Łódź trzeba obejrzeć z trybun

Ostatni mecz sezonu rugbistów KS Budowlani Wizja Med Łódź trzeba obejrzeć z trybun

Radość Wisły, smutek Pogoni. Dekoracja po finale Pucharu Polski

Radość Wisły, smutek Pogoni. Dekoracja po finale Pucharu Polski