Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nową strategię ulicy Piotrkowskiej przygotuje zewnętrzna firma?

Matylda Witkowska
Krzysztof Szymczak
Piotr Kurzawa, menedżer ulicy Piotrkowskiej, chce stworzenia nowej strategii ulicy Piotrkowskiej. Jego zdaniem, obecna jest już przestarzała.

Pomysł napisania nowej strategii rozwoju ulicy Piotrkowskiej przedstawił Piotr Kurzawa, menedżer ulicy. Jego zdaniem, obecny dokument, stworzony w 2008 r., jest nieaktualny.

Zdaniem Kurzawy, przygotowana na lata 2009 - 2020 strategia została zrealizowana już w 90 proc. Reszta to sprawy, które już się zdezaktualizowały.

- Potrzebna jest nowa strategia. Zmieniła się sytuacja rynkowa oraz oczekiwania mieszkańców - mówi Kurzawa.

Jego zdaniem, strategia miała na celu ratowanie ulicy Piotrkowskiej w warunkach ekspansji centrów handlowych.

- Dziś Piotrkowska jest po remoncie, handel na nią wraca, a mieszkańcy oczekują od Piotrkowskiej przede wszystkim imprez - mówi.

Jego zdaniem, nowa strategia mogłaby powstać dopiero po planowanych na lato badaniach konsumentów oraz po analizie danych z nowego monitoringu, który od marca określa liczbę osób odwiedzających Piotrkowską.

- Strategia mogłaby być zlecona zewnętrznej firmie, która może spojrzeć na problem z innej perspektywy niż urzędnicy - zdradza Kurzawa.

Dr Mariusz Sokołowicz, ekonomista i jeden z twórców strategii, nie zgadza się, że została ona zrealizowana w 90 proc.

- Wciąż odłożona jest kwestia poprawy stanu mieszkań i udostępniania ich osobom o wyższym statusie oraz problemy dojazdu do Piotrkowskiej. Można by też poprawić współpracę z przedsiębiorcami. Strategię na pewno warto uaktualnić. Ale należałoby zrobić to również przy pomocy Sztabu Ulicy Piotrkowskiej - mówi.

Pomysł zlecania strategii zewnętrznej firmie nie podoba się też radnemu Bartoszowi Domaszewiczowi (PO), który projekt aktualizacji zgłaszał już dwa lata temu.

- Strategia na pewno wymaga aktualizacji, bo od jej ustalenia wiele się zmieniło - przyznaje. - Zaletą poprzedniej strategii była społeczna zgoda polityków, mieszkańców i osób związanych z Piotrkowską, i wspólna wola jej realizacji. Taką samą metodą należałoby tworzyć nową.

Strategia rozwoju ul. Piotrkowskiej powstała w wyniku społecznych prac Sztabu Ulicy Piotrkowskiej. Tworzyli ją urzędnicy, urbaniści, organizacje pozarządowe. Zakładała równoległe działania w kilku obszarach, m.in. remont nawierzchni, poprawę bezpieczeństwa, zieleni czy organizację imprez.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki