Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe Centrum Łodzi. 10 plag, które gnębi NCŁ [ZDJĘCIA]

Marcin Darda, Piotr Brzózka
Budowa dworca i wiodącego doń tunelu opóźniała się od początku z różnych przyczyn, ale ta najważniejsza, czyli podziemna soczewka wodna na wysokości ulicy Niciarnianej "ujawniła się" w maju 2012 roku. Gdy napisał o tym "DŁ", zewsząd płynęły uspokajające komunikaty, że sytuacja jest pod kontrolą. Mimo że na placu budowy działo się naprawdę sporo, w lutym podpisano oficjalny aneks, zmieniający termin zakończenia inwestycji. Przestała obowiązywać data 28 lutego, a zacząła obowiązywać 30 września 2015 roku. Kilka miesięcy wcześniej Łodzią wstrząsnął ówczesny wiceminister transportu Andrzej Massel, który goszcząc w Łodzi zapewniał, że "nie ma zagrożenia dla finansowania dworca", podczas gdy poseł PiS ujawnił odpowiedź  na interpelację, w której minister napisał o "konieczności zabezpieczenia środków z budżetu", bo zagrożona jest dotacja z UE. Uspokajał premier Tusk, który zapewnił w Łodzi, że Dworzec Fabryczny  zostanie ukończony bez względu na to, czy UE pieniądze da, czy też nie.Chodzi o 1,1 mld zł z prawie 1,8 mld zł, które ma kosztować dworzec. Opóźnienie inwestycji to tylko jedna z przyczyn, która może pogrzebać unijną dotację. Plus takiej sytuacji dla PKP PLK byłby taki, że bez unijnej dotacji nie musiałyby czekać pięć lat na komercyjne wykorzystywanie obiektu - warunek, który obowiązuje przy współfinansowaniu z UE.
Budowa dworca i wiodącego doń tunelu opóźniała się od początku z różnych przyczyn, ale ta najważniejsza, czyli podziemna soczewka wodna na wysokości ulicy Niciarnianej "ujawniła się" w maju 2012 roku. Gdy napisał o tym "DŁ", zewsząd płynęły uspokajające komunikaty, że sytuacja jest pod kontrolą. Mimo że na placu budowy działo się naprawdę sporo, w lutym podpisano oficjalny aneks, zmieniający termin zakończenia inwestycji. Przestała obowiązywać data 28 lutego, a zacząła obowiązywać 30 września 2015 roku. Kilka miesięcy wcześniej Łodzią wstrząsnął ówczesny wiceminister transportu Andrzej Massel, który goszcząc w Łodzi zapewniał, że "nie ma zagrożenia dla finansowania dworca", podczas gdy poseł PiS ujawnił odpowiedź na interpelację, w której minister napisał o "konieczności zabezpieczenia środków z budżetu", bo zagrożona jest dotacja z UE. Uspokajał premier Tusk, który zapewnił w Łodzi, że Dworzec Fabryczny zostanie ukończony bez względu na to, czy UE pieniądze da, czy też nie.Chodzi o 1,1 mld zł z prawie 1,8 mld zł, które ma kosztować dworzec. Opóźnienie inwestycji to tylko jedna z przyczyn, która może pogrzebać unijną dotację. Plus takiej sytuacji dla PKP PLK byłby taki, że bez unijnej dotacji nie musiałyby czekać pięć lat na komercyjne wykorzystywanie obiektu - warunek, który obowiązuje przy współfinansowaniu z UE. Krzysztof Szymczak
Sztandarowa inwestycja, czyli budowa Nowego Centrum Łodzi, potyka się o konflikty, korekty i opóźnienia, które sprawiają, że jej ostateczny kształt staje się coraz większą zagadką.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki