Nowe Centrum Łodzi: Błażej Moder będzie nowym dyrektorem EC1 Miasta Kultury

łkZaktualizowano 
Błażej Moder
Błażej Moder Grzegorz Gałasińki
W środę radni komisji kultury Rady Miejskiej pozytywnie zaopiniowali kandydaturę Błażeja Modera na nowego dyrektora EC1 Miasta Kultury. Od roku instytucja pozostawała bez kierownictwa

Za kandydaturą zgłoszoną przez Fundację Sztuki Świata (założoną w 2006 roku przez Davida Lyncha, Marka Żydowicza i Andrzeja Walczaka, z których ten ostatni z czasem wycofał się z niej) głosowało jednogłośnie 10 obecnych na komisji radnych - zarówno z koalicji rządzącej, jak i z opozycji. Włodzimierz Tomaszewski (PiS) argumentował, że przed nowym dyrektorem będą stać ogromne wyzwania, a Błażej Moder ma na polu kierowania taką instytucją tylko wiedzę teoretyczną. Dodał jednak, że obecnie Moder jest osobą najbardziej rozeznaną w sprawie EC1 i życzył mu powodzenia.

Dotąd Błażej Moder był dyrektorem Zarządu Nowego Centrum Łodzi, a od chwili, gdy prezydent Hanna Zdanowska nie chciała wskazać nowego dyrektora spośród kandydatów zgłaszanych przez FSŚ, także pełnomocnikiem prezydenta ds. EC1.

Jako pierwszego kandydata na dyrektora, w listopadzie 2013 roku, Fundacja Sztuki Świata jako kandydatów wysunęła Marka Żydowicza, dyrektora festiwalu Camerimage i jednego z inicjatorów dokonania rewitalizacji dawnej elektrociepłowni i przystosowania jej do działalności kulturalnej. Hanna Zdanowska nie zaakceptowała tej kandydatury. W kolejnych czterech turach FSŚ wysuwała jako kandydatów: Marka Żydowicza, Włodzimierza Tomaszewskiego i Małgorzatę Bartyzel.

Błażej Moder został zgłoszony przez FSŚ 30 grudnia, po tym, jak Rada Miejska wyraziła zgodę na zawarcie ugody z Fundacją Sztuki Świata i przekazaniu jej blisko 5 mln zł (3 mln zł to straty, które FSŚ poniosła przy realizacji inwestycji związanej z EC1, a pozostała kwota to odszkodowanie za zerwanie umowy z miastem).

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 37

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dariusz Pluta

HAHAHAHAHA... ambitna kandydatura, vel polska patologia.

a
aneta

Błażejku, jak widać jesteś dyrektorem od urodzenia...

>

ale on za 5 milionów zdradził swoje ideały i Łódź.

i
i typowe dla tego miasta

Zgadzam się. Marionetką nie sztuka być.

j
jeszcze nie nadszedł.

Trzymam kciuki za Żydowicza. Za kilka lat obecne władze miasta zostaną zmiecione z powierzchni ziemi (łącznie z wybranym szefem EC1) i mam nadzieję, że Żydowicz wróci w wielkim stylu. Potrzeba w tym mieście więcej takich ludzi jak On.

A
A.W.

5 z przodu? Ktoś się wykruszył?

b
by to zrozumiec

oieorzona dziennikarzyna bez honoru.
zobaczymy co ty niedouku zrobisz.
poza wlkazenie w d..pe walkowi od kleju niewiele potrafisz

C
Czytalem wniosek

Propozycja Lyncha i Zydowicza była unikatowa i sensowna. Centrum sztuki dla utalentowanej młodzieży z Lodzi, której obaj panowie mieli dac promocje i start na swiatowym rynku sztuki. Ty prymitywna babo, wyrzucona z gazety, guzik wiesz o np. ceramice, witrażownictwie, choreografii etc. To sa zawody artystyczne . Tobie się to oczywiście kojarzy z betoniarka i tym ambitnym prymitywem pod którego się podkladasz.
Ec 1 było wielka szansa dla młodych lodzian, a teraz będzie pralnia dla takich jak ty i prymitywy paryjne na dokladke.

A
Andrzej

tym bardziej pod wodza takiego manipulatora i nieudacznika jak bomaqnowska, która wielu ludziom w Polsce kojarzy się z wrogością do kina.

J
Jan

kiedyś dyrektorzy byli z nadania jedynie słusznej partii ale coraz więcej było wśród nich fachowców. Teraz prezesi są z nadania każdej słusznej partii która wyłudza władzę a ich fachowoś im gorsza tym lepiej bo można nimi zarządzać,wymuszać decyzję i robić z nich kozła ofiarnego w razie nieudanych pomysłów decydentów.

6ik

pani nie nadaje się do zadnej dyskusji, bo pani manipuluje, kłamie i podszywa sie pod innych, aby swoją wiarygodnośc podnieść

G
Gość

proszę przestać z tymi manipulacjami i pomówieniami. To tak jakby w muzeum Kinematografii bez sensu były pomieszczenia na sprawy towarzyszace muzealnictwu, a te pomieszczenia podniosłaby pani do rangi, ze sa jedynym co tam sie pojawiło.
Ktoś pani ponizej zrecznie napisał, ze sztuka filmowa to szerszy temat tym bardziej jesli w EC1 chodziło o edukację tej najbardziej błyskotliwej i uzdolninej pod wzgledem artystycznym młodzieży.

6ik

Nie bylo mowy o żadnym "magazynie kostiumow". Byla mowa o 'fabrcye kostiumow" - w odniesieniu do tego, co pan napisał: "A niby dlaczego corocznie Polski Instytut Filmowy wraz z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz ze Szkołą Wajdy organizuja konkurs i wreczenie Nagrody Filmowej w wysokości 500 000 złotych na produkcję filmu dla artysty poruszającego sie pomiędzy sztukami wizualnymi a kinematografią !!!!! !?". Czyli" panstkim zdaniem miasto powinno wybudowac za grube pieniadze instrumentarium dla artysty, tak? NOT WITH MY MONEY YOU WON'T!

Oczywiscie, artystow nalezy wspierac. Jesli zdarzy się taki, który ma potrzebe wytopienia garnka lub stopienie metalu w bizuterie - prosze bardzo, można mu albo zafudowac miesieczny pobut w CRW w Orońsku, albo dac stypendium, żeby sobie wynajął pracownię w jakiejś ASP. Nie trzeba budowac dla niego specjalnej infrastruktury.

Ponawiam zatem pytania, bo od odpowiedzi się Pan wyraźnie uchyla, dotyczace celowości finansowania budynku, infrastruktury i pracownikow do pracowni garncasrtwa, bizuterii i witrazy.

5ik

Ciekawe, jaki ma pomysl na tzw. Centrum Sztuki Filmowej - bo to, co zaproponowala Fundacja (dyskutowane juz na tym forum: pracownia garnarstwa, witraży i bizuterii) jest bez sensu po prostu.
Teraz miasto bedzie musialo utrzymywac przez bodaj 5 lat (okres trwalosci projektow uniknych) ten "dom kultury bis", ale co potem?
Na pewno dobrym pomyslem byloby rozpoczecie prac nad uczynieniem z EC1 faktycznej 'filmowej wizytowki" miasta - taką instytucją, z dużym potencjalem ale malym budżetem i takąż siedzibą, jest Muzeum Kinematografii.
Mam tylko nadzieje, że pan Moder ma świadomośc tego, ze "Lodz filmowa" jest najwazniejszym skladnikiem wizerunku miasta.
I rozumie, że kultura musi byc dotowana - bo ta, co zarabia na siebie sama, nie potrzebuje zadnych miejskich spółek, budynków unijnych i prezesów opłacanych z podatków...

X
X

sitwa wystawiła swojego figuranta

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3