Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe drogi rowerowe w Łodzi. Na Widzew i Teofilów

Matylda Witkowska
Rozpoczęła się budowa ścieżki rowerowej na Widzew
Rozpoczęła się budowa ścieżki rowerowej na Widzew Matylda Witkowska
Władze Łodzi zabrały się za inwestycje rowerowe. W środę rozpoczęto budowę ścieżki na Widzew, wkrótce ruszą prace przy drodze na Teofilów. Niemal codziennie pojawiają się nowe pasy, wkrótce będą pierwsze w Łodzi śluzy rowerowe.

Droga na Widzew

Droga rowerowa na Widzew ma zastąpić dotychczasową, prowizoryczną ścieżkę z północnej strony al. Piłsudskiego. Prowadzić będzie od ulicy Kopcińskiego północną stroną Piłsudskiego do Niciarnianej. Tam przejdzie na południową stronę alei i dotrze aż do Augustowa. Ścieżka będzie w miejscu obecnego chodnika, z oddzieloną częścią dla pieszych i cyklistów. Nawierzchnia wykonana będzie z masy bitumicznej.

W środę robotnicy zaczęli rozbierać chodnik koło wiaduktu nad aleją Piłsudskiego. W pierwszym etapie prace mają być prowadzone od Wałowej do Augustowa, za dwa tygodnie ruszą roboty między Kopcińskiego i Niciarnianą. W połowie listopada należy spodziewać się prac na odnogą ścieżki do dworca Łódź Widzew. Ostatnim etapem ma być połączenie ulicy Niciarnianej z Wałową.

- Prace zakończą się przed Bożym Narodzeniem - zapowiada Robert Kowalski, menadżer projektu z firmy Skanska. Koszt budowy ścieżki to 5 mln 166 tys. zł.

Rowerem na Teofilów

W najbliższych dniach rozpoczną się też prace przy budowie drogi na Teofilów. Ma mieć 1613 m długości i prowadzić od alei Włókniarzy do skrzyżowania ulicy Aleksandrowskiej z Warecką i Bielicową. Z powodu przesunięcia terminów ma być gotowa dopiero na wiosnę.

- W ciągu trzech lat chcemy wybudować 30 km dróg rowerowych - zapowiada wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień. - Będziemy wtedy mieli 100 km dróg, które utworzą spójną sieć i pozwolą dostać się rowerem z osiedli do centrum miasta.

Śluzy, pasy, kontrapasy

W najbliższych dniach pojawić się mają pierwsze w Łodzi śluzy rowerowe. To strefy dla rowerów przed skrzyżowaniami, które ułatwią cyklistom ustawienie się do skrętu w lewo. Dwie pierwsze śluzy wyznaczone będą na ul. Sterlinga na skrzyżowaniach z ulicami Pomorską i Rewolucji 1905 r.

Na ul. Sterlinga pojawią się też pasy dla rowerów. Kolejne mają być wyznaczone na ul. Wydawniczej, Żeromskiego i Wólczańskiej po remoncie. Pojawi się też specjalny pas dla rowerów na skrzyżowaniu Piotrkowskiej z aleją Piłsudskiego, rozdzielający jadących na wprost cyklistów od skręcających w prawo w Piłsudskiego samochodów.

Razem z pasami wyznaczonymi już na ulicach Lutomierskiej, Kilińskiego, Żeligowskiego długość wszystkich pasów ma się zwiększyć do ponad 8 km.

Nie będzie natomiast kolejnych kontrapasów. Jedynymi pasami umożliwiającymi jazdę pod prąd będą pas na Wólczańskiej i wytyczony niedawno kontrapas na ul. P.O.W. między ulicami Narutowicza i Jaracza.

Damy ci więcej - zarejestruj się!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki