Droga na Widzew
Droga rowerowa na Widzew ma zastąpić dotychczasową, prowizoryczną ścieżkę z północnej strony al. Piłsudskiego. Prowadzić będzie od ulicy Kopcińskiego północną stroną Piłsudskiego do Niciarnianej. Tam przejdzie na południową stronę alei i dotrze aż do Augustowa. Ścieżka będzie w miejscu obecnego chodnika, z oddzieloną częścią dla pieszych i cyklistów. Nawierzchnia wykonana będzie z masy bitumicznej.
W środę robotnicy zaczęli rozbierać chodnik koło wiaduktu nad aleją Piłsudskiego. W pierwszym etapie prace mają być prowadzone od Wałowej do Augustowa, za dwa tygodnie ruszą roboty między Kopcińskiego i Niciarnianą. W połowie listopada należy spodziewać się prac na odnogą ścieżki do dworca Łódź Widzew. Ostatnim etapem ma być połączenie ulicy Niciarnianej z Wałową.
- Prace zakończą się przed Bożym Narodzeniem - zapowiada Robert Kowalski, menadżer projektu z firmy Skanska. Koszt budowy ścieżki to 5 mln 166 tys. zł.
Rowerem na Teofilów
W najbliższych dniach rozpoczną się też prace przy budowie drogi na Teofilów. Ma mieć 1613 m długości i prowadzić od alei Włókniarzy do skrzyżowania ulicy Aleksandrowskiej z Warecką i Bielicową. Z powodu przesunięcia terminów ma być gotowa dopiero na wiosnę.
- W ciągu trzech lat chcemy wybudować 30 km dróg rowerowych - zapowiada wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień. - Będziemy wtedy mieli 100 km dróg, które utworzą spójną sieć i pozwolą dostać się rowerem z osiedli do centrum miasta.
Śluzy, pasy, kontrapasy
W najbliższych dniach pojawić się mają pierwsze w Łodzi śluzy rowerowe. To strefy dla rowerów przed skrzyżowaniami, które ułatwią cyklistom ustawienie się do skrętu w lewo. Dwie pierwsze śluzy wyznaczone będą na ul. Sterlinga na skrzyżowaniach z ulicami Pomorską i Rewolucji 1905 r.
Na ul. Sterlinga pojawią się też pasy dla rowerów. Kolejne mają być wyznaczone na ul. Wydawniczej, Żeromskiego i Wólczańskiej po remoncie. Pojawi się też specjalny pas dla rowerów na skrzyżowaniu Piotrkowskiej z aleją Piłsudskiego, rozdzielający jadących na wprost cyklistów od skręcających w prawo w Piłsudskiego samochodów.
Razem z pasami wyznaczonymi już na ulicach Lutomierskiej, Kilińskiego, Żeligowskiego długość wszystkich pasów ma się zwiększyć do ponad 8 km.
Nie będzie natomiast kolejnych kontrapasów. Jedynymi pasami umożliwiającymi jazdę pod prąd będą pas na Wólczańskiej i wytyczony niedawno kontrapas na ul. P.O.W. między ulicami Narutowicza i Jaracza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?