Istotą tego innowacyjnego pojazdu miejskiego jest unikatowe w skali światowej, chronione patentami w Japonii, Korei, USA, Chinach oraz wielu krajach Europy, przednie zawieszenie o zmiennej geometrii. Jest to niewątpliwie fenomen, bo przednią oś można w zależności od potrzeb zwężać i rozszerzać. Auto waży zaledwie 450 kg i może rozwinąć prędkość od 25 do 90 km/h w zależności od trybu jazdy (drogowy i manewrowy). Kolejną nowością jest sposób sterowania pojazdem. Tradycyjna kierownica została zastąpiona wolantem, dotychczas stosowanym w lotnictwie. Produkowany pojazd jest w pełni elektryczny, na pełnym naładowaniu będzie można przejechać nim 100 km.
Jak prezentuje się Syrenka Vosco S106? Elektryczna Syrena z Kutna
Plan zakłada, że AMZ Kutno wniesie do projektu swoje know how i wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów małoseryjnych, dbając o odpowiednią i wysoką jakość prototypów. Na przełomie 2021 i 2022 roku ma zostać ukończona realizacja serii pilotażowej. Jednocześnie prowadzone są zaawansowane rozmowy biznesowe i analiza różnych wariantów dotyczących wytwarzania Triggo w skali masowej.
Jak prezentuje się Syrenka Vosco S106? Elektryczna Syrena z Kutna
- Seria pilotażowa samochodu Triggo ma na celu wykrycie naturalnych z punktu widzenia życia produktu chorób wieku dziecięcego i wprowadzić koniecznie usprawnienia w celu ich usunięcia przed produkcją seryjną zaplanowaną na drugą połowę 2022 roku" - dodaje Budweil.
Jak prezentuje się Syrenka Vosco S106? Elektryczna Syrena z Kutna