Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe fotoradary w Łódzkiem [MAPA]

Tomasz Imiński
Nowe fotoradary w Łódzkiem
Nowe fotoradary w Łódzkiem Tomasz Frączek
Zdecydowana większość masztów fotoradarów, które dziś stoją przy drogach naszego regionu, to tylko straszaki! Urządzenia nie pracują, bo policja musiała je przekazać do Inspektoratu Transportu Drogowego. Ten zaś kontrole rozpocznie od 1 lipca. Tego dnia w Polsce ma bowiem ruszyć nowy system rejestracji wykroczeń, oparty o sieć fotoradarów. Inspekcja twierdzi, że do końca roku w kraju ma pracować trzysta urządzeń.

Jak ustaliliśmy, nie wszystkie urządzenia i maszty przekazane do ITD są w pełni sprawne. Inspektorat musi też do części urządzeń doprowadzić prąd, bo bez stałego zasilania nie będą one mogły wejść w skład systemu. Reasumując - masztów przy drogach będzie mniej niż dotychczas, ale pracować ma w nich znacznie więcej kamer.

Inspekcja przeprowadziła już analizę stanu bezpieczeństwa i ma gotowy wykaz niebezpiecznych miejsc. To właśnie tam mają być w pierwszej kolejności ustawione urządzenia systemu kontroli prędkości.

Z planów ITD wynika, że w województwie łódzkim fotoradary mają pracować w co najmniej 40 punktach. Najwięcej - dziesięć - ma pracować przy drodze krajowej nr 8 (2 razy Tomaszów Mazowiecki oraz Ochędzyn, Raducki Folwark, Osjaków, Bąkowiec, Wolbórz, Lubochnia, Konopnica, Wieruszów).

Dziewięć kamer ma robić zdjęcia przy drodze krajowej nr 1 - 2 razy Tuszyn, 2 razy Ozorków, Jeżów, Radomsko, Stobiecko Szlacheckie, Zgierz i Kamieńsk. Urządzenia pojawią się w niebezpiecznych miejscach na: drodze krajowej 12 (2 x Łask, Zduńska Wola, Poniatów, Przygłów, Sulejów), drodze krajowej 72 (Brzeziny, Białynin, Złota), drodze krajowej 14 (Zapole i Głowno), drodze krajowej 42 (Kietlin i Radomsko), drodze krajowej 60 (Kutno), drodze krajowej 92 (Kutno), drodze krajowej 48 (Spała) oraz na drogach wojewódzkich 702 (Młogoszyn), 705 (Słupia) i 710 (Konstantynów Łódzki). Dwa maszty mają stanąć w Łodzi w okolicach al. Palki/Smutna oraz al. Włókniarzy/Liściasta.

Inspektorat zapowiada, że analiza stanu bezpieczeństwa na drogach będzie prowadzona non stop. Monitorowana będzie nie tylko liczba wypadków, ale także zagospodarowanie przestrzenne (bliskość szkół, przedszkoli, przystanków) oraz natężenie ruchu w danym miejscu. Lokalizacje radarów mogą się zmieniać.

W 2010 roku na drogach województwa łódzkiego doszło do 4.153 wypadków, zginęło 320 osób. Dla porównania, w 2009 roku wypadków było 4.711, a ofiar 347. Statystyki są coraz lepsze, ale Łódzkie - głównie za sprawą tranzytowego położenia - nadal jest jedną z "czarnych plam" Polski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki