Nowe pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyjadą na tory z nowym rozkładem jazdy, wchodzącym 9 grudnia

Marcin Bereszczynski
Premiera pociągu Impuls2 dla ŁKA odbyła się w czerwcu w fabryce firmy Newag w Nowym Sączu.
Premiera pociągu Impuls2 dla ŁKA odbyła się w czerwcu w fabryce firmy Newag w Nowym Sączu. Marcin Bereszczyński/archiwum Dziennika Łódzkiego
Cztery nowe pociągi typu Impuls2, dostarczone do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej są już gotowe, aby wozić pasażerów od 9 grudnia, wraz z nowym kolejowym rozkładem jazdy. Będą kursowały głównie na nowej trasie Łowicz - Skierniewice.

Cztery, spośród czternastu zamówionych pociągów Impuls2, są już przygotowane do przewozu pasażerów.

- Cztery pojazdy Impuls2 dla znajdują się już w zapleczu technicznym. Pojazdy zostały formalnie odebrane od producenta, firmy Newag S.A. Posiadają zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji wydane przez Urząd Transportu Kolejowego, co oznacza, że mogą realizować przewozy pasażerskie - potwierdza Marta Markowska, rzecznik ŁKA. - Pociągi będą jeździły na nowej trasie Skierniewice - Łowicz. Obsłużą także obecne połączenia ŁKA, zwłaszcza kursy w godzinach szczytu przewozowego.

Linia Łowicz - Skierniewice będzie uruchomiona 9 grudnia. Podróż między miastami ma trwać 22 minuty, a bilet normalny będzie kosztował 7,60 zł. Na początku będzie realizowanych sześć połączeń, ale z czasem częstotliwości ma rosnąć.

Pociągi Impuls2 nie będą służyły tylko przewozom pasażerskim.

- Pociągi będą wykorzystywane do szkoleń maszynistów oraz drużyn konduktorskich. Spółka szykuje także mikołajkową niespodziankę dla pasażerów z wykorzystaniem pociągu Impuls2 - dodaje Marta Markowska.

Przypomnijmy, że ŁKA zamówiła 14 trójczłonowych pociągów Impuls2 za 267 mln zł. Cztery już są w Łodzi. Kolejnych dziesięć ma być dostarczonych do połowy przyszłego roku. Będą kursowały z Łodzi do Radomska, Piotrkowa Trybunalskiego, Tomaszowa Mazowieckiego i po elektryfikacji linii do Opoczna. W przyszłości nowa linia Skierniewice - Łowicz będzie przedłużona do Kutna.

Przypomnijmy, że obecnie ŁKA ma 20 dwuczłonowych pociągów Flirt3, wyprodukowanych przez firmę Stadler. Pierwsze z nich wyjechały na tory województwa łódzkiego w połowie 2014 roku. Od tego momentu pokonały 10 mln kilometrów, realizując 162 tys. połączeń, z których skorzystało 12,5 mln podróżnych. Firma Stadler, która serwisuje flirty w zapleczu technicznym na Widzewie, wykonała w tym czasie ponad 1 tys. przeglądów obsługi technicznej.

Największą różnicą dla pasażerów pomiędzy nowymi impulsami i flirtami jest liczba miejsc siedzących. Impuls2 ma ich 160, czyli o 40 więcej niż we flirtach.

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kot789

Te pociagi powinny miec co najmniej cztery czlony. Juz teraz widac kleske urodzaju i w godzinach szczytu nie idzie palca wcisnac. Przy trzech czlonach duzo lepiej nie bedzie

d
duda+

Zgdzam sie. tymczasem wycieto tysiace hektarow lasow pod budowie nowych autostrad a powinni byli zasadzic Nowy Las najlepiej wzdluz tychze autostrad. Wykupic ziemie,it. Lodzkie ma najmniej lasow ze wszystkich wojewodztw I najkrocej sie w tymze wojewodztwo zyje. Tymczasem Belchatowski idiotyzm bedzie zrywal ziemie aazz pod Zloczew eliminujac po drodze kilkanascie wsi. dodac jeszcze ze inspektoraty srodowiska w Zloczewie I Lodzi oglosily kompletna zgode I Raj na ziemi. Te wszystkie tapniecia gruntow I rtec w wodzie w calej okolicy Inspektorom nie przeszkadza. Tak jak nie wiedzieli o gorach trujacych smieci rozrzucanych po ccalym wojowodztwie.

d
duda+

Od 1935 roku Beton Polski nie moze sie zmobilizowac do zbudowania 25km torow z Sieradza do Wielunia. Otwierjac latwa przepustowsc od Warszawy przez Lodz do Wroclawia. Nawet Bialystok I Walbrzych moze byc podciagniety. A tymczasem Cale poludniowe lodzkie jest mentalnie nastawione na Wroclaw. Nikt nie jezdzi na zakupy do Lodzi. A Beton swoje.

A
AAA

Czy to jest w temacie ŁKA

K
Kleks

Czy ktoś z dziennikarzy mógłby się zainteresować tematem wycinki drzew na inwestycji Neopolis prowadzonej przez Real Development przy ulicy Kopcińskiego? Z terenu inwestycji zniknęła cała aleja (kilkadziesiąt sztuk) wysokich drzew położonych w bezpośrednim sąsiedztwie ulicy Kopcińskiego. Po drzewach zostały sterczące kikuty. Tyle się pisało odnośnie wycinki drzew przy okazji remontu wiaduktu na Rydza a tu zupełna cisza ... prywatny inwestor wycina kilkadziesiąt wielkich okazów. Na jakiej podstawie? Czy znów były chore? Chylące się ku upadkowi? Czy też po prostu po raz kolejny przegrały z wszechobecnym betonem? Na Google street maps można jeszcze zobaczyć jak wyglądało to miejsce przed wycinką.

P
PO-ciąg

Kiedy obiecany przystanek przy Kreciej? Czy będą wieczorne kursy Widzew - Zgierz?

A
A.

Nie lepiej by było dać relację Kutno-Łowicz-Skierniewice? Bardzo dużo osób jeździ na relacji Łowicz-Kutno również z miejscowości ościennych.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3