Nowe tablice z rozkładem jazdy PKP staną na peronach

Marcin Bereszczyński
Nowe tablice z rozkładem jazdy PKP staną na peronach.
Nowe tablice z rozkładem jazdy PKP staną na peronach. Polskapresse archiwum
Na 13. stacjach kolejowych w województwie łódzkim pojawią się nowe gabloty, w których umieszczone zostaną rozkłady jazdy. Dzięki temu podróżni będą mieli lepszy dostęp do informacji o odjazdach i przyjazdach pociągów. Gabloty staną na peronach, gdzie dotąd ich brakowało lub zostały zdewastowane. Miejsca, w których będą ustawione gabloty zostały wskazane po przeglądzie, jaki w ostatnim czasie zrobiła spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Do 22 lipca mogą zgłaszać się do przetargu firmy, które chcą wykonać nowe gabloty. Mają one stanąć na peronach w ciągu miesiąca od podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu.

- Po naszym przeglądzie stwierdziliśmy, że aby zapewnić pasażerom dogodny dostęp do plakatowych rozkładów jazdy, montujemy dodatkowe gabloty na stacjach i przystankach, na których dostęp do rozkładów był ograniczony - powiedział Mirosław Siemieniec z biura prasowego PKP PLK.

Gabloty z rozkładami jazdy staną:

  • na peronie 2 w Dobroniu,
  • na peronie 1 w Kolumnie,
  • Łasku,
  • Grudzach,
  • Kamieniu Łowickim,
  • Sierpowie,
  • Gawronach,
  • na peronach 1 i 2 w Borszewicach,
  • Chechle,
  • Łodzi Olechowie Wschodzie,
  • na peronie 3 w Justynowie,
  • Bedoniu,
  • sześć tablic zamontowanych zostanie w przejściu podziemnym na perony stacji w Koluszkach.

Tylko część tablic będzie podświetlana. Rozkłady, które będą dobrze widoczne nawet nocą ustawione zostaną jedynie w Dobroniu, Kolumnie i Łasku.

- Gabloty podświetlane będą na stacjach i przystankach, z których korzysta najwięcej podróżnych - wyjaśnił Mirosław Siemieniec.

Szklane oprawy rozkładów jazdy nie będą różnić się od tych, które są znane podróżnym z innych stacji.

- Wszystko montujemy zgodnie z przyjętymi w PLK zasadami rozmieszczania informacji dla pasażerów - tłumaczy Mirosław Siemieniec.

Dla podróżnych najważniejsze że montaż gablot z rozkładami jazdy nie może utrudniać im wsiadania do pociągów. Wykonawca nie będzie mógł zamknąć peronu, aby zamontować na nim gabloty. Kolejarze sugerują, aby prace montażowe wykonać nocą, gdy perony są puste.

Kolej, która nieustannie walczy z wandalami, żąda trwałych gablot. Muszą być one zabezpieczone specjalną powłoką antygraffiti. Okna mają być zbudowane z hartowanego szkła o grubości przynajmniej 4 milimetrów. O tym, że trwałość gablot jest ważna dla PLK świadczy również procedura wyłaniania najlepszej oferty w przetargu. Nie będzie brana pod uwagę tylko najniższa cena, ale również najdłuższy okres gwarancji dawanej przez wykonawcę.

Dla kolei ważne jest również, aby gabloty były czytelne. Mają być zamontowane tak, aby podróżni nie musieli schylać się, ani zadzierać wysoko głowy, żeby odczytać godziny odjazdu pociągu. Dolna krawędź gabloty nie może być niżej, niż 80 cm od poziomu peronu, zaś górna nie wyżej niż 220 cm od ziemi.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

[
[
Dodaj ogłoszenie