Nowe ulice w Łodzi: Konstytucyjna, Wojska Polskiego, Karskiego. MPU zbiera uwagi do ich przebiegu i aktualizuje studium

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Mieszkańcy obawiają się, że nowa Konstytucyjna źle wpłynie na park 3-maja
Mieszkańcy obawiają się, że nowa Konstytucyjna źle wpłynie na park 3-maja Krzysztof Szymczak
Urzędnicy zbierają uwagi do korekty przebiegu nowych dróg w Łodzi: Konstytucyjnej, Wojska Polskiego oraz Karskiego. Ale mieszkańcy wciąż mają wątpliwości, czy wszystkie powinny powstać.

Nowe ulice w Łodzi: Konstytucyjna, Karskiego, Wojska Polskiego. Zmiany studium

Miejska Pracownia Urbanistyczna pracuje nad zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Łodzi w zakresie korekty przebiegu trzech projektowanych dróg: Wojska Polskiego na Teofilowie, Karskiego na Bałutach i nowej Konstytucyjnej łączącej Bałuty z Górną. We wtorek odbyła się dyskusja publiczna online nad planowanymi zmianami.

W spotkaniu wzięło udział kilkadziesiąt osób, głównie mieszkańców terenów sąsiadujących z planowanymi drogami. Można było dowiedzieć się, że obecne prace mają na celu uszczegółowienie przebiegu dróg, bo w ciągu trzech lat od stworzenia ich układu niektóre miejsca się zmieniły, co wymusza drobne korekty.

Tymczasem mieszkańców bardziej niż dokładny przebieg ulic interesował ich wpływ na najbliższą okolicę. Mieszkanka Teofilowa obawiała się, że nowa ulica Wojska Polskiego będzie generować hałas i dodatkowy ruch samochodów na osiedlu domków jednorodzinnych.

Jan Waliszewski, radny osiedlowy ze Śródmieścia-Wschód wykładał wady projektu ulicy Konstytucyjnej.

- Jego realizacja w nieodwracalny sposób niszczy to, co jest wartością dla mieszkańców Radiostacja, czyli tereny zielone. To co było przesłanką do budowy ulicy, staje się coraz mniej istotne, bo liczba mieszkańców Łodzi maleje, z 900 tys. w szczytowym okresie do 670 tys. obecnie – podkreślał.

Także pozostali mieszkańcy zwracali uwagę na konieczność oddzielenia nową trasą parków 3-go Maja i Baden-Powella oraz zagrożenie dla występujących na tym terenie cennych gatunków.

Ich uwagi nie będą mieć jednak wpływu na działania urzędników. Barbara Wysmyk-Lamprecht, kierownik zespołu projektowego z MPU wyjaśniała, że dyskusja nie dotyczy kwestii czy budować drogi czy nie, tylko korekty ich przebiegu.

-Nie mamy powrotu do dyskusji czy wyznaczamy drogi czy nie, naszym zadaniem jest uszczegółowienie ich przebiegu – wyjaśniała.

Urzędnicy informowali, że tereny pod planowane drogi są w dużej mierze prywatne podlegają silnej presji urbanizacyjnej, co wymaga zatrzymania procesów inwestycyjnych. Celem zmian jest zapisanie ich jako terenów publicznych i wstrzymznie wydawania warunków zabudowy do czasu przyjęcia planów miejscowych.

Uczestnicy mogli też dowiedzieć się, że kwestie techniczne: takie jak obecność ekranów dźwiękochłonnych czy zieleni odgradzającej od ruchu ulicznego pojawią się dopiero na etapie projektu budowlanego. To będzie jednak dopiero późniejszy etap przygotowań. Wcześniej jednak na podstawie studium powstaną miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego.

Czy te ulice powstaną? Miejska Pracownia Urbanistyczna wyjaśnia, że zmieniane fragmenty studium stanowią zaledwie fragment większego układu komunikacyjnego.

„W zakres określonej ustawą tematyki studium nie wchodzi wskazanie terminów realizacji infrastruktury. Terminy te będą określane zależnie od potrzeb i możliwości inwestycyjnych miasta”- wyjaśnia pracownia.

Formalnie jest jeszcze możliwość rezygnacji z układu ulic zawartych w studium. „Decyzja o zmianie tego układu może być podjęta na etapie aktualizacji całego dokumentu, z uwzględnieniem analizy funkcjonalno – przestrzennej w skali całego miasta” - wyjaśnia MPU.

Przebieg projektowanych ulic

Obszar objęty zmianą studium obejmuje korytarze drogowe dla trzech planowanych ulic:

ulicy Wojska Polskiego prowadzący głównie przez Teofilów od ul. Szczecińskiej do ul. Jana Karskiego
ulicy Jana Karskiego prowadzący od ul. Zgierskiej do ul. Struga
ulicy Konstytucyjnej prowadzący od ul. Strykowskiej do Rzgowskiej, równolegle do ciągu ulic Palki, Kopcińskiego i Śmigłego-Rydza

Uwagi do projektu zmian można zgłaszać do 30 września.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak unikać informacyjnego przeładowania? Zobacz program 3 sposoby NA

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Monika
Miasto tonie w długach, podatki i opłaty non stop w górę a robi się za podatników pieniądze jakieś fanaberie , zapominając o całych osiedlach czy ulicach zapadniętych
G
Gość
KREW CZŁOWIEKA ZALEWA JAK SIĘ CZYTA O TYCH WSZYSTKICH INWESTYCJACH, A NP. NA OKULICKIEGO KOŁO NUMERU 15 PO BYLE JAKIM DESZCZU TRZEBA PŁYWAĆ ABY DOSTAĆ SIĘ DO ZGIERSKIEJ OD KIERUNKU 11 LISTOPADA, ROZLEWISKO JEST TAM OD LAT , TONĄ AUTA, KIEROWCY GUBIĄ TABLICE REJESTRACYJNE A TE GRYZIPIÓRKI CHCĄ BUDOWAĆ NOWY URZĄD MIASTA ZA 1MLD, MAŁO TEGO
G
Gość
Za mało ludzi w mieście? Bzdura!

Konstytucyjna była planowana już w latach trzydziestych.
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie