Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Foodcourt Galerii Łódzkiej

Redakcja
Wywiad z architektem Dariuszem Alotem

Jaki będzie nowy Foodcourt Galerii Łódzkiej? Czy to „wysmakowany” projekt?

Powierzchnie gastronomiczne w centrach handlowych zyskują coraz większe znaczenie, wręcz stają się produktem „premium”. Nowy Foodcourt jest częścią kompleksowego projektu zakładającego zmiany wizerunkowe w Galerii Łódzkiej. Naszym celem było stworzenie całkowicie nowej przestrzeni odpowiadającej zarówno duchowi czasu, jak i wymaganiom klienta przy zachowaniu dobrej funkcjonalności.

Na ile projektując przestrzeń w centrum handlowym można kierować się designem, a na ile funkcjonalnością?

Projekt musi być wynikową zarówno dobrego designu, jak i znakomitej funkcjonalności. Na pierwszy rzut oka Foodcourt powinien przyciągać klienta wysmakowanym designem, design w połączeniu z funkcjonalnością muszą tworzyć dobrą atmosferę, natomiast sama funkcjonalność powodować, że klient czuje się komfortowo i chętnie skorzysta ponownie z naszej oferty. Funkcjonalność znaczy również właściwy dobór materiałów, które przy tak dużej frekwencji poddane są intensywnemu użytkowaniu. Nie mniejsze znaczenie posiadają elementy, które w międzyczasie stały się niezbędne w przestrzeniach publicznych, jak np. porty USB.

Jedzenie stało się teraz niezwykle modne. Badania wskazują, że Polacy coraz częściej jedzą poza domem, a wyjście do restauracji traktują jako jedną z najchętniej wybieranych form spędzania wolnego czasu. Jak zatem projektuje się przestrzeń dla wymagającego klienta, który ma duże rozeznanie na rynku i z „niejednego pieca pizzę jadł”?

Szeroka oferta restauracyjna powoduje, że stworzenie dobrego projektu dla wymagającego klienta, który posiada duże rozeznanie na rynku, staje się coraz większym wyzwaniem dla projektanta. Naszym celem było stworzenie wyjątkowej przestrzeni z szeroką ofertą restauracyjną, różnorodnymi formami umeblowania i możliwościami siedzenia oraz wspaniałą atmosferą.

A czym najbardziej zaskoczy nas nowa strefa restauracyjna?

Nowy Foodcourt zaskoczy nas całkowitą zmianą wizerunku, komfortu i funkcjonalności. Dobór mebli w połączeniu z nową posadzką oraz świetlnymi elementami dekoracyjnymi tworzą kompletnie nową jakość.

Na efekt końcowy pracowała międzynarodowa grupa architektów, czy ma to przełożenie w projekcie? Czy udało się wprowadzić rozwiązania np. z rynku niemieckiego, czy raczej tworząc projekt braliście Państwo pod uwagę specyfikę rynku łódzkiego?

Foodcourt jest efektem ścisłej współpracy międzynarodowej grupy specjalistów, nie tylko architektów. Osiągnięty rezultat był możliwy do uzyskania w tak krótkim czasie dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu zarówno projektantów, jak i osób zarządzających Galerią oraz wykorzystaniu doświadczeń z dużej ilości projektów w całej Europie. Każdy projekt traktowany jest jednak indywidualnie.

W każdym przypadku ważne jest miejsce, region, tradycja, klienci i ich przyzwyczajenia oraz oczekiwania. Z naszych analiz wynika, że pomimo globalnego trendu spędzania wolnego czasu poza domem, często w restauracji, różnice pomiędzy regionami, krajami są znaczące. Oczywiście wszystkie wymienione aspekty musiały znaleźć swoje odzwierciedlenie w naszym projekcie.

Gdyby miał Pan wskazać jedną, najbardziej wyróżniającą się cechę nowego Foodcourtu to byłaby to …?

Spójność dobrego designu z wysoką jakością i bardzo dobrą funkcjonalnością.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki