Koszt budowy to ok. 195 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest w 76 proc. przez UE.
Nowoczesny terminal będzie w stanie obsłużyć ok. 1,5 mln pasażerów rocznie. Maksymalna przepustowość to 1 tys. 300 pasażerów na godzinę, co oznacza, że jednocześnie będzie można odprawiać pasażerów nawet z 6 samolotów typu Boeing 737.
Prace budowlane rozpoczęto w grudniu 2009 r. Terminal ma powierzchnię 26,5 tys. mkw. To 4 kondygnacje. Odprawa bagażowa będzie się odbywała się na parterze terminalu, na 14 stanowiskach check-in. Przewidziano też 15 stanowisko - tzw. linię czerwoną odprawy, z deklarowaną kontrolą celną. Po kontroli bagażu pasażerowie przejdą do stanowisk kontroli kart pokładowych, a następnie zostaną poddani kontroli bezpieczeństwa.
Przed odlotem podróżni będą mieli do dyspozycji dwie poczekalnie, będą też mogli przejść do pasażu handlowo-usługowego, ewentualnie skorzystać z wielu usług gastronomicznych. W tym obszarze przewidziano wyodrębnienie strefy wolnocłowej. W pobliżu znajdować się będą także stanowiska kontroli celnej, wyposażone w skanery i rolkoły do ręcznej kontroli bagażu, a także pomieszczenie przeszukań.
Nowy terminal pasażerski będzie wyposażony w wydzielone przejście dla VIP-ów, z własnym stanowiskiem kontroli. W budynku zaprojektowano też oszklony taras widokowy.
NA LUBLINKU PRZEŚWIETLĄ BAGAŻE NA PRÓBĘ
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?